29. aprīlis, Pirmdiena
Vārda dienas: Laine, Raimonds, Vilnis
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » Eksperiments: Jaunietis bez pieredzes tiek pie darba četrās dienās
Eksperiments: Jaunietis bez pieredzes tiek pie darba četrās dienās
Autors: Apollo.lv / 9. maijs 2012, 11:43
Laikraksta «Diena» veiktajā eksperimentā atklājies, ka studentam bez profesionālās kvalifikācijas un pieredzes darbu atrast nebūt nav problēma.


Bez profesijas ir teju trīs ceturtdaļas no 15 378 Latvijas jauniešiem bezdarbniekiem, kuru kuplais skaits jau piesaistījis Eiropas Komisijas uzmanību. Viņu glābšanai šogad atvēlēti trīs miljoni latu. Galvenie bezdarbnieka statusa iemesli esot kvalifikācijas un darba pieredzes trūkums. Lai noskaidrotu, cik nozīmīgi šķēršļi tie ir, laikraksta «Diena» žurnāliste uzdevās par nepieredzējušu jaunieti, kura meklē darbu.

Laikraksts norāda, ka tādā veidā vēlējās noskaidrot, cik bezcerīgā situācijā ir jaunietis, kurš atbilst visiem potenciālā bezdarbnieka «kritērijiem», raksta Apollo.lv.

Eksperimenta laikā žurnāliste pārtapa par 19 gadus vecu jaunieti un paplāno CV izsūtīja uz 20 vakancēm apkalpojošā sfērā.

Pirmais uzaicinājums saņemts pēc stundas - divas dienas vēlāk pēc diezgan vieglprātīgām atbildēm darba intervijā viltus jauniete tika pie darba lielveikalā «Rimi».

Nedēļas laikā darba meklētājai izdevās tikt arī pie otras darbavietas, apmeklējot vēl divas pārrunas.

Darba meklētāja pati par sevi saka, ka ir spējīga «patstāvīgi strādāt, ātri uztvert jaunu informāciju, viegli dibināt kontaktu ar citiem, organizēt gan savu, gan komandas darbu, kā arī operatīvi reaģēt dažādās situācijās». Vēl CV norādām, ka viņa prot latviešu, angļu un krievu valodu.

Šāds CV ieinteresē trīs no 20 uzrunātajiem uzņēmumiem.


Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: darbs, Diena, jaunietis

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats