26. aprīlis, Piektdiena
Vārda dienas: Alīna, Rūsiņš, Sandris
Sākuma lapa » Sabiedrība » Latvijas iedzīvotāji pārtikai tērē 18% no ikmēneša izdevumiem
Latvijas iedzīvotāji pārtikai tērē 18% no ikmēneša izdevumiem
Autors: Monika Sila, NRA.lv / 5. oktobris 2018, 10:28
Tēriņi ikdienas pārtikas iegādei Latvijā ir vieni no lielākajiem Eiropas Savienībā, liecina Eurostat jaunākie dati. Tāpēc Latvijas pircējiem pārtikas cenu izmaiņas ir ārkārtīgi svarīgas. Kopējā inflācija aizvadītajā ceturksnī sasniegusi 2,4 procentus, tajā skaitā pārtikas un dzērienu cenu pieaugums augustā bijis 1,4 procentu robežas. Tajā pašā laikā Maxima Latvija veikalos tā saglabājas tuvu nullei. Šāda inflācijas atšķirība kopumā atstāj būtisku iespaidu uz Latvijas mājsaimniecību rocību.


Izdevumi pārtikas produktiem un bezalkoholiskajiem dzērieniem Latvijā veido aptuveni 18 procentus no ikmēneša mājsaimniecību izdevumiem, kas ir ceturtais lielākais rādītājs starp Eiropas Savienības valstīm. Salīdzinājumam, piemēram, Īrijā mājsaimniecībām pārtikas produktu iegādei jāatvēl vien 9,1 procents no ikmēneša izdevumiem.

Šā gada augustā viens no straujākajiem cenu kritumiem ir bijis augļiem un dārzeņiem, kuru cenas Maxima Latvija veikalos samazinājušās par 15,5 procentiem, kas ir par gandrīz 5% zemāk nekā mazumtirdzniecībā Latvijā kopumā. Savukārt augļiem cenu kritums Maxima veikalos sasniedzis 3,6 procentus, kamēr tirgū kopumā augļu cenas ir pieaugušas par 4,1 procentu. Arī kafijas un tējas cenas Maxima veikalos ir samazinājušās par 7,3 procentiem, kas ir par 5,5% mazāk nekā mazumtirdzniecībā kopumā.

Vidēji sešu mēnešu laikā pārtikas produkti vairākās produktu grupās Maxima veikalos ir bijuši ievērojami lētāki nekā citviet mazumtirdzniecībā. Piemēram, cena pienam, sieram un olām ir par 2,4 procentiem zemāka, augļiem - par 1,8 procentiem zemāka, bet minerālūdenim un atspirdzinošajiem dzērieniem par 2,8% zemāka nekā valstī, liecina Maxima Latvija dati.

Kopš 27. septembra Maxima Latvija ilgtermiņā samazina cenas līdz pat 40 procentiem arī premium segmenta produktu grupā (piemēram, svaigai gaļai, zivīm, jūras produktiem, sieram, vīniem un citiem ikdienā un svētkos iecienītiem gardumiem), padarot šo produktu kategoriju pieejamāku daudz plašākam iedzīvotāju lokam. Ilgtermiņā cenas tiek samazinātas.

 Foto: 




Diskusija par rakstu (0)
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats