Laikraksts «Diena» veicis eksperimentu, kas parādījis, ka cilvēki ar augstāko izglītību nespēj atrisināt it kā elementārus uzdevumus, kas paredzēti maziem bērniem.
Kā ziņo avīze, daži no 1.klases matemātikas uzdevumiem, kas doti izpildīt pieciem uzrunātajiem parlamenta deputātiem, viņiem tā arī nav bijuši «atkožami».
Izdzirdot aicinājumu izrēķināt dažus matemātikas uzdevumus, deputāti to uztvēruši atviegloti un reizē nenopietni, tomēr vēlāk secināja, ka tas nebija vieglais izklaides pasākums.
«Atklāti sakot, [pēc debatēm] es esmu nedaudz citās domās, es tiešām nevaru uzreiz pieslēgties,» mēģinot atrast atbildi uzdevumam par ķekatniekiem, laikrakstam atzīst deputāte Inguna Rībena (V). Viņa atrisina tikai divus uzdevumus, bet par pārējiem saka – pirmklasniekam tie ir pārāk nežēlīgi.
Valodniece un Izglītības komisijas deputāte Janīna Kursīte (V) uzdevumiem nemaz neķeras klāt, sakot, ka tūlīt gaidāms smagās parlamenta sēdes turpinājums. «Es vispār pat nevaru saprast, kas tas ir! Pirmās klases līmenī tādi abstrakti vārdi kā «darbības zīme» un «skaitlis»! Mazi bērni domā konkrēti,» pēc darba lapas aplūkošanas secina deputāte. Viņasprāt, šie uzdevumi bērniem var radīt tikai kompleksus.
Tāpat secināja Raivis Dzintars (VL-TB/LNNK), kurš gan atrisinājis teju visus uzdevumus, novārtā atstājot tikai ceturto. Vaicāts, kurā klasē šādi uzdevumi ir jāpilda, deputāts minēja 5., 6. vai pat 7. klasi.
Visus uzdevumus izdevies pieveikt deputātei Elīnai Siliņai (neatkarīgā deputāte), kura ir arī 4. un 5. klases skolnieču mamma. Tomēr arī viņa atzīst, ka uzdevumu formulējums ir pārāk grūti uzverams.
Sākotnēji šķiet, ka tikpat labi ar uzdevumiem veiksies Izglītības komisijas vadītājai Inai Druvietei (V). «Man ir loģiskā matemātiskā domāšana,» sacīja Druviete. Ātri deputāte tikusi galā arī ar pirmo uzdevumu, bet pie trešā viņa apstājusies: «Rakstiet, ka Druvietei matemātiskā intelekta nav.»
Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pārstāve Evija Papule, komentējot šo situāciju, vecākus aicināja vairāk uzticēties sava bērna spējām, kā arī neuzmesties par skolotāju un izglītošanas darbu atstāt profesionāļu rokās.
Papule sacīja: pirmkārt, vecākiem vajag vairāk uzticēties bērnam un viņa skolotājam, jo mācīties pirmklasnieka vietā ir bezjēdzīgi.