26. novembris, Ceturtdiena
Vārda dienas: Konrāds, Sebastians
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » Par rīcības bukleta Kā rīkoties krīzes gadījumā vēstnešiem kļuvuši LMT, Virši un 220.lv
Par rīcības bukleta Kā rīkoties krīzes gadījumā vēstnešiem kļuvuši LMT, Virši un 220.lv
Autors: bizness.lv / 16. novembris 2020, 16:42
Ar mērķi informēt sabiedrību par Aizsardzības ministrijas izstrādāto rīcības bukletu “Kā rīkoties krīzes gadījumā” un vairot ikviena Latvijas iedzīvotāja zināšanas par rīcību jebkurā krīzes situācijā, par 72 stundu vēstnešiem kļuvuši trīs uzņēmumi – lielākais pašmāju degvielas uzpildes staciju tīkls “Virši”, mobilo sakaru operators “LMT” un tirdzniecības centrs internetā “220.lv”. 

Līdz ar pievienošanos 72 stundu vēstnešiem, šie uzņēmumi kļuvuši par būtisku Aizsardzības ministrijas sadarbības partneri, lai visaptverošas valsts aizsardzības sistēmas ieviešanas ietvaros ar tās saturu  iepazīstinātu Latvijas iedzīvotājus.
Uzņēmumi, atsaucoties aicinājumam kļūt par 72 stundu vēstnesi, savos informatīvajos kanālos publicēs informāciju par rīcības bukletu “Kā rīkoties krīzes gadījumā”. Tas palielinās sabiedrības informētību un ļaus ikvienam saglabāt mieru dažādās krīzes situācijās, piemēram, vētras, plūdu, ilgstošu elektroapgādes vai interneta padeves pārrāvuma gadījumos, kā arī kiberdraudu vai militāra apdraudējuma gadījumā, ko dos bukletā iegūtās zināšanas.
Lai nodrošinātu visaptverošas valsts aizsardzības sistēmas ieviešanu un ciešāku valsts un privātā sektora sadarbību, Aizsardzības ministrija regulāri sadarbojas ar dažādu jomu uzņēmumiem. Šī sadarbība ļauj efektīvāk sasniegt kopējo mērķi – vairot Latvijas iedzīvotāju zināšanas un gatavību jebkurai krīzes situācijai. Ikviena iesaiste ir svarīga, tāpēc Aizsardzības ministrija aicina arī citus uzņēmumus kļūt par 72 stundu vēstnešiem, veicot nozīmīgu darbu visai Latvijas sabiedrībai.  
Līdz šim sabiedrības informēšanā par rīcības bukletu iesaistījusies Valsts kanceleja, Iekšlietu ministrija, Valsts ieņēmumu dienests, skolvadības portāls “E-klase”, Rīgas dome un citas pašvaldības,  Latvijas Radio, Latvijas Televīzija, TV3, SIA “Rīgas Satiksme”, AS “Pasažieru vilciens”,  VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija”, Latvijas Evaņģēliski luteriskā baznīca, biedrība “Latvijas Pilsoniskā alianse”, mazumtirdzniecības uzņēmums  “Maxima”, individuālais komersants  “INGA DESIGN” un citi sadarbības partneri. 
Jau ziņots, ka, sākot ar 3. jūniju, buklets “Kā rīkoties krīzes gadījumā” ir elektroniski pieejams aizsardzības nozares ziņu portālā “Sargs.lv” www.sargs.lv/lv/tema/72stundas latviešu, krievu un angļu valodā, kā arī Braila rakstā.
Bukleta mērķis ir sniegt praktiskās zināšanas ikvienam Latvijas iedzīvotājam par to, kā uzlabot savu un savu tuvinieku gatavību krīzes situācijām. Bukletā atrodami ieteikumi, piemēram, par to, kā salikt ārkārtas gadījumu somu, kādiem pārtikas produktiem un medikamentiem jābūt mājās un kā atpazīt atbildīgos valsts dienestus, kuri krīzes gadījumā veiks evakuāciju, sniegs medicīnisko palīdzību un atbildēs par sabiedrisko kārtību.
Bukleta simbols ir starptautiski atzītais standarts “72 stundas” jeb trīs diennaktis, kuru laikā iedzīvotājiem pašiem jāspēj nodrošināt sevi līdz brīdim, kad iesaistās atbildīgie dienesti. 
Informatīvais buklets sagatavots, ieviešot visaptverošu valsts aizsardzības sistēmu, kuras mērķis ir nodrošināt visas sabiedrības iesaisti krīzes plānošanā un pārvarēšanā. Bukletu Aizsardzības ministrija izstrādājusi ciešā sadarbībā ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu, Valsts policiju un Valsts robežsardzi, kā arī citiem sadarbības partneriem un nevalstiskajām organizācijām.




Diskusija par rakstu (0)
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats