19. marts, Otrdiena
Vārda dienas: Jāzeps
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » 96% Latvijas iedzīvotāju patīk iepirkties lielveikalos
96% Latvijas iedzīvotāju patīk iepirkties lielveikalos
Autors: Kate Namniece, BIZNESS.LV / 22. novembris 2018, 10:51
Topošā iepirkšanās un izklaides centra “Akropole” veiktā aptauja liecina, ka lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju joprojām augstu vērtē klātienes iepirkšanās priekšrocības un ikdienā labprāt apmeklē lielveikalus. Svarīgākie kritēriji, izvēloties iepirkšanās centru, uz kuru doties, ir pārtikas veikala pieejamība, ērta nokļūšana, kā arī plašs apģērbu un apavu veikalu klāsts. Par būtiskiem faktoriem tiek atzīts arī ērts tirdzniecības centra plānojums un veikalu izvietojums.


Absolūtais vairākums - 96% - Latvijas iedzīvotāju izvēlas iepirkšanos lielveikalā - tas ir ērti un ļauj sarūpēt visu nepieciešamo vienuviet, apvienojot ikdienas vajadzības ar kvalitatīvu laika pavadīšanu.

Kas tad ir svarīgi Latvijas iedzīvotājiem, izvēloties, kuru tirdzniecības centru apmeklēt? Sadarbībā ar “Snapshots” veiktā aptauja rāda, ka lielveikala izvēles kritēriji dažāda vecuma pircējiem atšķiras. Tā, piemēram, patērētājiem vecumā no 18 līdz 29 gadiem biežāk nekā vidējam Latvijas tirdzniecības centru apmeklētājam ir svarīgi, 
lai lielveikalā būtu pieejami apģērbu un apavu veikali, kafejnīcas un restorāni, kosmētikas un skaistumkopšanas preces, sporta preces, kinoteātris un sporta zāle. Interesanti, ka tieši šiem patērētājiem biežāk nekā jebkurai citai vecuma grupai ir svarīga veikala vide un interjers, kā arī videi draudzīga piekļuve, izmantojot velosipēdu.

Tikmēr trīsdesmitgadnieku paaudze izceļas ar būtiski augstākām gaidām attiecībā pret ērtu auto novietošanu (vairāk nekā pusei aptaujāto svarīgas stāvvietas), izklaidējošām aktivitātēm papildus veikaliem, kā arī plašu sporta preču klāstu. Tikmēr senioru paaudzei vecumā pēc 60 gadiem vairāk nekā jebkurai citai vecuma grupai ir svarīgi, lai tirdzniecības centrā būtu pieejams pārtikas veikals, kā arī sadzīves preces.

Augstākas prasības attiecībā uz papildus pakalpojumiem tirdzniecības centrā ir aptaujātajiem, kuru ienākumi mēnesī sasniedz 700-900 eiro. Viņiem vairāk nekā vidējam pircējam ir svarīgi, lai iepirkšanos varētu apvienot ar izklaidi un lai tirdzniecības centrā būtu piee
jama rotaļu istaba bērniem, kā arī veselības profilakses pakalpojumi. Arī šai aptaujāto grupai ir būtiski, lai pie tirdzniecības centra varētu ērti novietot auto.

Mazumtirdzniecības sektors Latvijā šobrīd piedzīvo stabilu pieaugumu un potenciāls atvērt jaunas tirdzniecības platības Latvijā vēl aizvien ir liels, bet iedzīvotāji sagaida kaut ko vairāk par ierasto iepirkšanos.



Diskusija par rakstu (0)
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats