24. septembris, Pirmdiena
Vārda dienas: Agris, Agrita
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » LDDK: transporta un loģistikas nozares attīstība šobrīd ir prioritāte
LDDK: transporta un loģistikas nozares attīstība šobrīd ir prioritāte
Autors: LDDK / 13. septembris 2018, 13:42
13. septembrī, Latvijas Darba devēju konfederācijā (LDDK) norisinājās starptautiska darba devēju organizāciju vadītāju tikšanās par transporta un loģistikas nozares attīstības iespējām. Sanāksmē piedalījās Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks, Latvijas Republikas Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands, darba devēju organizāciju pārstāvji no Baltkrievijas, Ķīnas, Krievijas, Vācijas, Latvijas un citām Eiropas un Centrālāzijas valstīm. 


 Sanāksmes mērķis ir panākt starptautisku atbalstu, lai Latvija kļūst par loģistikas centru Baltijā kravu piegādei un izplatīšanai Ziemeļeiropas tirgū. Dalībnieki atkārtoti apstiprināja savu vēlmi strādāt kopā, lai veicinātu savienojamību starp reģioniem un valstīm, veicinot labāku un videi draudzīgāku preču plūsmu. Klātesošie uzsvēra vēlmi turpināt praktisku sadarbību, ņemot vērā darba devēju organizāciju un to biedru – darba devēju intereses. 

Sanāksme, par kuras norisi tika panākta vienošanās tikšanās laikā starp LDDK un Kīnas Uzņēmumu konfederācijas (China Enterprise Confederation - CEC) vadītājiem 2018.gadā 16.janvārī Rīgā, ir vērsta uz sadarbības stiprināšanu ar Ķīnu tā saucamās Belt and Road Initiative ietvaros.

Sanāksme notiek paralēli Starptautiskās Darba devēju organizācijas (IOE – International Organisation of Employers) Eiropas un Centrālās Āzijas biedru ikgadējai sanāksmei, kas šogad notiek Rīgā no 12.-15.septembrim. 

Vitālijs Gavrilovs, LDDK prezidents: “Pozitīvi, ka šodien mēs varam turpināt diskusijas, kas tika uzsāktas 2018. gada janvārī, kad kopā ar mūsu sadarbības partneriem no Ķīnas Uzņēmumu konfederācijas, apmeklējot Latviju, vienojāmies attīstīt ciešāku sadarbību transporta un loģistikas nozarēs. Šis gads ir stratēģiskās partnerības starp Ķīnu un Eiropas Savienību 15. gadadiena. Mūsu ekonomiskā un tirdzniecības sadarbība sāk jaunu attīstības periodu, un mums ir ļoti svarīgi izprast, ka mēs visi esam globālās ekonomikas dalībnieki.”

Uldis Augulis, satiksmes ministrs: “Transports un loģistika ir jomas, kurās pēdējos gados Latvija stratēģiski attīstījusi sadarbību ar Ķīnu. Ciešāka partnerība plānota arī turpmāk, ievērojot Latvijas ģeogrāfisko novietojumu attiecībā pret Ķīnu. Tieši Latvijas ģeogrāfiskā atrašanās vieta loģistikas jomā padara mūs par pievilcīgāko partneri visām Eirāzijas valstīm. Esmu pārliecināts, ka nākotnē transporta un loģistikas jomās tieši Ķīna būs viens no lielākajiem Latvijas sadarbības partneriem Āzijā.”

Yin Yuanping, Kīnas Uzņēmumu konfederācijas (China Enterprise Confederation - CEC) pārstāve: “Latvija ir nozīmīgs mezgls, kas savieno Ziemeļeiropu un Baltiju ar pārējo Eirāziju un ir neatņemama Belt and Road Initiative daļa. Sadarbība transportā un loģistikā ir Ķīnas un Latvijas sadarbības fokuss."

LDDK biedri piedalās lielāko Baltijas reģiona infrastruktūras projektu, piemēram, Rail Baltica, īstenošanā ar mērķi integrēt Latviju un citas Baltijas valstis Eiropas dzelzceļa tīklā. 

Edvīns Bērziņš, LDDK viceprezidents, VAS “Latvijas dzelzceļš” prezidents: “Pēdējos gados Latvijas transporta un loģistikas nozare ir īstenojusi ļoti aktīvu sadarbību gan ar tuvāko kaimiņvalstu, gan tālāku Eiropas un Āzijas valstu kolēģiem un pakāpeniski attīstījusi sadarbību arī ar biznesa organizācijām, kuru skatījums un ikdienas kontakti ar kravu īpašniekiem ir daudz plašāki. Pateicoties aktīvai darbībai Latvijas Darba devēju konfederācijā un tās sadarbībai ar Ķīnas Uzņēmumu konfederāciju, man pirms nepilnām divām nedēļām bija iespēja piedalīties Ķīnas Top500 uzņēmumu forumā, kam ir milzīga tālejoša loma jaunu nozares kontaktu un sadarbības modeļu izstrādē. Šī foruma ietvaros parakstījām stratēģisko sadarbības līgumu ar Siaņas Starptautiskā tirdzniecības un loģistikas parka administrāciju, un tas ir liels solis uz priekšu jaunu sadarbību attīstīšanā starp Latviju un Ķīnu.”

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks: “Rīga ir Baltijas centrs ar lielāko lidostu, multifunkcionālu Rīgas Brīvostu un attīstītiem dzelzceļa pārvadājumiem. Rīgas dome saredz lielu iespēju sadarbībā ar LDDK atrast privātos partnerus, lai piesaistītu investīcijas gan transporta un loģistikas jomā, gan viedās pilsētas attīstībai, gan nekustamā īpašuma projektos. Pašvaldībai ir sagatavoti vairāki projekti, kas būtu interesanti privātiem investoriem un veicinātu pilsētas attīstību”: Andris Ameriks - Rīgas domes priekšsēdētaja vietnieks.”

Par LDDK:

Latvijas Darba devēju konfederācija ir ietekmīgākā darba devējus pārstāvošā organizācija Latvijā. LDDK ir dibināta 1993.gadā, un patlaban tās biedri nodarbina 44% Latvijas darba ņēmēju. LDDK ir sociāli – ekonomisko sarunu partneris Ministru kabinetam un Latvijas Brīvo arodbiedrību savienībai. LDDK apvieno un pārstāv 114 nozaru līderus – uzņēmumus, kuros strādā vairāk nekā 50 darbinieku, un 63 nozaru un reģionālās uzņēmēju asociācijas un federācijas.

Par IOE:

Starptautiskā Darba devēju organizācija (IOE – International Organisation of Employers) ir lielākais privātā sektora tīkls pasaulē, kurā darbojas vairāk nekā 150 uzņēmēju un darba devēju organizācijas. Sociālās un darba tirgus politikas debatēs, kas notiek Apvienoto Nāciju Organizācijas ietvaros, kā arī G20 un citos jaunajos formātos, IOE ir vispasaules darba devēju balss. Sanāksmes galvenie apspriežamie jautājumi būs sociālā politika un izaicinājumi, reformas darba tirgū, nākotnes darbaspēks, sociālais dialogs ilgtspējīgai attīstībai, starptautisko Darba devēju organizāciju (IOE) un Starptautisko Darba organizāciju (ILO) prioritātes.

LDDK iesaistās IOE darbā, lai starptautiskā līmenī veidotā nodarbinātības un sociālā politika sekmētu uzņēmējdarbību un jaunu darba vietu rašanos, lai stiprinātu LDDK un tās biedru kapacitāti, lai attīstītu un nostiprinātu neatkarīgas un autonomas darba devēju organizācijas un lai veicinātu sabiedrības informētību par nodarbinātības jautājumiem. LDDK ir IOE biedrs no 1994. gada jūnija.



Diskusija par rakstu (0)
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats