13. decembris, Piektdiena
Vārda dienas: Lūcija, Veldze
Sākuma lapa » Skaistums, mode » Sportojot svarīgi ievērot noteiktu secību, kas neradīs traumas un radīs efektīvu rezultātu
Sportojot svarīgi ievērot noteiktu secību, kas neradīs traumas un radīs efektīvu rezultātu
Autors: BNA.LV / 30. aprīlis 2015, 15:31
Bieži vien sportojot rodas dažādas traumas tikai tāpēc, ka nav ievēroti visvienkāršākie nosacījumi un pamatlietas, kas sportošanu padarītu par efektīvu, nevis gluži otrādi, radītu ķermenī pārmērīgas sāpes vai pat traumas. Jebkuras fiziskās aktivitātes ir veselīgas un vajadzīgas, tomēr nebūtu prāta darbs noslogot savu ķermeni ar fiziskiem vingrinājumiem, pirms tam nezinot, kā pareizi uzsākt un nobeigt treniņu, un to pareizi iesildīt. “Arī haotiskā secībā veiktas fiziskas aktivitātes nelīdzēs, pretējā gadījumā mēs riskējam sastiept muskuļus vai pat trenējoties tos saraut,” norāda  fitnesa klubu tīkla “Atlētika” galvenā trenere Veronika Kim.”


Tā kā lielākoties sievietes trenējas, lai iegūtu skaistākas ķermeņa aprises, sportojot jāievēro pareiza secība no tā sākuma posma līdz beigu posmam. Jebkuru treniņu jāsāk ar iesildīšanos no augšas – jāizkustina plaukstas, elkoņus, plecus, tad kājas un citas ķermeņa daļas, veicot rotāciju pa apli pulksteņrādītāja virzienā, tad pret vismaz 10 reizes. Svarīgi sajust, ka locītavas kļūst siltas. Tālāk jāiestaipās, jāsaberzē muguras krustu daļa ar rokām tik ilgi, līdz āda kļūst karsta, tad slodze būs efektīvāka un mazināsies traumu risku, un ķermenis būs iesildīts. Tāpat, ja vingrojot vēlas notievēt, jāievēro pareiza secība: iesildīšanās; vingrojumu komplekss problēmzonām – gurniem, vēdera presei, nobeigumā vienmērīga, ilga aerobā slodze. Tikai tā var panākt tauku dedzināšanu un svara samazināšanu.

“Izplatītākā kļūda fitnesa zālē – vingrojumus veicam haotiskā secībā. Ienākot zālē, vairums sieviešu – labākajā gadījumā iesildoties, bet biežāk to nemaz nedarot,  metas pie velotrenažiera, stepera vai skrejceliņa. Drīz vien viņas pagurst un samazina tempu. Pēc tam veic pāris vingrojumus presītei, arī gurniem un krietni nogurušas dodas prom. Mērķis gandrīz visām ir viens – iegūt slaidākas ķermeņa aprises un tikt vaļā no liekajiem kilogramiem. Maldīgs ir uzskats, ka vajag tik fiziski kustēties un rezultāts būs. Ja vingrinājumus veic haotiski un nepareizā secībā, kārotā efekta nebūs. Izpētīts, ka svaru samazinošā slodze iestājas tikai 20. –25. treniņa minūtē. Tas nozīmē, ka viss, kas tiek darīts līdz tam, ir tikai sirds un asinsvadu stiprināšanai, nevis tievēšanai, turpina Veronika Kim.”

Lai izvadītu lieko šķidrumu, kas treniņa laikā sakrājas šūnās, nobeigumā svarīgi izstaipīt un izkratīt muskuļus, īpaši gurnu un apakšstilbu rajonā, uzliekot rokas uz gurniem un kārtīgi pāris minūtes sapurinot muskuļus, kā arī izpildot dažādus staipīšanās vingrinājumus. Kārtīga izstaipīšanās arī neradīs pietūkušus un uzaudzētus muskuļus kāju rajonā, no kā sievietes parasti visvairāk cenšas izvairīties.




Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: Atlētika, Atletika Free trial, Barona centrs, body bike, dāvanu karte, droša sportošana, Fitnesa klubs, fitnesa klubu tīkls, fitnesa programma, grupu nodarbības, iesildīšanās, individuālas nodarbības, jaunais klubs, joga, kardiotrenažieri, motivācija, muskuļi, muskuļu sāpes, nodarbības, nodarbības sievietēm, nodarbības vīriešiem, problēmzonas, Rīgas centrs, RIP, skrejceļi, spēka trenažieri, sporta klubs, sporta klubs, sporta klubs centrā, sporta zāle, steperis, svaru zāle, tabata, trenažieri, treneris, treniņu slodze, TRX, velotrenažieri, veselība

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk
Jaunākie komentāri
Mediju apskats