27. aprīlis, Sestdiena
Vārda dienas: Raimonda, Raina, Tāle
Sākuma lapa » Pārtika, veselīgs uzturs » 52% iedzīvotāju nespēj atšķirt vietējos piena produktus no importētajiem, liecina aptauja
52% iedzīvotāju nespēj atšķirt vietējos piena produktus no importētajiem, liecina aptauja
Autors: NRA.lv / 21. janvāris 2019, 14:50
Tikai nedaudz vairāk kā puse jeb 52% Latvijas iedzīvotāju tirdzniecības vietās spēj atšķirt vietējos piena produktus no importētajiem, liecina Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes (LOSP) un pētījumu centra SKDS veiktais pētījums. Ar mērķi informēt cilvēkus par to, kā atpazīt vietējo produkciju, un aicināt to izvēlēties, LOSP plāno īstenot sabiedrības informēšanas kampaņu “Godīgs piens”. Tās atklāšana paredzēta 25. janvārī plkst. 11.00 Zemkopības ministrijā.

“Laikā, kad Latvijas piena nozarei neklājas viegli un ir aktuāls jautājums, vai arī nākamajā valsts simtgadē dzersim vietējo pienu, vēlamies aicināt cilvēkus būt patriotiem un importētā piena vietā izvēlēties vietējo. Taču, lai pircēji veikalu plauktos tiešām izvēlētos Latvijas piensaimnieku ražotos produktus, vispirms viņi ir jāizglīto par to, kā atšķirt vietējo preci no importa,” secina Guntis Gūtmanis, LOSP valdes loceklis un Piena grupas vadītājs.

Pēc viņa teiktā, aptaujā uzdodot jautājumu, piemēram, par produktu “Mājas saldējums” izcelsmes valsti, 63% respondentu bija pārliecināti, ka to ražo Latvijā un tikai 17% zināja patieso izcelsmes zemi - Lietuvu. Līdzīgi bija arī ar citiem produktiem ar it kā latvisku nosaukumu.
“Tas apliecina faktu, ka iepakojums importa produktiem mēdz būt maldinošs un cilvēkiem, kuri nepievērš uzmanību vēl virknei nianšu uz etiķetes, ir grūti ātri orientēties piedāvājumā un izvēlēties pašmāju preci, šādi atbalstot vietējos ražotājus un sildot Latvijas ekonomiku,” saka G. Gūtmanis.



Diskusija par rakstu (0)
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk
Jaunākie komentāri
Mediju apskats