21. janvāris, Ceturtdiena
Vārda dienas: Agne, Agnese, Agnija
Sākuma lapa » Sabiedrība » Vienotības reklāmistu birojā viesojies KNAB
Vienotības reklāmistu birojā viesojies KNAB
Autors: Imants Vīksne / NRA.lv / 23. septembris 2014, 10:31
Mediju aģentūra Trendmark, kas nodrošina partijas Vienotība publicitāti un pērn saņēma prāvu kumosu no eiro ieviešanas kampaņas pīrāga, nokļuvusi korupcijas apkarotāju uzmanības lokā. Kā vēsta portāls pietiek.com, KNAB izmeklētāji pagājušajā nedēļā viesojušies uzņēmuma birojā.


Datorus projām gan nav aiznesuši, vien laipni uzaicinājuši sagatavot mapīti ar dokumentiem par visām reklāmām, kas attiecas uz Vienotības kampaņu. Trendmark valdes loceklis Normunds Roziņš NRA.lv pieļauj, ka šis ir rutīnas pasākums: «Viņiem ir būtiski, lai netiek pārsniegts limits priekšvēlēšanu kampaņām. Attiecīgi cauri tiek skatītas partijas, aģentūras un mediji. Tad viņi šo informāciju saliks kopā un vērtēs, vai summas ir atbilstošas.» N. Roziņam esot zināms, ka līdzīgās vizītēs KNAB esot devies arī pie citu partiju algotajām aģentūrām. Kompānijas vadītājs gan neatklāj, kādu summu partija maksā par savu publicitāti. «Kāpēc man kaut kas būtu jāatklāj? Tie ir savstarpēji līgumi. Turklāt KNAB visu taču tāpat publicēs.»

Līdzīgi izsakās partijas Vienotība ģenerālsekretārs Artis Kampars. Trīs dienas pēc katra līguma noslēgšanas KNAB tiekot par to informēts. Bet pēc vēlēšanām sekos pilnās deklarācijas. Priekšvēlēšanu limitu pārsniegšana partijai nedraudot.

Jāatgādina – maksimālā summa, ko visos vēlēšanu apgabalos startējoša partija var ieguldīt aģitācijā, nedrīkst pārsniegt 422 997 eiro. KNAB pagājušajā piektdienā ziņoja, ka Vienotība no visām partijām iztērējusi visvairāk – 93%.

Protams, eiro ieviešana kampaņa, ko Vienotība pasniedz kā savu darba uzvaru, priekšvēlēšanu tēriņos pilnīgi noteikti netiks ieskaitīta, kaut gan var šķist zīmīgi, ka pasūtītājs bija Vienotības vadītā Finanšu ministrija. N. Roziņš apgalvo, ka saskatīt sakarību Trendmark uzvarētajā valsts iepirkumā un tagad saņemtajā partijas pasūtījumā nav pamata. Eiro ieviešanas kampaņas konkursā piedalījās astoņas firmas – ceturtdaļmiljonu eiro vērtais pasūtījums tika vinnēts godīgā cīņā. Savukārt sadarbība ar Vienotību aizsākusies iepriekšējās vēlēšanās konkursa rezultātā. Šajās vēlēšanās tā likumsakarīgi turpinājusies jau bez konkursa. N. Roziņš atzīst, ka politiskā partija esot tāds pats klients kā jebkurš cits, pat ērtāks, jo mērķauditorijas nav jādala – tajā ietilpst visi Latvijas iedzīvotāji, kas pēc vecuma atbilst cenzam 18+.

Tomēr komplektā nāk arī tāda neērtība kā KNAB uzraudzība – ar to jārēķinās. Biroja pārstāve Laura Dūša NRA apstiprina, ka pašlaik tiek veikta kompleksa pārbaude par visām partijām un to politiskās aģitācijas veicējiem. Īpaša uzmanība tiek pievērsta līgumu slēgšanas nosacījumiem, kas paredz, ka tie slēdzami tieši un nepastarpināti. Tātad nekādas aplinkus samaksas par vieniem pakalpojumiem ar citu pakalpojumu vai pat citu sniedzēju starpniecību. Par kādiem konstatētiem pārkāpumiem pagaidām ziņots netiek.


Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: KNAB, Trendmark, Vienotība

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats