08. decembris,
Vārda dienas: Gunārs, Gunis, Vladimirs
Sākuma lapa » Redakcijas viedoklis
7. aprīlis 2022, 17:26
Atlikt ziņuSlēpt ziņu

“Polija ir mūsu stratēģiskais partneris Eiropā, it īpaši šī brīža ģeopolitiskās drošības situācijas kontekstā. Tas ir pamats mūsu nākotnes sadarbībai aizsardzībā, ekonomikā, politiskajā, tostarp parlamentārajā dialogā, un medijos,” uzsvēra Saeimas priekšsēdētājas biedre Dagmāra Beitnere-Le Galla Varšavā, tiekoties ar Polijas Republikas Sejma maršali Elžbetu Viteku (Elżbieta Witek).
29. septembris 2021, 15:36
Atlikt ziņuSlēpt ziņu

Augustā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 3,7%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 3,8%, bet nepārtikas, neieskaitot autodegvielu, pieauga par 9,8 %; autodegvielas noiets palielinājās par 3,5%. Joprojām aktīvs izaugsmes dzinulis bija vērojams tirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (+40,6%), elektroierīču (+18,1 %) un kultūras un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (+16,8 %). Kritums uzrādījās IKT iekārtu mazumtirdzniecībā (-2%).
8. jūnijs 2021, 15:09
Atlikt ziņuSlēpt ziņu

Vēl pirms četriem mēnešiem Latvijā bija deflācija, aprīlī gada inflācija bija 1,7%, bet maijā tā sasniedza jau 2,6%. Sagaidāms, ka inflācija turpinās pieaugt, kaut ar mazākiem soļiem, augstāko līmeni sasniedzot gadu mijā. Salīdzinājumā ar aprīli vispārējais cenu līmenis pieauga par 0,5%. 
19. aprīlis 2021, 11:32
Atlikt ziņuSlēpt ziņu

Pašapkalpošanās kases un skeneri, bezkontakta autentifikācija un norēķini, mobilās lietotnes un mākslīgais intelekts, pilnībā automatizēti veikali bez pārdevēja vai kasiera – digitalizācija visā pasaulē arvien vairāk tuvina mūs bērnībā zinātniskās fantastikas filmās redzētajam. Arī Rimi ikdienā redzam, cik pašsaprotami dažādi digitālie rīki kļūst gan mūsu darbiniekiem, gan klientiem. Taču vai digitalizācija patiešām risina visas problēmas? Un, pats galvenais, vai tā darba tirgū spēs aizstāt reālus cilvēkus? 
19. aprīlis 2021, 11:32
Atlikt ziņuSlēpt ziņu

Pašapkalpošanās kases un skeneri, bezkontakta autentifikācija un norēķini, mobilās lietotnes un mākslīgais intelekts, pilnībā automatizēti veikali bez pārdevēja vai kasiera – digitalizācija visā pasaulē arvien vairāk tuvina mūs bērnībā zinātniskās fantastikas filmās redzētajam. Arī Rimi ikdienā redzam, cik pašsaprotami dažādi digitālie rīki kļūst gan mūsu darbiniekiem, gan klientiem. Taču vai digitalizācija patiešām risina visas problēmas? Un, pats galvenais, vai tā darba tirgū spēs aizstāt reālus cilvēkus? 
19. aprīlis 2021, 11:32
Atlikt ziņuSlēpt ziņu

Pašapkalpošanās kases un skeneri, bezkontakta autentifikācija un norēķini, mobilās lietotnes un mākslīgais intelekts, pilnībā automatizēti veikali bez pārdevēja vai kasiera – digitalizācija visā pasaulē arvien vairāk tuvina mūs bērnībā zinātniskās fantastikas filmās redzētajam. Arī Rimi ikdienā redzam, cik pašsaprotami dažādi digitālie rīki kļūst gan mūsu darbiniekiem, gan klientiem. Taču vai digitalizācija patiešām risina visas problēmas? Un, pats galvenais, vai tā darba tirgū spēs aizstāt reālus cilvēkus? 
19. aprīlis 2021, 11:31
Atlikt ziņuSlēpt ziņu

Pašapkalpošanās kases un skeneri, bezkontakta autentifikācija un norēķini, mobilās lietotnes un mākslīgais intelekts, pilnībā automatizēti veikali bez pārdevēja vai kasiera – digitalizācija visā pasaulē arvien vairāk tuvina mūs bērnībā zinātniskās fantastikas filmās redzētajam. Arī Rimi ikdienā redzam, cik pašsaprotami dažādi digitālie rīki kļūst gan mūsu darbiniekiem, gan klientiem. Taču vai digitalizācija patiešām risina visas problēmas? Un, pats galvenais, vai tā darba tirgū spēs aizstāt reālus cilvēkus? 
19. aprīlis 2021, 11:27
Atlikt ziņuSlēpt ziņu

Pašapkalpošanās kases un skeneri, bezkontakta autentifikācija un norēķini, mobilās lietotnes un mākslīgais intelekts, pilnībā automatizēti veikali bez pārdevēja vai kasiera – digitalizācija visā pasaulē arvien vairāk tuvina mūs bērnībā zinātniskās fantastikas filmās redzētajam. Arī Rimi ikdienā redzam, cik pašsaprotami dažādi digitālie rīki kļūst gan mūsu darbiniekiem, gan klientiem. Taču vai digitalizācija patiešām risina visas problēmas? Un, pats galvenais, vai tā darba tirgū spēs aizstāt reālus cilvēkus? 
23. februāris 2021, 17:16
Atlikt ziņuSlēpt ziņu

Pandēmija ekonomikā ir rezonējusi ļoti nevienmērīgi, vairākām nozarēm ciešot vairāk, citas atstājot tikpat kā neskartas. Tādēļ noteikti, ka noteiktas sabiedrības grupas izjūt ienākumu un attiecīgi arī pirktspējas sarukumu. Pieaudzis ir arī bezdarbs. Tomēr, ja ņemot vērā atbalsta apjomus un vakcinēšanas nostiprināšanos pirktspēja sāks atjaunoties, kaut noteiktām grupām tas notiks ļoti pakāpeniski, tuvāko gadu laikā. Vismaz tuvākajos mēnešos gaidāms inflācijas uzplaiksnījums. Par ilgāka termiņa perspektīvām jautājumu ir daudz.  Pēdējos gadus viena no ekonomikas aktualitātēm bija izteikti zemā inflācija. Šīs retorikas rupori galvenokārt bija CB. Šāda situācija ļāva darbināt naudas drukājamās mašīnas uz pilnu jaudu un balstīt ekonomiku.
18. februāris 2021, 13:56
Atlikt ziņuSlēpt ziņu

Ir pagājis aptuveni gads, kopš mūs skāra pirmais pandēmijas vilnis, un šajā laikā liela daļa uzņēmumu ir pārgājuši uz attālinātā darba formātu. Tas nozīmē, ka uzņēmumiem savā ikdienā nācās ieviest dažādus tehnoloģiju risinājumus, pielāgojoties dzīvei tiešsaistē. Vieniem tas izdevies veiksmīgāk, citiem – nē, turklāt, jau šobrīd daļa uzņēmumu paziņojuši, ka neplāno pilnībā atgriezties pie darba klātienē arī pēc pandēmijas. SIA "Helve" līdzdibinātāja, Biznesa augstskolas Turība absolvente Marija Ručevska skaidro, ka kopumā Latvijas uzņēmumos digitālā transformācija notiek veiksmīgi, tomēr labākam rezultātam jāveicina uzņēmumu savstarpējā komunikācija un labo prakšu pārnese.

4. februāris 2021, 16:14
Atlikt ziņuSlēpt ziņu

Nevienam nav noslēpums, ka viena no nozarēm, ko pandēmija ietekmējusi visvairāk, ir tieši tūrisms. Un liela daļa sabiedrības dzirdējuši arī mudinājumu vienkārši pārkvalificēties. Biznesa augstskolas Turība asociētais profesors Ēriks Lingebērziņš skaidro, ka pārkvalificēšanas laiks ir pagājis, turklāt, mudinot nozares darbiniekus aktīvi mainīt profesiju, pastāv risks, ka, nākotnē izjutīsim kvalificēta un profesionāla darbaspēka trūkumu. 
7. janvāris 2021, 14:25
Atlikt ziņuSlēpt ziņu

Pandēmija ir apstādinājusi tūrisma nozari, tomēr vienlaikus tā sniegusi iespēju nozares restartam un jaunai pieejai. Biznesa augstskolas Turība asociētais profesors Ēriks Lingebērziņš norāda, ka šobrīd visa Eiropa tūrisma nozare ir 0 punktā, visi ir vienlīdzīgi un tā ir unikāla iespēja sagatavoties, lai, atsākoties ceļošanai, visas iepriekšējās kļūdas būtu novērstas. 
4. janvāris 2021, 15:58
Atlikt ziņuSlēpt ziņu

Apstrādes rūpniecības sniegums joprojām ir apbrīnojami veiksmīgs - novembrī ražošanas apjoms gada griezumā pieauga par 4,3%. Tas būtu diezgan tīkams skaitlis pat pandēmijas neietekmētā gadā. Rūpniecības kopējais kāpums bija mazāks (+2,7%), bet laika apstākļu izraisītas siltuma ražošanas svārstības nevēsta par ekonomikas “dziļajām” patiesībām. Apstrādes rūpniecība auga arī salīdzinājumā ar oktobri (+1,4%). 
18. decembris 2020, 11:58
Atlikt ziņuSlēpt ziņu

Šobrīd valstī tiek izstrādāts valsts pasūtījums viesnīcām, lai tajās varētu izmitināt kaut daļu ar Covid-19 saslimušo. Plānots, ka viesnīcās varētu palikt cilvēki, kas slimo ar viegliem simptomiem un citkārt ārstētos mājās. Tāpat to varētu darīt tie, kam jāievēro pašizolācija vai kas atzīti par kontaktpersonām. Daļa viesnīcu izteikušas gatavību palīdzēt, norādot, ka tas varētu būt abpusēji izdevīgi.
15. decembris 2020, 13:07
Atlikt ziņuSlēpt ziņu

Preces ar tirgotāja, nevis ražotāja zīmolu – šādu piedāvājumu ir pamanījuši lielākā daļa tirdzniecības tīklu klientu. Lielākoties sortimentu ar privāto preču zīmi raksturo ļoti augsta kvalitāte par pieejamu cenu un pašmāju ražotāju produkciju. Tomēr Baltijā privāto preču zīmju popularitāte aug salīdzinoši lēnām: Eiropas lielveikalu tīklos privātās preču zīmes veido ap 30–40% no kopējā preču apgrozījuma, bet Baltijā šis rādītājs ir apmēram trīsreiz zemāks, nepārsniedzot 10% robežu. 

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats