Premjerministre Laimdota Straujuma (V) atgādina, ka elektroenerģijas
tirgus atvēršana nav nekāds pārsteigums, taču vienlaikus kritizē
uzņēmumu «Latvenergo», kas nav pietiekami informējis sabiedrību par
gaidāmajām izmaiņām.
Straujuma sarunā Latvijas Televīzijas raidījumā «Rīta Panorāma» atzina, ka «Latvenergo» gaidāmās izmaiņas ir jāskaidro daudz plašāk. ««Latvenergo» komunikācija nav bijusi pietiekoša. Tas [elektroenerģijas tirgus atvēršana] jau bija zināms,» sacīja viņa.
Turpmākajos mēnešos nekādi pārsteigumi, kas saistāmi ar cenu izmaiņām, nav sagaidāmi, apliecināja premjere. «Es līdz oktobrim neprognozēju nekādus pārsteigumus, kas varētu iedzīvotājus nepatīkami pārsteigt,» teica viņa.
Jautāta, vai nav dīvaini, ka gadījumā, kad vajadzētu pieaugt konkurencei un attiecīgi būtu jāsamazinās elektroenerģijas cenām, notiek pretējs process, Straujuma sacīja, ka cenu samazinājums sagaidāms perspektīvā, raksta
Apollo.lv.
«Tas [cenu samazinājums] varētu būt 2016.gadā. Ja mēs neatveram tirgu, tad konkurence nebūs nekad. «Latvenergo» aplēses ir, ka cenu samazinājums būs nākotnē,» atzina premjere.
Viņa arī neslēpa izbrīnu, ka «Latvenergo» reklāmas kampaņai saistībā ar elektrības tirgus atvēršanu tērēs ap 700 000 eiro. «Tas ir ļoti daudz,» teica Straujuma.
«Latvenergo» mārketinga un klientu apkalpošanas direktore Solvita Linde aģentūrai LETA pastāstīja, ka reklāmas kampaņas izdevumi tiek lēsti aptuveni 85 centi, rēķinot uz vienu mājsaimniecību. Ņemot vērā, ka brīvajā tirgū iesaistās aptuveni 850 000 mājsaimniecību, kampaņas izdevumi ir aptuveni 722 500 eiro.
Koncerns kampaņas realizēšanai ir nolīdzis reklāmas aģentūru «Triple Bounce».