26. aprīlis, Piektdiena
Vārda dienas: Alīna, Rūsiņš, Sandris
Sākuma lapa » Ziņas pasaulē » Volvo izstrādā unikālu informācijas apmaiņas sistēmu
Volvo izstrādā unikālu informācijas apmaiņas sistēmu
Autors: Apollo.lv / 20. marts 2014, 16:56
«Volvo Car Group», Zviedrijas un Norvēģijas Transporta ministrijas iesaistījušās kopīgā projektā. Paredzēts, ka tiks izveidots tīkla serviss, kas ļaus norisināties informācijas apmaiņai par laikapstākļu radītiem bīstamiem ceļa posmiem, vēsta ārvalstu mediji.


«Šis projekts demonstrē, kā mūsdienu komunikācijas tehnoloģijas ļaus automobiļiem «sazināties» vienam ar otru, informējot par konkrēto ceļu posmu bīstamību. Šādas tehnoloģijas ļaus padarīt satiksmi vēl drošāku,» uzskata «Volvo» pārstāvis Eriks Izraelsons.

Atklāts, ka pašlaik eksperimentos piedalās 50 automobiļi. Taču «Volvo» mērķis ir pēc dažiem gadiem padarīt šo tehnoloģiju pieejamu ikvienam interesentam, raksta Apollo.lv.

Kā vēsta sistēmas izstrādātāji, ja automobilis «pamana» kādu apledojušu ceļa posmu, informācija par to tiek nodota pa mobilo tīklu uz «Volvo» datubāzi. Informācija tūlīt tiek izplatīta visiem automobiļiem, kuri tuvojas nosacīti bīstamajam ceļa posmam. Tādējādi autovadītājiem ir laiks sagatavoties un izlemt, kā rīkoties.

Mašīnā esošajā displejā parādās brīdinājums par bīstama ceļa posma tuvošanos. Tāpat informācija tiek nogādāta ceļu infrastruktūras atbildīgajiem dienestiem, lai tie varētu ātri reaģēt par bīstamā posma tīrīšanu.

«Ja ceļu dienests saņem informāciju no liela automobiļu daudzuma, tad datus var izmantot ceļu apkalpošanas uzlabošanas nolūkiem. Tas ļaus ietaupīt nelietderīgi izmantoto sāli, kas savukārt, ļaus atstāt salīdzinoši nelielu ietekmi uz apkārtējo vidi,» atzīmēja Izraelsons.




Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: Volvo

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats