15. maijs, Sestdiena
Vārda dienas: Airita, Arita, Sofija
Sākuma lapa » Ziņas pasaulē » Pētījums: Facebook var padarīt nelaimīgu
Pētījums: Facebook var padarīt nelaimīgu
Autors: Lelde VEINBERGA / NRA.lv / 19. augusts 2013, 14:15
Mičiganas universitātes pētnieki atklājuši - jo vairāk cilvēki lieto sociālo tīklu ”Facebook”, jo vairāk var justies neapmierināti paši ar savu dzīvi, redzot, kā dzīvo viņu draugi, vēsta CNN.


Mičiganas universitātes pētnieki, lai noskaidrotu cilvēku jūtas un ”Facebook” lietošanas paradumus, divas nedēļas piecas reizes dienā jautāja nelielai grupai jauniešu par viņu sajūtām. Tāpat tika jautāts, cik bieži tiek pārbaudīts sociālais tīkls ”Facebook”, kā viņi novērtē savu vientulības līmeni attiecīgajā brīdī, kā arī vispārējo apmierinātību ar savu dzīvi. Pētījuma autori arī aicināja cilvēkus novērtēt savu dzīves apmierinātību projekta sākumā un beigās, konstatējot, jo vairāk pētījuma dalībnieki izmantoja ”Facebook” divu nedēļu laikā, jo vairāk to dzīves apmierinātības līmenis samazinājās, nekā tas ir, kad cilvēki kontaktējoties aci pret aci.

Universitātes psihologs un vadošais pētījuma autors Ītans Kross skaidro, ka ”Facebook” ir vieta, kas sniedz nenovērtējamu resursu, lai izpildītu cilvēka pamatvajadzību pēc sociālām saistībām, taču šis sociālais tīkls neveicina labklājību un saskarsme ar Facebook var radīt negatīvu ietekmi tieši jauniešiem.

Lai gan pētījumā aptaujāto cilvēku grupa bija neliela – 82 cilvēki – veiktais secinājums ir līdzīgs citiem pētījumiem par ”Facebook” lietošanu un garīgo veselību. Sociālajā tīklā ”Facebook” ir reģistrējušies vairāk kā miljards lietotāju, no kuriem vairāk kā puse katru dienu pārbauda savu profilu un pazīstamo aktivitātes.



Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: Facebook, pētījums, sociālie tīkli

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats