Šābrīža koalīcijā satiksmes ministra postenis ir politiski visjūtīgākais, tādēļ tā apzināta šūpošana esot izdevīga spēkiem, kas ieinteresēti valdības gāšanā. Tā baumas par savu vēlmi ieņemt Aivja Roņa krēslu komentē viens no Vienotības līderiem Dzintars Zaķis.
Šonedēļ atklātībā ir nonākusi informācija, ka bezpartejiskais satiksmes ministrs Aivis Ronis, kuru amatam savulaik izvirzīja partija Vienotība, esot nobriedis demisionēt, savukārt interesi par viņa posteni izteicis ilggadējais Saeimas Tautsaimniecības komisijas loceklis, partijas Vienotība parlamentārās grupas vadītājs Dz. Zaķis.
Portāls pietiek.com ziņo, ka A. Ronis par savu apņemšanos jau informējis Ministru prezidentu Valdi Dombrovski, kurš kolēģi tomēr pārliecinājis neatstāt ministra amatu vismaz līdz maijam, lai pabeigtu problemātiskos Satiksmes ministrijas projektus, kuri skar gan skandalozo pasažieru vilcienu iepirkumu, gan jaunā lidostas Rīga termināļa izbūves projektu, gan starptautisko vilcienu satiksmes projektu Rail Baltica. Pēc portāla ziņām, A. Roņa pacietības mēru izsmēlušas milzīgās intereses, kas virmo ap dažādiem SM pārraudzīto valsts kapitālsabiedrību iepirkumiem, un politiskais spiediens, lai par uzvarētājiem konkursos tiktu atzītas ar partijām saistītas firmas.
Tāpat baumo, ka A. Roņa vietu jau sen esot noskatījis Dz. Zaķis, kurš šādu apgalvojumu kategoriski noliedz. Sarunā ar Neatkarīgo politiķis atzina: «Aivis Ronis ir pieredzējis politiķis, kurš apveltīts ar izcilām diplomāta spējām un nodrošina stabilitāti gan iekšpolitiskajās peripetijās, gan ārvalstu projektos. Ceru, ka viņš ministra amatu saglabās vismaz līdz šā parlamenta pilnvaru beigām, un par to koalīcijā nav bijušās nekādas diskusijas.» Dz. Zaķis arī bija pārliecināts, ka «baumas par manu ieinteresētību ieņemt viņa posteni ir apzināta provokācija un mēģinājums destabilizēt situāciju. Tiem spēkiem, kas alkst nonākt pie varas, šis ir vieglākais ceļš, kā šūpot valdību, jo tieši Satiksmes ministrija ir politiski visjūtīgākais resors. Nav noslēpums – ja sāktos neskaidrības par satiksmes ministra portfeli, interesi par to varētu pieteikt gan tēvzemieši, gan Olšteina grupa, gan Vienotība un šo situāciju koalīcijai varētu būt grūti risināt.» Dz. Zaķis arī atzina, ka viņam esot skaidrs, kādēļ tiekot piesaukts tieši viņa uzvārds. «Deviņus gadus esmu strādājis Saeimas Tautsaimniecības komisijā, iegūstot ļoti plašas zināšanas un kontaktus ostu, dzelzceļa, autopārvadājumu un citās nozarēs. Skaidrs, ka norāde uz manu ieinteresētību ieņemt Aivja Roņa krēslu izklausās ticama,» klāstīja Vienotības pārstāvis.
Tikmēr Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs, Saeimas neatkarīgo deputātu grupas vadītājs Klāvs Olšteins vaļsirdīgi atzina, ka jau iepriekš esot dzirdējis baumas gan par A. Roņa gatavību pamest posteni, gan par Dz. Zaķa vēlmi pārņemt šo amatu. «Neesmu personīgi runājis ar ministru, taču ir skaidrs, ka krēsla tīkotāji jau stāv rindā. Neatkarīgo deputātu grupa pilnībā atbalsta Aivja Roņa palikšanu amatā, taču, manuprāt, taisnībai neatbilst apgalvojums, ka Dzintars Zaķis nekad nav izrādījis interesi par ministra portfeli. Esmu jutis, ka viņš tomēr to gribētu. Nevar gan nepiekrist, ka šajā koalīcijā tieši satiksmes ministra krēsls ir visjūtīgākais, tādēļ tā šūpošana visvairāk apdraud valdības stabilitāti,»
Neatkarīgajai klāstīja K. Olšteins.
Tikmēr A. Roņa biroja vadītājs Aivis Freidenfelds uzsver, ka ministrs negatavojas pamest posteni un patlaban tiekot plānots viņa darba grafiks aprīlim, maijam un turpmākajiem mēnešiem.
Jāatgādina, ka šī nav pirmā reize, kad izskan bažas par A. Roņa neapmierinātību ar ietekmēm, kas virmo ap viņa vadīto nozari. Pērn rudenī ministrs esot bijis gatavs demisionēt, nespējot pieņemt veidu, kādā parlamentārā sekretāra amatā nonāca K. Olšteins. Kuluāros neslēpj, ka K. Olšteins posteni ieguva kā pateicību par sešu Saeimas neatkarīgo deputātu atbalstu V. Dombrovska valdībai.