26. aprīlis, Piektdiena
Vārda dienas: Alīna, Rūsiņš, Sandris
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » Pēc komerctelevīziju apvienošanās - oriģinālraidījumi latviešu valodā vismaz piecas stundas dienā
Pēc komerctelevīziju apvienošanās - oriģinālraidījumi latviešu valodā vismaz piecas stundas dienā
Autors: Anete Jansone, BIZNESS.LV / 2. aprīlis 2012, 16:18
„Ja Konkurences padome atļaus „MTG Broadcasting AB” (MTG) un AS „Latvijas Neatkarīgā Televīzija” (LNT) apvienošanās darījumu, tad saimnieciskās sinerģijas rezultātā TV3 un LNT jau rudenī spēs nodrošināt, ka vismaz vienā no kanāliem oriģinālraidījumi latviešu valodā skatītājiem būs pieejami piecas stundas dienā – no pieciem pēcpusdienā līdz desmitiem vakarā, aizstājot Krievijas un ASV seriālus vai citus ārvalstīs ražotos raidījumus,” informē MTG vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš.


Pašlaik abi Latvijas komerckanāli finansiāli var atļauties oriģinālraidījumus tikai trīs stundas dienā. Lietuvā šajā ziņā situācija ir daudz labāka, pateicoties divreiz lielākam reklāmas tirgum, tur trīs nacionālās komerctelevīzijas savus autorraidījumus rāda sešas stundas dienā. Igaunijā komerctelevīziju priekšrocība savukārt ir tā, ka sabiedriskā televīzija nepiedalās reklāmas tirgū, un tas palielina to biznesa iespējas un dod iespēju ražot lielāku skaitu autorraidījumu.

„Mums jāapzinās, ka noturēt Latvijas skatītājus nacionālās informācijas telpā var vienīgi, investējot nacionālā satura veidošanā. Pateicoties MTG investīcijai, abas komerctelevīzijas atkal spētu piedāvāt latviešu skatītājiem vairāk uz vietas ražotu oriģinālraidījumu, un tas ir mūsu vienīgais kapitāls, lai konkurētu ar ārzemju televīzijām moderno tehnoloģiju apstākļos,” norāda MTG vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš.

Situācija televīzijas tirgū pēdējo gadu laikā ir ievērojami mainījusies. Ja 2008.gadā par būtisku auditorijas daļu Latvijā savstarpēji konkurēja apmēram 10 kanāli, tad šogad tie ir aptuveni 20 kanāli. Arvien lielāku daļu skatītāju pie sevis pārvilina Krievijas kanāli. Līdz ar to gan auditorija, gan reklāmas ieņēmumi fragmentējas. Sākoties ekonomiskajai krīzei, kā arī palielinoties konkurencei, nacionālajiem komerckanāliem reklāmas ieņēmumi salīdzinājumā ar 2008 gadu ir samazinājušies divas reizes.

„Komerctelevīzijām reklāmas ieņēmumi ir vienīgais instruments, kas dod iespēju veidot oriģinālraidījumus. Sarūkot šiem ieņēmumiem, esam spiesti nacionālo saturu aizvietot ar Krievijas un ASV seriāliem, kas ir gandrīz 20 reizes lētāki, turklāt problēma ir tā, ka šādus seriālus rāda visi.

Pašlaik gaidām lēmumu ne tikai no Konkurences padomes – atļaus vai neatļaus komertelevīziju apvienošanās darījumu. Šis vienlaikus ir brīdis, kad jāizšķiras par to, kā noturēsim latvisko informatīvo telpu – ar sadrumstalotu televīzijas tirgu vai rentablām Latvijas komerctelevīzijām un labi finansētu sabiedrisko televīziju.

MTG ir izstrādājis vadības modeli, kā efektīvāk izmantot savus resursus, nedublējot tehnoloģiskos un saimnieciskos procesus, un šis modelis ietekmēs gan kvalitāti, gan kvantitāti – nacionālais saturs – seriālu vietā un vairāk raidlaika – oriģinālraidījumiem latviešu valdodā,” uzsver K.Ozoliņš,



Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: Kaspars Ozoliņš, Konkurences padome, LNT, MTG, TV3

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats