16. maijs, Ceturtdiena
Vārda dienas: Edijs, Edvīns
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » Kotam netīk politiskās reklāmas iespējamais aizliegums medijos
Kotam netīk politiskās reklāmas iespējamais aizliegums medijos
Autors: IR.lv / 16. februāris 2012, 9:30
Pirms sabiedriskajos medijos aizliegt maksas aģitāciju priekšvēlēšanu laikā, būtu jāsakārto mediji un jārada stabils to finansēšanas modelis, trešdien Latvijas Radio sacīja Latvijas Televīzijas (LTV) ģenerāldirektors Edgars Kots. Premjers Valdis Dombrovskis (Vienotība) neiebilst, ka tiktu aizliegta maksas aģitācija elektroniskajos medijos priekšvēlēšanu laikā.


"Tiek paziņots, ka ir piešķirti 500 tūkstoši latu politiskajām partijām. Kad sabiedriskie mediji prasa naudu, naudas nav. Tagad tiek paziņots ‒ gribam aizliegt politisko reklāmu. Bet tad varbūt sākam no otras puses? Beidzot sakārtojam valstī sabiedrisko mediju, radām stabilu finansēšanas modeli un pēc tam sākam runāt par aizliegumiem," viņš rosināja, raksta BNS.

Gan Kots, gan Latvijas Radio ģenerāldirektors Jānis Siksnis vērsa uzmanību, ka nav skaidrības, kā tiks kompensēti mediju ieņēmumi no politiskajām reklāmām. LTV kopš 2005.gada no politiskās reklāmas nopelnījusi pusotru miljonu latu, par ko arī uz priekšdienām plāno atjaunot pamatlīdzekļu fondu, savukārt Latvijas Radio katru gadu, kad notiek priekšvēlēšanu kampaņa, no politiskajām reklāmām ieņem vidēji virs 100 tūkstošiem latu, raksta IR.LV.

"Tas ir tīrais zaudējums, kuru mums neviens pagaidām nevar pateikt, kā kompensēs," paskaidroja Siksnis. Viņš arī uzsvēra, ka nav skaidrs ne tikai finansiālais, bet arī satura aspekts ‒ kā sabiedriskajam radio šī reklāma būs jāatspoguļo un kā partijas to izmantos.

"Šāds priekšlikums ierobežo televīzijas un radio, bet cīņa jau tāpat saglabāsies un tās reklāmas tiks izvietotas daudz dažādās vietās. Tas ir jautājums - ja aizliedz [reklāmu], varbūt jāaizliedz visiem. Paziņojam, ka politiskās reklāmas šajā valstī nebūs, visiem politiķiem un deputātiem jābrauc uz kultūras namiem, jātiekas ar iedzīvotājiem pa tiešo, bet reklāma kā tāda nepastāv ‒ tas būtu pietiekami interesants priekšlikums," sprieda Kots.

Pašlaik Saeimā top jauns likumprojekts, kas regulēs aģitāciju priekšvēlēšanu laikā. Iecerēts arī aizliegt maksas aģitāciju, tā vietā piedāvājot lielākas iespējas politiskajiem spēkiem klāstīt savus piedāvājumus bez maksas. Latvijas Radio vēstīja, ka "Vienotība" iesniegusi priekšlikumu par 40 minūtēm labākajā ētera laikā katrai no partijām. Pašlaik likums paredz tiesības uz 20 minūtēm bezmaksas aģitācijas raidlaika Latvijas Televīzijā un Latvijas Radio.

"Es personīgi nebūtu pret šādu ideju," trešdien "Vienotības" videosarunā sacīja premjers Dombrovskis.

Viņš norādīja, ka ideja vēl, protams, jāvērtē, tomēr viņa pārstāvētās partijas "Vienotība" pozīcija ir, ka jānosaka stingrāki limiti priekšvēlēšanu tēriņiem, stingrāk jākontrolē gan partiju, gan kampaņu finansētāji un vispār jāsamazina naudas un oligarhu loma politikā.

"Samazinot šo reklāmu apmēru vai aizliedzot tās vispār, tas ir solis šajā virzienā," atzina premjers. Viņš piebilda, ka tādējādi arī vēlētāji partijas vairāk vērtētu pēc to programmām un būtības, nevis pēc televīzijas reklāmu rullīšiem un džingliem.

NEPLP piektdien organizēs viedokļu apmaiņu par iespējamu maksas aģitācijas aizliegumu elektroniskajos medijos priekšvēlēšanu laikā, ko jaunā padome konceptuāli ir atbalstījusi. Padome vēlas uzklausīt viedokļus par iecerēm turpmāk radio un televīzijā aizliegt politisko partiju apmaksātās reklāmas.


Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: Kots, politiskā reklāma, reklāmas aizliegums

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats