Alberts Jodis
mārketings, reklāma, PR
Pievienots 2017 gada 10. oktobrī | 0 komentāri
Kā ierasts, sabiedrības spiediena rezultātā mēs nereti uzliekam sev kādu masku vai it kā pielāgojamies citu cilvēku vēlmēm, kļūstot sveši paši sev. Mēs paceļam „Jā” kartiņu, jo tā kāds lūdzis, mēs paužam citu cilvēku viedokli kā savu, lai būtu iederīgāki. Mūsdienās nereti šos, it kā savus, šķietamos principus vai viedokli var mainīt attiecīgā naudas summa vai ietekmīgu cilvēku spiediens.
Pievienots 2016 gada 26. aprīlī | 0 komentāri
Ikviens uzņēmējs noteikti ir aizdomājies par mārketinga aktivitāšu nozīmi sava biznesa attīstībā, kā arī centies izprast, kādēļ mārketinga un reklāmas aģentūru piedāvājumu izcenojumi ir tik atšķirīgi. Protams, iemesls ir loģiski izsverams – runa ir par kvalitāti, aģentūras pieredzi un reputāciju, taču vai zīmola un komunikācijas plāna izstrādes augstā cena nozīmē arī augstu kvalitāti un efektivitāti? Lielākoties – jā!

Pievienots 2016 gada 29. janvārī | 0 komentāri
Jau kādu laiku publiskajā telpā ir aktualizējies jautājums par sabiedrisko mediju aiziešanu no reklāmas tirgus. Nenoliedzams ir fakts, ka viedokļi šajā tematā dalās un lielākoties galvenie pretinieki šai ieceri ir paši sabiedriskie mediji, kurus uztrauc turpmākā medija pastāvēšana un finansējuma jautājums, taču skatoties no sabiedrības puses, ieguvumi ir daudz vairāk nekā zaudējumu.
Pievienots 2015 gada 14. decembrī | 0 komentāri
Jau kādu laiku plašsaziņas līdzekļos iespējams iepazīties ar tirgus un sociālo pētījumu aģentūras "Latvijas Fakti" veikto aptauju, kurā noskaidroti ministru reitingi š.g. novembrī. Raugoties uz tabulu, kurā pēdējo vietu ieņem labklājības ministrs Uldis Augulis (- 21,4%), nepopularitātē krietni apsteidzot plaši sabiedrībā kritizēto izglītības ministri Mārīti Seili (-3%), demisionējušo satiksmes ministru Anriju Matīsu (-5,4%) un tieslietu ministru Dzintaru Rasnaču (-3,5%), kura privātā dzīve medijos atspoguļota daudz plašāk kā pārstāvētā nozare, liek ar neuzticību un skepsi raudzīties uz šiem 'rezultātiem'. Arī pētījumu aģentūras vadītājs nav sniedzis skaidrojumu par reitinga sastādīšanas metodoloģiju.
Pievienots 2015 gada 30. novembrī | 0 komentāri
Jau ilgstoši Latvija veidojas kā greizo spoguļu karaļvalsts, kurā tiek pilnībā pieļautas nepamatotas apsūdzības publiskajā vidē, un šo ziņu paudēji neuzņemas nekādu atbildību par savu vārdu patiesumu. Diemžēl bieži vien tieši mediji ir tie, kas kultivē šīs citas realitātes radīšanu un, slēpjoties aiz saukļa “vārda brīvība”, demonstrē nekompetenci, publisko iztēles augļus, uzdodot tos par īsteno patiesību. Kad tā neapstiprinās, par to tiek aizmirsts, un nepastāv nekāda atbildība. Mediji jebkurā brīdī var publiski nosaukt jebkuru cilvēku par jebko, izplatot nepārbaudītu informāciju. Nepastāv nekādi ierobežojumi un kanoni. Varbūt ne visi žurnālisti ir klaji nekompetenti, taču šī bieži vien skaļākā daļa, kas nāk klajā ar grandioziem, nereti izdomātiem, paziņojumiem, grauj vispārējo žurnālistikas nozari un tēlu kopumā.
Pievienots 2015 gada 9. novembrī | 0 komentāri
Pagājušā piektdienā informatīvajā vidē nonāca vairāk nekā 50 pašvaldību vadītāju parakstīta atklāta vēstule Latvijas Republikas ekonomikas ministrei Danai Reizniecei – Ozolai ar aicinājumu ministrei vērst uzmanību uz Konkurences padomes prettiesisko rīcību saistībā ar ieceri aizliegt pašvaldībām dibināt un uzturēt savus informatīvos izdevumus. 
Pievienots 2014 gada 31. martā | 0 komentāri
Cilvēkiem vienmēr ir paticis sūkstīties, par to, kā viņiem neiet, cik ļoti viņiem dara pāri, ierobežo, cik ļoti visi citi ir vainīgi pie tā, ka neveicas biznesā un ekonomika nespēj attīstīties. Taču reizēm der atcerēties – veicas tikai tam, kas kaut ko dara, cītīgi un mērķtiecīgi strādā, lai sasniegtu savus mērķus. Arī Latvijas izaugsme lielā mērā ir atkarīga no tā, vai šeit veidosies jauni uzņēmumi, vai esošie būs efektīvi un radoši, ģenerēs idejas un īstenos tās, attīstīs ražošanu un eksportu. Diez vai tas ir padarāms laiski sēžot atpūtas krēslā.
Pievienots 2013 gada 18. novembrī | 1 komentārs
Šis jautājums noteikti būtu jāuzdod Latvijas Televīzijas un Latvijas Radio vienotā ziņu portāla redakcijai. 
Pievienots 2013 gada 30. maijā | 1 komentārs
Kolēģis Liepnieks Puaro portālā publicējis rakstu - Par ko balsot vēlēšanās. Tajā samērā detalizēti izklāstīts, cik labs saimnieks Rīgai ir Ušakovs un kāpēc balsot par viņu. Cik ielu saremontējis un kā tur rūpi par pilsētnieku vajadzībām. Tikpat labs kā visu darbaļaužu un bērnu draugs Ļeņins, vai pat labāks.
Pievienots 2013 gada 9. aprīlī | 0 komentāri
Vispārējie latviešu Dziesmu un Deju svētki vienmēr ir bijis un joprojām ir īpašs kultūras notikums un laikmeta liecība, tomēr ar katru reizi aizvien sāpīgāk noskatīties uz garajām rindām pēc biļetēm uz svētku pasākumiem, haosu un nemākulīgi organizēto tirdzniecību.
Pievienots 2013 gada 16. janvārī | 1 komentārs
Kas mums šodien ir Latvijas Televīzija un Latvijas Radio. Tie ir mediji, kurus daļēji finansē valsts un kas, atbilstoši uzstādījumam un nacionālajam pasūtījumam, veido saturu. Šajos medijos jau patlaban strādā žurnālisti, kas, cerams, guvuši atbilstošu izglītību un pieredzi. Tomēr valda uzskats, ka esošo, valstij piederošo mediju saturs nav tik labs, lai tas piesaistītu pietiekoši plašu sabiedrības interesi. Kas traucē veidot kvalitatīvu un interesantu saturu jau šodien? Tas ir investīciju trūkums, tehnoloģiju nepieejamība? Esošā informācija gan nedod nekādu garantiju, ka 42 miljonu latu lielās investīcijas varētu radīt 42 reizes objektīvāku, kvalitatīvāku un operatīvāku saturu.
Pievienots 2012 gada 10. novembrī | 0 komentāri
Informatīvajā vidē parādījies kāda it kā lasītāja viedoklis, kurā pausta noraidoša attieksme pret vietējos ražotājus atbalstošām kampaņas, kuras aicina pircējus izvēlēties Latvijas preces, virsrakstā minot - Nepērc svešu! Ļauj sevi apkrāpt vietējiem - un norādot, ka Latvijas ražotāji par to vien domā, kā izspiest no cilvēkiem vairāk naudas.
Pievienots 2012 gada 18. maijā | 1 komentārs
Vairākus pēdējos mēnešus esmu nedaudz vairāk veltījis laiku tam, lai papētītu šobrīd Latvijas tirgū pieejamos affiliate jeb partnermārketinga sistēmas, programmas un tīklus gan no uzņēmumu, gan partneru jeb reklamētāju redzes punkta. Gan klienti paši ir kļuvuši izglītotāki mārketinga jomās, gan arī es nereti iesaku izvēlēties affiliate piedāvātās iespējas, kas noteiktiem uzņēmumiem var sniegt ļoti labu ilgtermiņa rezultātu. 
Pievienots 2012 gada 15. martā | 0 komentāri
Iepazīstoties ar jaunāko statistiku par reklāmas tirgus pieaugumu pagājušajā gadā, diemžēl nākas secināt, ka attīstība ir notikusi kvantitātes, ne kvalitātes ziņā.
Pievienots 2012 gada 9. februārī | 1 komentārs
Veidojot komunikāciju ar ārvalstu auditoriju, pirmkārt, jāsaprot, kas ir tas, ko vēlamies par sevi pastāstīt. Vai vēlamies uzsvaru likt uz tradīcijām un vēsturi vai ekonomiku un tautsaimniecību Latvijā, sportu, kultūru vai ko citu. Nezinot neko vairāk par šīs kampaņas nākotnes plāniem vai iecerēm un, skatoties uz šo tēlu Facebook.com lapā, rodas priekšstats par kādu norvēģu zvejnieku vai malkas cirtēju ziemeļos, nevis par Latviju – mūsdienīgu Eiropas valsti.
Pievienots 2012 gada 4. janvārī | 0 komentāri
Šobrīd aktīvas diskusijas par krievu kā otras valsts valodas iespējamību Latvijā norisinājušās tikai krievvalodīgajos masu medijos un sabiedrības daļā. Viņi diskutē, pauž viedokļus, iesaista cilvēkus, aģitē, kamēr latvieši klusē. 
Pievienots 2011 gada 8. decembrī | 0 komentāri
Tā ir visu ilgspēlējošo politiķu problēma – notrulināta uztvere un sasaistes zaudēšana ar vienkāršo tautu. Esot tuvāk tautai, iespējams sekot līdzi tās noskaņojumam, laicīgi pamanīt un adekvāti reaģēt uz briestošu neapmierinātību, kā arī dot cilvēkiem paļāvību par to, ka vadītājs viņos ieklausās. Izskatās, ka arī Putinam, pavadot jau daudzus gadus glaimojoši smaidīgo padomnieku sabiedrībā, no tā nav izdevies izvairīties. 
Pievienots 2011 gada 7. decembrī | 0 komentāri
Tuvojoties gada noslēgumam, daudzi uzņēmumi velta laiku nākamā gada mārketinga budžeta plānošanai, ne vienmēr ņemot vērā ārējās vides mainīgo ietekmi. Šī brīža nepastāvīgajos apstākļos uzņēmumiem būtu ar apdomu jāizturas pret konkrētu reklāmas aktivitāšu plānošanas ilgtermiņā, lai ārējās vides izmaiņas negatīvi neietekmē uzņēmuma darbību, tās varētu izmantot savā labā un nepalaistu garām iespējas.
Pievienots 2011 gada 27. oktobrī | 0 komentāri
Kā rāda iepriekšpēdējo un pēdējo Saeimas vēlēšanu rezultāti, oligarhi (pašreizējā opozīcija) Latvijā ir strauji zaudējuši savu ietekmi, spēku un autoritāti. Var pat teikt, ka viņu vietā ērti iesēdusies sabiedrība par atklātību “Delna” un tai pietuvināto (saistīto) personu loks.
Pievienots 2011 gada 27. jūlijā | 0 komentāri
Intervija "Neatkarīgajai Rīta Avīzei" - 26.07.2011.
Pievienots 2011 gada 24. martā | 2 komentāri
Par Latvijas tēlu. Tikko intervijā Latvijas radio atskārtu, ka neattapu pateikt vienu būtisku lietu par valsts tēlu. Radio uzdeva jautājumu - Ko katrs mēs pateiktu svešzemniekam lidostā, ja tiktu uzrunāti pastāstīt par savu zemi? Vai stāstīsim par ekoloģiju un kultūras mantojumu? Vai par kādreizējiem sasniegumiem zinātnē un bekona eksportā? Nē. Viss ir daudz vienkāršāk. "Latvija - tas esmu es un mana tauta", mēs lepni atbildēsim. Un tā būs patiesība.
Pievienots 2011 gada 13. februārī | 0 komentāri
Mediju aģentūras CMS YouTube kanālā atrodamas dažas jaukas intervijas ar mediju pārstāvjiem (radio, vide, internets) par sasniegto 2010. gadā, prognozēm 2011. gadam un arī par to, kā radio reklāmas tirgu ietekmēja Radio101 atklāšana pagājušā gada vidū.
Pievienots 2011 gada 18. janvārī | 0 komentāri
Ekonomiskās krīzes apstākļos arvien biežāk ikdienā dzirdam par konfliktiem, kas parādās banku un uzņēmumu starpā. Tiek pieteiktas maksātnespējas, atsavināti īpašumi un likvidēti uzņēmumi. Tā rezultātā liels skaits cilvēku zaudē darba vietas, kas rada papildus slogu uz valsts sociālo budžetu, kas jau tā ir pietiekoši liess.
Pievienots 2010 gada 22. novembrī | 6 komentāri
Šodien publicēta aptauja, kas pretendē noskaidrot atpazīstamākās un ietekmīgākas sabiedrisko attiecību aģentūras, ir uzskatāms piemērs, kā ar šādu pseido aptauju palīdzību tiek mēģināts ietekmēt auditorijas viedokli un rīcību.
Pievienots 2010 gada 8. septembrī | 1 komentārs
Plaši izreklamētā žurnāla Forbes pagājušā mēneša (augusts 2010) numurā bija iespēja lasīt rakstu ar nosaukumu “Radio karalis”, kurā autors min citiem uzņēmējiem kā paraugu būvmateriālu veikalu tīklu “Depo”, kas savu popularitāti un veiksmīgo darbību izveidojis it kā pateicoties radio kā komunikācijas kanāla izmantošanai. Papildus tam, autors nemaz nekaunas slēpt, ka visus šos secinājumus izdarījis bez jebkādām konsultācijām ar “Depo” vadību vai tā mārketinga speciālistiem.
Pievienots 2010 gada 19. jūnijā | 3 komentāri
Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) prezidents Ģirts Ozols tikko medijos paudis nepārspējamu atziņu, ka, viņaprāt, "... nestandarta reklāmas aktivitātes tik mazam tirgum kā Latvija no efektivitātes viedokļa vienmēr ir bijušas mazāk efektīvas nekā standarta risinājumi."
Pievienots 2010 gada 5. jūnijā | 0 komentāri
Īsi tāpēc, ka par savu vērtību devalvējušiem zīmoliem, daudz laika tērēt tos aprakstot, nebūtu lietderīgi.
Pievienots 2010 gada 25. maijā | 1 komentārs
Manu uzmanību piesaistīja tieši pēdējā reklāma, kurā LMT vadītājs uzdod jautājumu taksometra vadītājam – ko Jūs darītu, ja būtu LMT prezidents. Neatkarīgi no reklāmas izpildījuma un vizuālās kvalitātes, vēlos vērst uzmanību uz šo diskutabli vērtējamo ziņojumu, kas šobrīd ir nostādījis kompāniju ļoti neviennozīmīgā situācijā. Varētu pat teikt, ka LMT ir atlicis tikai viens solis līdz uzņēmuma komunikācijas kraham. Paskaidrošu arī, kāpēc. 
Pievienots 2010 gada 18. maijā | 1 komentārs
Saņemot ziņu par Latvijas Universitātes SZF Komunikācijas studiju nodaļas portāla MansMedijs.lv atklāšanu, ar lepnumu un gandarījumu varu visiem draugiem un nozares pārstāvjiem atklāt, ka manis inspirētā buzz reklāmas kampaņa par tēmu "ieliksim portālam tādu pat logo kā Albertam" ir godam izdevusies.
Pievienots 2010 gada 16. martā | 0 komentāri
Pēdēja mēneša laikā uzmanību piesaistīja mobilo sakaru operatoru cīņa par klientu uzmanību, iesaistoties reklāmu kariņā, izmantojot visus kanālus un paužot klaji pretēju informāciju. Tādējādi tika mulsināts skatītājs, liekot ikvienam aizdomāties par to, ka viens no uzņēmumiem noteikti melo, un gaidot attiecīgo iestāžu reakciju.
Pievienots 2010 gada 27. janvārī | 3 komentāri
Ja “treknajos gados” klienti to vēl pieļāva un pārmaksa par reklāmas aktivitātēm viņus neuztrauca, tad tagad situācija ir mainījusies un aģentūrām ir jāpārstāj sniegties pēc popularitātes “augļiem” uz klientu rēķina. 
Pievienots 2009 gada 27. decembrī | 11 komentāri
Viena vidēji liela komercbanka šodien atsūtīja uz e-pastu fragmentus no sava ikmēneša socioloģiskā pētījuma, kurā it kā tiek apskatītas konkrētā brīža aktuālās norises sabiedrībai nozīmīgās jomās.
Pievienots 2009 gada 4. novembrī | 0 komentāri
Biju nolēmis nerakstīt par vakardienas incidentu LU SZF, bet cilvēks, kā zināms, ir vājš radījums un šodienas masu mediju saceltā histērija un publikāciju gūzma tomēr liek pievienot darvas karoti drosmīgās rīcības slavinošo mediju medus mucā.
Pievienots 2009 gada 26. oktobrī | 10 komentāri
Tikko pamanīju ziņu lentē, ka "... iekšlietu ministre Linda Mūrniece sola no akcijas rīkotājiem piedzīt zaudējumus, viņa izsakās, ka "......Par viltus meteorīta novietošanu un spridzināšanu no vainīgajiem tiks piedzīti visi radītie zaudējumi līdz pēdējam santīmam", un vēl papildus  "...Pēc provizoriskām Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta aplēsēm, notikušais dienestam ir izmaksājis ap 2000 latu, bet pārējie zaudējumi vēl tiks aprēķināti."
Pievienots 2009 gada 21. oktobrī | 0 komentāri
Kā ļoti uzskatāmi demonstrēts jaunākajā hipermārketu RIMI reklāmas bukletā, ir būtiski palielinājies tirdzniecības ķēdes RIMI privāto preču zīmju skaits. Lai arī, iespējams, pircēji to pat nenojauš, tomēr tādējādi RIMI dod ļoti spēcīgu triecienu citiem – vietējiem ražotājiem, kuru preces tiek tiešā un pārnestā nozīmē izstumtas no veikala plauktiem. Paplašinot savas preču zīmes produktu klāstu, RIMI spēj nodrošināt tiem zemāku cenu, ierādīt labāku vietu veikalā, kā arī nepieciešamības gadījumā liegt citu preču zīmju īpašniekiem vispār tirgot savu produkciju RIMI veikalos.
Pievienots 2009 gada 2. oktobrī | 0 komentāri
Vakar medijos kārtējo reizi uzmanība tika pievērsta a/s Diena un SIA Izdevniecības Dienas Bizness pārpirkšanas darījumam. Uzņēmumu pašreizējais īpašnieks Aleksandrs Tralmaks informēja, ka finanšu restrukturizācijas iekavēšanās dēļ informācija par uzņēmumu īpašnieku struktūru plašākai sabiedrībai tiks darīta zināma tikai 9.oktobrī, nevis 1.oktobrī, kā tas tika ziņots agrāk.
Pievienots 2009 gada 7. septembrī | 0 komentāri
Saņemot preses relīzi no Rīgas Domes (RD) par piektdien, 4. septembrī, notikušo Rīgas domes Prezidija ārkārtas sēdi, kur tās dalībnieki vienojušies par taksometru sistēmas reformu galvaspilsētā, uzmanību piesaistīja tikai viens citāts - A.Šlesers uzsvēra: „Jārīkojas ātri. Esošajā taksometru biznesā valda nekārtības. Ja pilsētā darbojas vairāk nekā 70 taksometru uzņēmumi, nav iespējama efektīva kontrole. Manuprāt, jābūt 5–10 taksometru uzņēmumiem, pašvaldībai jāveicina to apvienošanās.” Un viss kļūst skaidrs.
Pievienots 2009 gada 8. augustā | 2 komentāri
Ziniet, nedaudz tā kā neērti, jo esmu bankas klients un samērā grūti izpausties ar attiecīgiem epitetiem.....
Pievienots 2009 gada 29. jūnijā | 0 komentāri
Kā atšķiras PR labos vai sliktos ekonomiskos apstākļos? Labajos laikos mazāk domājam, vairāk rīkojamies, ierobežota budžeta vai ekonomiskās krīzes apstākļos – vairāk domājam ko un kā darīt. Daudz vairāk domājam...
Pievienots 2009 gada 12. februārī | 4 komentāri
Šodien kādā interneta vietnē ir uzsākta diskusija par to, cik izdevīgi un lietderīgi reklāmas aģentūrām ir veidot sadarbību ar klientiem, kad par mārketinga kampaņām samaksa ir proporcionāla aktivitāšu radītajiem rezultātiem. Tātad klientam jāmaksā ir tikai tad, ja kampaņa nes reālu peļņu.
Pievienots 2009 gada 16. janvārī | 0 komentāri
Žurnāls BILANCE mani uzrunāja, aicinot sagatavot publikāciju par to, ko uzņēmējiem darīt reklāmas un mārketinga jomā šībrīža apstākļos. Taču no redakcijas puses bija viens uzstādījums – rakstīt PATIESĪBU par reālo situāciju un dot uzņēmējiem REĀLUS PADOMUS kā rīkoties. Vārdu turēju, savu viedokli izteicu. Turpinājumā fragments no raksta žurnālam BILANCE 2/2009.
Pievienots 2008 gada 25. decembrī | 0 komentāri
Pēdējo mēnešu laikā ļoti uzkrītošs kļuvis īpatnēju mārketinga pakalpojumu piedāvājums, kur to piedāvātāji cenšas ikkatra teikuma sākumā un beigās pieminēt vārdu "krīze" - mārketings krīzes situācijai, pretkrīzes mārketings etc. Vēlme par katru cenu sekot notikumiem pa pēdām, lai arī ir loģiska, tomēr šķiet tik kliedzoši banāla, ka jau robežojas ar bezgaumību. Jaunais (krīzes situācijām adaptētais) mārketinga piedāvājums, lūk, ļaušot pārdot biežāk un vairāk, stiprinās zīmolu etc.
Pievienots 2008 gada 17. novembrī | 0 komentāri
Interneta vietnē telehansanet.lv jau krietnu laiku ir redzams baneris, kas mudina uzņēmumu grāmatvežus pārskaitīt darbinieku algas uz Swedbank. Savukārt, no reklāmas informācijas seko, ka pirmie desmit grāmatveži katrā reģionā (Rīgas raj., Latgale, Vidzeme, Kurzeme, Zemgale) saņems dāvanu karti "sen gaidītai atpūtai" SPA centrā 100 latu vērtībā. Kopā saskaitot sanāk dāvanu kartes 5000 latu vērtībā.
Pievienots 2008 gada 26. oktobrī | 1 komentārs
Laiku pa laikam ir tīri veselīgi pārskatīt preses izdevumu abonēšanas un pārdošanas apjomus, lai salīdzinot tos ilgākā laika periodā, izdarītu secinājumus par pieprasījuma struktūras izmaiņām preses tirgū.
Pievienots 2008 gada 19. oktobrī | 0 komentāri
Mums ir integrētais mārketings, ir tiešais mārketings, tad vēl ...... kā sauca jauno DDB atklājumu? Spieta mārketings. Mums ir e-mārketings (spams) un vēl daudz un dažādi mārketinga veidi. Taču tagad mums ir jauns. Alu laikmeta mārketings.
Par autoru
Alberts Jodis ir izveidojis un vada vienu no pazī ...
Vairāk
Reklāma