20. janvāris, Ceturtdiena
Vārda dienas: Aļģirds, Oļģerts, Orests
Sākuma lapa » Makroekonomika » Ekonomists: Latvijas izaugsme ir nepietiekama
Ekonomists: Latvijas izaugsme ir nepietiekama
Autors: BNA / 4. janvāris 2016, 13:25
Tādai valstij kā Latvija, kas atrodas Eiropas Savienības ārējā daļā un kurai ir atvērtas robežās ar daudz bagātākām valstīm, izaugsme nav pietiekama, intervijā Latvijas Radio sacīja bijušais ekonomikas ministrs Vjačeslavs Dombrovskis.


ES vidējā izaugsme gadā ir aptuveni 2%, un prognozējot, cik ilgā laikā šādu labklājības līmeni varētu sasniegt Latvija, jāsecina, ka tie būtu vairāk nekā 50 gadi. Daudzi Latvijas iedzīvotāji to var nesagaidīt un vienkārši pamest valsti.

“Tāpēc mūsu ambīcijām jābūt augstākām; lai desmit gados sasniegtu 90% no ES vidējā līmeņa, izaugsmei jābūt 5% gadā,” norādīja Dombrovskis.

Viņaprāt, šādas izaugsmes nodrošināšanai šobrīd pietrūkst aktīvākas ekonomikas politikas. Latvijas valdībai jāatsakās no tā, “ka mums ir prioritātes simts un viena lieta".

Pieredze rāda, ka tad, kad katrai valdošajai partijai par nākošā gada prioritātēm tiek izvirzītas trīs, četras lietas, ir zināms, ko var gaidīt no valdības.

Dombrovskis norādīja arī uz vajadzību pēc daudz dziļākas ekonomikas nozaru analīzes, jo viņaprāt valsts nepietiekoši pārzina aktualitātes vairākās nozarēs, tāpēc pieņem kļūdīgus lēmumus.

Tāpat ekonomists uzskata, ka lielākā problēma ir tā, ka neesam iemācījušies ražot to, ko sen ražo valstis, kas ir rokas stiepiena attālumā no Latvijas.

"Latvijas uzņēmumiem jāiemācās ražot tikpat kvalitatīvi un produktīvi kā blakus reģiona valstīs, tomēr tikai daži uzņēmumi spēj šobrīd sasniegt tādu produktivitāti kā, piemēram, Zviedrijā," sacīja ekonomists.



Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: ekonomika, Vjačeslavs Dombrovskis

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats