09. decembris, Pirmdiena
Vārda dienas: Sarmīte, Tabita
Sākuma lapa » Sabiedrība » Nākamgad rindas pie ārstiem pieaugs
Nākamgad rindas pie ārstiem pieaugs
Autors: BNA / 22. decembris 2015, 10:37
Lai lemtu par turpmāko rīcību, uz ārkārtas sēdi šodien sanāks ģimenes ārstu asociācija. Ģimenes ārsti ir nemierā ar vairākiem veselības ministrijas lēmumiem, jo tie nākamgad skars arī pacientus.


"Šobrīd Latvijas ģimenes ārsti ir nobažījušies par daudzām nepilnībām, taču lielākās raizes sagādā tendence, ka valdība un valsts jau vairākus gadus vispirms skatās uz savu kabatu un tikai pēc tam uz sabiedrības veselību," LNT raidījumam "900 sekundes" atklāj Latvijas Ģimenes ārstu asociācijas pārstāvis Pauls Princis.

Neskatoties uz to, ka ģimenes ārstu kvotas jau šobrīd ir nepietiekamas, nākamgad kvotas izmeklējumiem tiks samazinātas vēl par 4 %. Tiek plānots, ka kvotēs arī laboratoriju.

"Aptuveni puse ģimenes ārstu jau šobrīd pārtērē kvotas, nākošgad tas būs vēl lielāks cipars - tie varētu būt aptuveni 844 ārsti, kas pārtērēs. Pacienti faktiski varētu nesaņemt izmeklējumus gada nogalē, kas līdz šim nebija tā," skaidro Pauls Princis.

Ģimenes ārstus neapmierina arī tas, ka nekas no veselības aprūpei papildus novirzītajiem 10 miljoniem eiro nenonāks ģimenes ārstu atbalstam. Joprojām nav izstrādāta arī e-veselības sistēma. Pauls Princis uzsver, ka visa sistēma šobrīd tiek vērsta uz valsts birokrātiskā aparāta interešu aizstāvību - pašiem pacientiem šī sistēma ievērojami ikdienu neatvieglos. Projekts līdz šim izmaksājis jau 11, 6 miljonus eiro.

Tāpat Princis norāda, ka pacientu rindas pie ārstiem nākamgad pieaugs, nevis tādēļ, ka trūktu ārstu, bet gan tādēļ, ka medicīnai atvēlētais finansējuma pieaugums ir nepietiekams.



Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: ģimenes ārstu kvotas, veselība

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats