20. aprīlis, Sestdiena
Vārda dienas: Mirta, Ziedīte
Sākuma lapa » Sabiedrība » Rīgas biļešu cenas iekustina izpildvaru
Rīgas biļešu cenas iekustina izpildvaru
Autors: Antra Gabre / NRA.lv / 16. februāris 2015, 12:07
Rīgas domes lēmums līdzšinējā apmērā vairs nedotēt sabiedriskā transporta pasažierus izraisījis sašutuma vētru ne tikai pasažieru vidū, bet sacēlis mazu pūsmiņu arī Saeimā un valdībā. Pašlaik tieši no likumdevēja būs atkarīgs, kas un kā turpmāk regulēs sabiedriskā transporta pakalpojumus. Savukārt sabiedrība grasās protestēt pie Rīgas domes jau šonedēļ, 20. februārī, pulksten 18.20.


Rīgas domes opozīcijas deputāti ierosināja nodot pašvaldības uzņēmuma Rīgas satiksme (RS) sabiedriskā transporta braukšanas tarifu noteikšanu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK). Viņi uzskata, ka SPRK ar šo pienākumu tiktu galā, jo tā ir institucionāli un funkcionāli neatkarīga institūcija, kas nosaka tarifu aprēķināšanas metodiku un regulē sabiedriskos pakalpojumus.

Jāatgādina Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā noteiktais, ka sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs ir administratīvi un ekonomiski neatkarīgs, nosakot pakalpojuma tarifu, bet tarifu nosaka saskaņā ar Ministru kabineta apstiprināto metodiku. Valsts kontroliere Elita Krūmiņa televīzijas raidījumā 900 sekundes izteicās, ka šaubās par RS jauno tarifu pamatotību, jo 2014. gadā, veicot operatīvo revīziju RS, Valsts kontrole nevarējusi izvērtēt Rīgas sabiedriskā transporta tarifu veidošanās mehānismu, nav skaidras visas izmaksu pozīcijas, kā arī Satiksmes ministrija nav izstrādājusi pasažieru skaita prognozēšanas metodiku valstī kopumā.

SPRK priekšsēdētājs Valdis Lokenbahs NRA.lv atbild, ka «tā ir likumdevēja izšķiršanās, vai sabiedriskā transporta pakalpojumu regulēšanu uzticēt regulatoram vai kādai citai no valsts pārvaldes iestādēm, kas jau šobrīd uzrauga un regulē sabiedriskā transporta nozari». Tomēr pirms lēmuma pieņemšanas par sabiedriskā transporta turpmāko regulējumu ir nepieciešams rūpīgi iedziļināties un izvērtēt visus aspektus, iesaistot gan Satiksmes ministriju, gan arī citas sabiedriskā transporta pakalpojumu nozari uzraugošās institūcijas. Tas varētu nozīmēt, ka regulators nav iepriecināts par vēl viena jauna pienākuma uzkraušanu tā kamiešos. Iespējams, regulatora atbilde ir tik izvairīga tāpēc, ka arī atbildīgās nozares ministrs Kaspars Gerhards vēl nav nepārprotami pateicis, kas SPRK jādara. Uz ierosinājumu Rīgas sabiedriskā transporta tarifu noteikšanu uzticēt SPRK viņš to pieļāva kā vienu no variantiem, taču tikpat atklāts paliek jautājums, vai regulatoram būtu jānosaka attiecīgie tarifi arī citās pašvaldībās.

Valsts kontroliere uzskata, ka Satiksmes ministrijai vajadzētu aktīvāk iesaistīties metodikas izstrādē, pēc kuras prognozētu pasažieru skaitu. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards ir atzinis, ka Rīgas sabiedriskā transporta tarifs un dotāciju aprēķināšana esot necaurspīdīgi, tāpēc ministrijā tiekot gatavoti likumdošanas priekšlikumi, lai ieviestu skaidrību, ko un kā dotē pasažieru pārvadājumos. Rīgas domes dotācija sabiedriskajam transportam 2014. gadā sasniedza vislielāko apjomu kopš 2009. gada – 95,5 miljonus eiro, bez maksas vai ar pašvaldības noteiktām atlaidēm sabiedrisko transportu izmanto 55,2 procenti pasažieru. Šobrīd viens brauciens maksā 1,15 eiro, bet no 20. februāra stāsies spēkā vairākas reizes lielāki sodi par braukšanu bez biļetes.


Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: sabiedriskais transports

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats