Plašu rezonansi izraisījis mobilo sakaru uzņēmuma «Tele2» paziņojums par
tarifu palielināšanu, un tagad paliek atklāts jautājums, kā rīkosies
citi šīs nozares tirgus dalībnieki. Tomēr ekonomisti neslēpj, ka turpmāk
jārēķinās arī ar cenu pieaugumu par dažādiem citiem pakalpojumiem.
Latvijas Televīzijas (LTV) raidījums «Panorāma» vēsta, ka «Tele2» šobrīd pieder aptuveni puse jeb 1,1 miljons klientu no teju 2,6 miljonu klientu lielā Latvijas mobilo sakaru pakalpojumu tirgus. Lai gan uzņēmums pēdējos gados darbojies ar ievērojamu peļņu, pēdējo četru gadu laikā tā sarukusi no 30,4 miljoniem eiro 2010.gadā līdz 18,5 miljoniem pērn.
Iecerēto maksas celšanu uzņēmums skaidro ar nepieciešamību gūt līdzekļus ceturtās paaudzes sakaru tīkla izbūvei, bet no klientu zaudēšanas «Tele2» nebaidās.
Līdzīgi kā «Tele2» ceturtās paaudzes tīklu veido arī LMT, tomēr pagaidām uzņēmums nav plānojis palielināt mobilo sakaru tarifus.
Komentējot «Tele2» lēmumu par tarifu celšanu, «SEB Bankas» eksperts Dainis Gaišpuitis LTV norāda, ka šis uzņēmuma lēmums pēdējā laikā ir jau kārtējais pakalpojumu sniedzēju paziņojums par tarifu kāpumu. Nesen par to informēja «Rīgas ūdens» un atkritumu apsaimniekotāji. „
Kopumā skaidrs, ka ekonomikai augot, inflācija kāps. Šobrīd tā ir pietiekami zema, bet turpinoties izaugsmei, cenu kāpums ir neizbēgams. Mēs redzam, ka spiediens ir, uzņēmumi brīvprātīgi palielina algas un tas rada pieaugumu uz izmaksām, un tas palielina cenas patērētājiem,» skaidro Gaišpuitis.
Cik liels varētu būt sakaru pakalpojumu cenu kāpuma iespaids uz inflācijas rādītājiem, pagaidām nav zināms.