Aptaujā
noskaidrojies, ka Latvijas autovadītājus visvairāk kaitinošais citu
braucēju ieradums ir braukšana lēnāk par transporta plūsmas vidējo
ātrumu, "
Apollo" informēja aptaujas veicēji.
Portāla lasītajiem tika uzdots jautājums: "Kādi citu autovadītāju nevēlami ieradumi jūs kaitina visvairāk?" Respondentiem bija iespēja izvēlēties vienu no piedāvātajiem atbilžu variantiem:
1) pagriezienu (manevru) signāla nerādīšana;
2) braukšana lēnāk kā plūsmas vidējais ātrums;
3) braukšana jūtami ātrāk kā plūsmas vidējais ātrums;
4) strauji un bieži manevri pa braukšanas joslām;
5) drošas distances neievērošana;
6) pārgalvīga apdzīšana.
Aptaujā savu viedokli darīja zināmu 203 respondenti. Mazliet negaidīti, kā viskaitinošākais ieradums tika norādīta braukšana lēnāk kā plūsmas vidējais ātrums. Šo variantu izvēlējās tieši trešdaļa jeb 33% (67 dalībnieki) balsotāju. Otrs kaitinošākais ieradums, kas saņēma 27% (54) balsojumu, ir pagriezienu (manevru) signāla nerādīšana.
Mazāk kā ceturtdaļa jeb tikai 23% (46) par kaitinošāko atzinuši bīstamu apdzīšanu, kas, kā zināms, bieži vien ir smagu satiksmes negadījumu iemesls. Kā izrādās, arī bieža un strauja apkārt esošo satiksmes dalībnieku manevrēšana pa braukšanas joslām kaitina salīdzinoši mazāk, kā var iedomāties. Šo ieradumu kā kaitinošāko minējuši tikai 9% (19) balsojušo.
Vēl mazāk – 8% (16) balsotāju uztraucas par drošas distances neievērošanu. Visbeidzot tikai viens vienīgs respondents no 203 kā kaitinošāko bija norādījis braukšanu jūtami ātrāk kā plūsmas vidējais ātrums, bet tieši pārlieku liels ātrums tiek minēts kā galvenais smagu satiksmes negadījumu iemesls Ceļu policijas, Ceļu Satiksmes Drošības direkcijas un citu atbildīgo valsts struktūru allaž paustajā.
Skatot aptaujas rezultātus, «AutoMedia.lv» vērš uzmanību uz to, ka saskaņā ar gan lielākoties ārvalstīs, taču arī Latvijā veiktiem pētījumiem, aizkaitināts un sanervozējies autovadītājs daudz vairāk ir pakļauts riskam izraisīt satiksmes negadījumu vai nespēt no tāda izvairīties. Tādēļ Satiksmes noteikumu ievērošanu kontrolējošām struktūrām būtu lietderīgi ņemt vērā šādu autovadītāju aptauju rezultātus un uzmanību pievērst galvenokārt ne tikai atļautā braukšanas ātruma kontrolei, bet arī citām autovadītāju rīcībām, kas var sasināt situāciju ceļu satiksmē un novest līdz avārijām.
«Satiksmes noteikumi taču nosaka, ka pārkāpums ir arī neadekvāti lēna braukšana un manevru signālu nerādīšana. Tāpat pārkāpums ir arī agresīva braukšana jeb strauji un bieži manevri pa braukšanas joslām. Braukšana ātrāk kā atļauts, protams, ir izplatīta parādība, taču arī mūsu aptaujā minētās citas situācijas ir sastopamas bieži. Šaubos, vai Ceļu policijas fiksēto pārkāpumu analīze puslīdz proporcionāli atspoguļo satiksmē kopumā vērojamo,» norāda «AutoMedia.lv» redaktors Ainārs Zariņš.