17. janvāris,
Vārda dienas: Tenis
Sākuma lapa » Sabiedrība » Partijas cīņā par vēlētāju uzmanību nejūt mēru
Partijas cīņā par vēlētāju uzmanību nejūt mēru
Autors: Ilze Zālīte / NRA.lv / 21. maijs 2013, 10:31
Partijas cīņā par vēlētāju uzmanību dažubrīd vairs nejūt mēru. Melnā maģija, sauklis «krievi nāk!» un pat solījumi apmeklēt boksa treniņus – daudzas politiķu aktivitātes balasē uz gaumes robežas.


Standarta solījumi

Iepriekšējos gados partijas vēlētājus centās iekarot ar masīvu smadzeņu skalošanu, bet šogad – līdz ar izmaiņām likumdošanā – politiķiem ir nācies kvantitāti aizstāt ar kvalitāti. Kā zināms, šogad aģitācijas izdevumi vairs nevar būt bezgalīgi uzpūsti, jo partijām ir noteikti strikti izdevumu ierobežojumi, t.i., 18,56 santīmi uz vienu vēlētāju. Tāpat ir saīsināts periods, kurā partiju reklāma drīkst parādīties televīziju ekrānos, savukārt galvaspilsētas dome ir aizliegusi izvietot raibo politisko reklāmu pilsētas vēsturiskajā centrā, Mežaparkā, uz satiksmes pārvadiem, estakādēm un daudzās citās vietās.

Dāsns sociālais atbalsts, pieejami bērnudārzi, bezmaksas transports un zemi apkures rēķini: kā katru gadu, visu pašvaldību vēlētāji arī šogad tiek apbērti ar standarta solījumiem. Tikmēr aktivitātes, kas no partijām ir prasījušas lielāku piepūli un izdomu, apliecina, ka politiķiem ir grūti kvantitāti aizstāt ar kvalitāti.

Pirms diskusijām uzskrūvēs adrenalīnu

Cīņā par Rīgas pašvaldību redzamākais kašķis šogad ir raisījies starp Rīgas mēru Nilu Ušakovu (apvienība Saskaņas centrs, Gods kalpot Rīgai) un Sarmīti Ēlerti (Vienotība). Par vienu no S. Ēlertes galvenajiem jājamzirdziņu izraudzīts sauklis «krievi nāk!», kas Vienotības līderei finālā atspēlējās ar videoklipu, kurā raganai līdzīgs tipāžs, nespējot izprast Rīgas iedzīvotājiem svarīgas problēmas, aicina palīgā tumsas valdnieku. Savdabīgā videosižeta veidotājs ir polittehnologs Jurģis Liepnieks, kuram šī esot bijusi teju privāta iniciatīva. Tiesa, politiskajos kuluāros jau kopš gada sākuma virmo baumas, ka J. Liepnieks ir iesaistīts SC/GKL kampaņas veidošanā. Tikmēr abu oponentu klātienes tikšanās LNT diskusijā pagājušajā nedēļā izvērtās teju par sadzīves skandālu, kurā politiķi nekautrējās viens otru apveltīt ar dzēlīgām piezīmēm.

Visnotaļ neparasti vēlētājiem sevi pozicionē arī Rīgas mēra amata kandidāte Inga Antāne (Reformu partija). Šobrīd vairākos medijos ir atrodams RP apmaksāts reklāmas laukums, kurā lasītāji tiek iepazīstini ar plašai publikai maz zināmo partijas kandidāti. Tiesa, izlasot šo materiālu, par juristi un augstskolas Turība pasniedzēju I. Antāni rodas visnotaļ dīvains priekšstats. Uzburot intelektuāles tēlu, I. Antāne klāsta, ka viņu iedvesmo Kafkas darbi un juridiskā literatūra. Tajā pašā laikā teju 40 gadus vecā politiķei jūsmojot arī par industriālā metāla grupu Rammstein. Savukārt tā vietā, lai pirms politiskajām diskusijām studētu likumdošanu vai rīdzinieku aptaujas, I. Antāne sola doties uz boksa treniņiem, lai uzskrūvētu pietiekamu devu adrenalīna.

Vaicāts par to, vai boksa treniņi ir labākais veids, kā gatavoties politiskām diskusijām, RP izpilddirektors Ivo Valdovskis sarunā ar Neatkarīgo neslēpa mulsumu, vien atjokojot, ka, spriežot pēc asā strīda ar Nilu Ušakovu, Sarmīte Ēlerte pirms šādām diskusijām apmeklējot karatē nodarbības. Tāpat I. Valdovskis atzina, ka partija neesot tik bagāta, lai algotu īpašu sabiedrisko attiecību aģentūru, taču viņš nenoliedza, ka I. Antānei ar tēla veidošanu piepalīdz kādreizējā Rīgas mēra N. Ušakova preses sekretāre Anna Kononova. Jāatgādina, ka janvāra nogalē pēc daudzu gadu sadarbības amatu pameta N. Ušakova labā roka A. Kononova, kura šobrīd grasās kļūt par jaunā izglītības ministra Vjačeslava Dombrovska (RP) biroja vadītāju.

Pārī ar Dombrovski

Politologs Filips Rajevskis sarunā ar Neatkarīgo atzīst, ka klaji bezgaumīgas stila katastrofas partiju reklāmās viņš neesot pamanījis. Tomēr daudzas aktivitātes varot nosaukt kā klišejas. Jāatgādina, ka skaļākie skandāli, kas šogad raisījušies pirms pašvaldību vēlēšanām, ir bijušā Jūrmalas mēra Gata Trukšņa plašā pašreklāma un pārmetumi par bezmaksas biļešu dalīšanu. Tāpat tiek pārmests, ka, nespējot izveidot spēcīgu vietējo politiķu komandu, Vienotība daudzās pašvaldībās savus pirmos numurus reklamē pārī ar premjeru Valdi Dombrovski, kurš vēlēšanās nemaz nestartē.

Jau saņemti 57 iesniegumi

Jāpiebilst, ka partiju priekšvēlēšanu aktivitātes uzrauga Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs, kas pagājušajā nedēļā bija saņēmis 57 iesniegumus par iespējamiem pārkāpumiem. Birojs kontrolē ne vien partiju tēriņus, bet arī to, lai partijas un kandidāti sevis popularizēšanai izmantotu tikai paši savus līdzekļus. Kā zināms, iepriekš daudzām partijām ir ticis pārmests, ka, atrodoties pie varas pašvaldībā, tās savai reklamēšanai izmanto domes resursus – telpas, transportu, darbiniekus u.tml. Savukārt šogad pie varas esošie politiķi nedrīkst, piemēram, izmantot domes kopētājus, lai pavairotu savas partijas informatīvos materiālus, nedrīkst ar pašvaldībai piederošu automašīnu izvadāt skrejlapas, nevar nodarbināt domes darbiniekus partijai nepieciešamo darbu veikšanai.



Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: Nils Ušakovs, pašvaldību vēlēšanas, politiskās reklāmas, reklāmas, Sarmīte Ēlerte, Saskaņas centrs, vēlēšanas, Vienotība

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats