19. aprīlis, Piektdiena
Vārda dienas: Fanija, Vēsma
Sākuma lapa » Sabiedrība » Swedbank pētījums: Latvijas iedzīvotāji vecumdienās vēlas ceļot
Swedbank pētījums: Latvijas iedzīvotāji vecumdienās vēlas ceļot
Autors: BNA / 24. oktobris 2012, 9:38
Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju vecumdienās vislabprātāk brīvos līdzekļus tērētu ceļojumiem (71%). Savukārt 41% iedzīvotāju tos vēlētos atvēlēt veselībai un rūpēm par bērniem un mazbērniem, liecina Swedbank veiktā aptauja1.


Trešdaļa iedzīvotāju (30%) mērķu saraksta augšgalā ierindojuši tēriņus hobijiem, kā arī kultūras un atpūtas pasākumu apmeklēšanai (27%), piektdaļa (21%) – mājokļa labiekārtošanai. 4% respondentu vecumdienās būtu gatavi veltīt brīvos naudas līdzekļus zināšanu papildināšanai.

Sievietes vairāk nekā vīrieši vēlētos vecumdienās ceļot (73% sieviešu pret 68% vīriešu), rūpēties par veselību (44% pret 38%), kā arī apmeklēt kultūras un atpūtas pasākumus (36% pret 18%). Turpretī vīrieši labprātāk nekā sievietes brīvos naudas līdzekļus atvēlētu hobijiem (36% vīriešu pret 24% sieviešu) un sportam (7% pret 3%).

“Latvijas iedzīvotāji savas vecumdienas cer pavadīt, ceļojot vai citādi mierīgi baudot dzīvi. Statistikas dati rāda, ka pensionāru skaits Latvijā pēdējo 20 gadu laikā palielinājies gandrīz par 100 tūkstošiem, turpretī strādājošo skaits uz vienu pensionāru turpina samazināties. Tas būtiski ietekmē valsts spēju nodrošināt pilnvērtīgu pensiju. Cilvēki nereti šo risku neapzinās un uzkrājumu veidošanu vecumdienām atliek uz vēlāku, nenoteiktu laiku. Lai varētu sev nodrošināt labklājīgas vecumdienas, par kādām sapņojam, ieteicams lēmumu par uzkrājumu veidošanu pieņemt laikus,” saka Reinis Jansons, Swedbank Investīciju produktu daļas vadītājs.


Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: ceļošana, iekrājumi, pensionāri

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats