15. maijs, Sestdiena
Vārda dienas: Airita, Arita, Sofija
Sākuma lapa » Sabiedrība » CNN noskaidrojuši, kā ziņas izplatās internetā
CNN noskaidrojuši, kā ziņas izplatās internetā
Autors: www.2v.lv / 11. oktobris 2010, 23:23
Amerikāņu telekompānija CNN noskaidrojusi, kā ziņas izplatās internetā, atklājot, ka cilvēkiem, kuri dalās ar informāciju, ir dažādas motivācijas, vēsta laikraksts „The Guardian”. To cilvēku daļa, kura visbiežāk dalās ar ziņām tīmeklī ir 27% no visiem, pie kam, viņi pamanās izplatīt 87% no visas informācijas.

Visvairāk lietotāju (47%) pārsūta hipersaites izmantojot Facebook, Twitter, YouTube, MySpace, 30% priekšroku dod elektroniskajam pastam, 15% - SMS un 12% - mesindžeriem (ICQ...).

Pētnieki atklāja trīs galvenās motivācijas tam, kāpēc ļaudis dalās ar ziņām. Lietotājiem Eiropā un Ziemeļamerikā ir diezgan altruistiski iemesli – viņi dalās ar informāciju, kura var būt noderīga ģimenei un draugiem. Eiropieši ar informāciju vairāk dalās ar darbu saistītos jautājumos. Āzijas – Klusā okeāna reģionā, visticamāk, ar ziņām dalās, lai pasvītrotu savu statusu un identitāti.

Liels daudzums no tā ar ko dalās lietotāji ir aktuālie ziņu materiāli (65%), informatīvie ziņojumi (19%) un kuriozi vai smieklīgi atgadījumi. Visbiežāk, cilvēki ieteica paziņām lasīt kopējas intereses tekstus, gan par biznesa ziņām valstī un ārzemēs, tehnoloģiju un zinātnes pasaules jaunumus, kā arī vizuāli iespaidīgus materiālus. Pētnieki definē procesu, kura laikā lietotājs dalās ar informāciju, kā „lietotājam nozīmīgu zināšanu vēstījumu”.

CNN viceprezidents Didje Mormess (Didier Mormesse) teica, ka pētījuma mērķis bijis atklāt, cik noderīgi ir tie vai citi materiāli reklāmdevējam. „Mēs noskaidrojām būtiskākās motivācijas un to iemeslu, ar kādu informāciju cilvēki dalās un kāpēc”, - teica Mormess.




Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: pētījums

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats