28. oktobris, Ceturtdiena
Vārda dienas: Antoņina, Ņina, Ninona
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » Kas jāņem vērā, lokalizējot mājaslapas saturu?
Kas jāņem vērā, lokalizējot mājaslapas saturu?
Autors: Publicitātes materiāls / 22. jūnijs 2021, 16:13
Mājaslapa ir viena no labākajām vizītkartēm ikvienam uzņēmumam, kam globalizācijas ietekmē ir aizvien lielāka nozīme. Paplašinot savu darbības teritoriju ārpus Latvijas, nepieciešams mājaslapā esošo saturu pielāgot attiecīgajiem tirgiem un to mērķauditorijām. Mēs ar gudru ziņu sakām “pielāgot” nevis “iztulkot”, jo mājaslapas lokalizācijā ir jāņem vērā vairākas būtiskas nianses. Lasiet un uzziniet, ar ko izceļas profesionāla un tālredzīga mājaslapas lokalizācija!

Vienmēr jāpatur prātā mērķauditorija

Mājaslapa Latvijā savu mērķi pilda lieliski? Tā nav garantija, ka tas pats saturs pēc tulkošanas tiks līdzvērtīgi uztverts arī Japānā vai Itālijā. Gan nosauktajās, gan daudzās citās valstīs atšķiras ne vien valoda, bet arī kultūra, mentalitāte un citas būtiskas iezīmes. Tāpēc pirms mājaslapas lokalizācijas jums precīzi jānosaka mērķauditorija un tās vēlmes. Kā to izdarīt?

    • Iepazīstieties ar konkurentu mājaslapām – .atrodiet līdzīgus uzņēmumus, kas jūsu iecerētajā mērķa tirgū sniedz līdzīgus pakalpojumus vai pārdod līdzīgus produktus, un rūpīgi, nesteidzīgi izpētiet to mājaslapas, jo ieguldītais laiks atmaksāsies;

    • Aplūkojiet, kā jūsu nišas produkti vai pakalpojumi tiek pārdoti attiecīgajā valstī – ja konkurentu mājaslapas sameklēt neizdodas, izmantojiet nedaudz atšķirīgu pieeju, proti, atrodiet, kā attiecīgie produkti un pakalpojumi tiek parādīti un kādas to īpašības vietējā tirgū ir svarīgākās;

    • Veiciet tirgus aptauju un izpēti – izzināt konkrētas mērķauditorijas vēlmes un iespējas palīdz sociālantropoloģiskās aptaujas. Tās ļaus noskaidrot, kā uzrunāt vietējo auditoriju, turklāt iegūsiet daudz citu vērtīgu datu, kas noderēs ne tikai mājaslapas izstrādē un tulkošanā.

Kad mērķauditorija noteikta, tiek veikta satura lokalizācija, to pielāgojot konkrētas kultūras iezīmēm. 

Specifiski termini jāatveido precīzi un konsekventi

Katrā nozarē ir virkne specifisku terminu, kuri tulkojot jāatveido precīzi – citādi teksts neviesīs uzticību un sliktākajā gadījumā izskatīsies pagalam muļķīgi. Šādas nianses parasti ir zināmas tikai profesionāliem tulkotājiem vai nozares speciālistiem. 

Protams, ne mazāk svarīga ir konsekventa terminu atveide. Viena un tā paša jēdziena apzīmēšana ar valodnieciski atšķirīgiem terminiem var samulsināt un pat nokaitināt mājaslapas apmeklētājus.

Neaizmirstiet par satura pielāgošanu SEO vajadzībām 

Veidojot mājaslapas saturu tālredzīgi, viens no stūrakmeņiem ir SEO jeb meklētājservisu optimizācija (Search engine optimization – angļu val.). Ar SEO palīdzību mājaslapu iespējams pabīdīt augstāk Google un citu meklētājservisu meklējumos, ievadot konkrētus atslēgvārdus, piemēram, lietotas automašīnas riepas vai kalnu divriteņi. Tomēr pastāv liela iespēja, ka citās valstīs potenciālo klientu prioritātes ir citas, tādēļ arī atslēgvārdu sarakstu nāksies atjaunot. 

Reizēm lokalizēt nepieciešams ne tikai tekstu 

Lielākoties ar mājaslapas lokalizāciju saprotam tajā esošā teksta tulkošanu, taču ko darīt, piemēram, ar attēliem? Bieži vien arī tajos ir redzami dažādi saukļi, kurus nepieciešams iztulkot profesionāli, lai tie būtu tikpat skanīgi arī citās valodās. 

Uzticiet tulkojumu ekspertiem

Ideja par tulkojuma veikšanu uzņēmuma iekšienē var šķist pievilcīga – galvenokārt tādēļ, ka tas ļauj ietaupīt finanšu līdzekļus. Tomēr mājaslapu noteikti vajadzētu tulkot profesionāļiem, jo ir virkne nianšu un likumsakarību, kas obligāti jāņem vērā, lai mājaslapas tulkojums izdotos par visiem 100 procentiem. 

Arī jūsu uzņēmumam nepieciešama mājaslapas tulkošana vai lokalizācija? Linearis Translations tulkošanas birojs šādos gadījumos ir pareizā izvēle. Piesakieties konsultācijai jau tagad!



Diskusija par rakstu (0)
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats