26. februāris, Piektdiena
Vārda dienas: Amēlija, Evelīna, Mētra
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » Eiropas Savienības līdzfinansējums stiprinās lidostas Rīga konkurētspēju pēc pandēmijas
Eiropas Savienības līdzfinansējums stiprinās lidostas Rīga konkurētspēju pēc pandēmijas
Autors: bizness.lv / 12. februāris 2021, 15:05
Eiropas Savienības investīcijas  lidostā “Rīga” ieguldītas tālredzīgi un palīdzēs uzņēmumam atgriezties tirgū pēc pandēmijas. Lai uzlabotu drošību un samazinātu ietekmi uz vidi, laika posmā no 2014. līdz 2020. gadam lidostas infrastruktūrā ieguldīti 12,9 miljoni ES fondu līdzfinansējuma.



Drošība un videi draudzīga un ilgtspējīga infrastruktūra ir viena no svarīgākajām lidostu konkurences priekšrocībām. Lidosta “Rīga”, samazinoties lidojumu intensitātei pandēmijas dēļ, šo situāciju izmantoja, lai veiktu nozīmīgumus papildu uzlabojumus. 2020.gada būvniecības sezonā tika veikta virkne būvdarbu: skrejceļa daļas rekonstrukcija,  otrās ātrās nobrauktuves un heliporta izbūve, ass uguņu ierīkošana manevrēšanas ceļos un citi projekti, kas finansēti no lidostas un ES Kohēzijas fonda līdzekļiem.          
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits:” Investīcijas lidostas “Rīga” infrastruktūrā ir nozīmīgs solis, lai uzturētu un stiprinātu Rīgu kā svarīgāko Ziemeļeiropas aviācijas centru. Aviācijas pienesums Latvijas tautsaimniecībā ir ievērojams, un mums ir jābūt labi sagatavotiem savu pozīciju  stiprināšanai laikā, kad ekonomika sāks atkopties pēc vīrusa pandēmijas izraisītās lejupslīdes.”
Esošās ES struktūrfondu investīcijas ieguldītas tālredzīgi, dodot iespēju lidostai “Rīga” nostiprināt savu pozīciju gan pasažieru, gan kravu pārvadājumos un sekmējot uzņēmuma veiksmīgu atgriešanos tirgū pēc krīzes beigām. Tāpat modernizētā lidlauka infrastruktūra ļaus samazināt gaisa kuģu CO2 emisiju apjomus, kas nokļūst atmosfērā, tādējādi uzlabojot vides apstākļus, kā arī nodrošinot videi draudzīgas un ilgtspējīgas transporta sistēmas attīstību Baltijas reģionā.
Otrais ātrās nobraukšanas manevrēšanas ceļš ļaus saīsināt gaisa kuģu pārvietošanos nobraukšanai no skrejceļa un manevrēšanas zonā. Savukārt manevrēšanas ceļu aprīkošana ar ass līnijas ugunīm ir priekšnosacījums, lai lidostā ieviestu inovatīvo “seko zaļajam” (follow the greens) gaisa kuģu vadības sistēmu. Tādejādi tiks būtiski samazināts uz sauszemes veiktajos manevros patērētās degvielas daudzums un laiks, ko gaisa kuģi pavada uz zemes, kas savukārt mazinās CO2 emisiju apjomus lidostā «Rīga». Prognozēts, ka ielidojošo reisu gaisa kuģu dzinēju radītais vidējais CO2 apjoms manevrēšanas laikā samazināsies no 211 kg 2012.gadā uz 179 kg  2023.gadā.
Savukārt helikopteru nosēšanās laukums uzlabos civilās aviācijas drošību lidostā, nodrošinot neatliekamās medicīniskās palīdzības un aviācijas glābšanas un meklēšanas, kā arī militāro, valstu valdību un citu helikopteru apkalpošanu un kustību atsevišķi.




Diskusija par rakstu (0)
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats