19. aprīlis, Piektdiena
Vārda dienas: Fanija, Vēsma
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » No ģimenes biznesa līdz attīstībai Baltijas valstīs: Lonas saloni būs pieejami arī Igaunijā
No ģimenes biznesa līdz attīstībai Baltijas valstīs: Lonas saloni būs pieejami arī Igaunijā
Autors: Publicitātes materiāls / 13. oktobris 2020, 13:22
Guļamistabas mēbeļu un matraču ražotājs “Lonas”, kas jau kādu laiku apsvēra iespēju paplašināties Igaunijā, ir iegādājies igauņu zīmolu “Dreamland”. Cerams, ka šāds solis palīdzēs uzņēmumam kompensēt finansiālos zaudējumus, kas radās karantīnas laikā, kā arī palielinās zīmola atpazīstamību un palīdzēs palielināt pārdošanas apjomus. Uzņēmuma biznesa attīstības vadītāji pieļauj, ka pārdošanas apjomi varētu pieaugt par aptuveni 30–40%. Iegādātais Igaunijas uzņēmums ir jau astotais “Lonas” grupas dalībnieks.

Sarunas sākās karantīnas laikā

Lietuviešiem piederošais guļamistabas mēbeļu un gulēšanas piederumu ražošanas uzņēmums pastāvīgi domā par biznesa attīstību. Pēdējo divu gadu laikā uzņēmuma darbība Latvijā ir paplašinājusies, un šoruden Rīgā tiks atvērts trešais “Lonas” salons. Tomēr bija vēlme palielināt zīmola atpazīstamību visās Baltijas valstīs, tāpēc jau kādu laiku tika apspriesta uzņēmuma attīstība Igaunijā.

Karantīnas laikā, kad tika slēgti veikali, uzņēmums fokusējās uz e-komerciju. Pašlaik tiešsaistē gūtie ieņēmumi veido aptuveni 20% no kopējiem ieņēmumiem. Un, lai gan karantīna piespieda apturēt dažas darbības, tas netraucēja uzņēmumam meklēt plašākas attīstības iespējas, un sarunas ar igauņu zīmolu “Dreamland” sākās jau karantīnas laikā.

Igaunijas uzņēmums “Dreamland” tirgū darbojas kopš 2002. gada un, līdzīgi kā “Lonas”, ir attīstījis savu darbību guļamistabas mēbeļu un gulēšanas piederumu nozarē: viņu sortimentā ir gultas un matrači, kā arī tekstilizstrādājumi guļamistabai. Lēmums izvēlēties šo zīmolu tika pieņemts, ņemot vērā četras esošās iepirkšanās vietas, kas izvietotas stratēģiski labās vietās. Tas ir īpaši svarīgi, ieviešot jaunu zīmolu jaunā tirgū. Paredzams, ka šis uzņēmējdarbības attīstības solis Igaunijā palīdzēs “Lonas” palielināt pārdošanas apjomus un gada apgrozījumu līdz 9-10 miljoniem eiro.

Guļamistabas mēbeļu tirgū pārstāvēti kā “komforta meistari”

Mūsdienās “Lonas” dibinātāja Kazimieras Jakutis trešā paaudze palīdz stiprināt ģimenes biznesu, kas darbojas jau kopš 1993. gada. Uzņēmums savu darbību balsta uz ģimenes tradīcijām un vērtībām. Šobrīd veseli 6 ģimenes locekļi nodarbojas ar zīmola ieviešanu, attīstību un nostiprināšanu.

Apvienojot rokām darinātus produktus un augstās tehnoloģijas, uzņēmums nodarbojas ar guļamistabas mēbeļu un mazāku atpūtas atribūtu ražošanu. “Lonas” sortimentā ietilpst gultas matrači, virsmatrači, gultas, spilveni un daudz kas cits. Katrs produkts, kas būtiski ietekmē miega kvalitāti, tiek izstrādāts ar dizaineru un fizioterapeitu palīdzību, lai radītu cilvēka ķermenim piemērotu efektīvu un modernu ergonomisku produktu, kas veicinātu kvalitatīvu atpūtu. Šoruden uzņēmumam jau būs 15 tirdzniecības vietas visās trijās Baltijas valstīs.

Bizness attīstījās patstāvīgi 

Lai sasniegtu labākus rezultātus, uzņēmumi parasti izvēlas modeli, kad savā biznesa attīstības stratēģijā iekļauj partnerus. Tomēr “Lonas” vīzija bija darboties neatkarīgi, un viens no iemesliem tam bija pietiekami plašs darbības lauks. Uzņēmums pārdod ne tikai pašu produktu, bet arī pakalpojumu. Katrs produkts ir pielāgots klienta individuālajām vajadzībām, un darbs tiek veikts manuāli ar rokām. Turklāt individuāli pielāgotie produkti tiek piegādāti līdz klienta mājas durvīm. Ir pietiekami grūti to izdarīt ar partneru starpniecību, tajā pat laikā nodrošinot izcilu pakalpojumu kvalitāti. Arī pārdot savu zīmolu vietējos lielveikalos nav viegli. Tāpēc uzņēmuma zīmola stiprināšanas stratēģijas pamatā ir patstāvīgs darbs, un uzņēmuma grupu papildina nevis partneri, bet gan iegādātie uzņēmumi. 

Tiek pētītas turpmākās attīstības iespējas Skandināvijā 

Uzsācis biznesa attīstību vistālāk uz ziemeļiem esošajā Baltijas valstī, “Lonas” neaprobežojas ar šādu ģeogrāfiju un turpina pētīt iespējas plašākā mērogā. Interese tagad krīt uz skandināviem, kas ir slaveni ne tikai ar savu produktu augsto kvalitāti, bet arī ar dizainu un funkcionalitāti. Zīmola pārstāvji, kas ievēro viņu augstos standartus, neslēpj, ka pamazām sāk pētīt iespējas Skandināvijas valstīs vēl tālāk ziemeļos.



Diskusija par rakstu (0)
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats