24. aprīlis, Trešdiena
Vārda dienas: Nameda, Visvaldis
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » Atbalsta ieceri pārdod enerģijas dzērienus sākot no 18 gadiem
Atbalsta ieceri pārdod enerģijas dzērienus sākot no 18 gadiem
Autors: BNA.LV / 18. jūnijs 2014, 14:34
Šodien otrajā lasījumā Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija atbalstījusi izskatīšanai Enerģijas dzērienu aprites likumprojektu, kas pozitīvā rezultātā paredz aizliegumu enerģijas dzērienu iegādāties jauniešiem zem 18 gadiem.

Ekonomikas ministrijas (EM) pārstāvji deputātus informēja, ka likumprojekts bija nosūtīti saskaņošanai Eiropas Komisijā (EK), kurā sākotnēj tika saņemt sešu dalībvalstu iebildumi. Ņemot vērā to, ka atbildot uz iebildumiem vairāk komentāru netika saņemti, tika nolemts virzīt likumprojektu tālāk. Likumprojektu atbalstija vairākums komisijas deputātu, izņemot vien Ingmāru Līdaku.

Likumprojekts paredz, ka mazumtirgotājam būs pienākums pieprasīt pircējam uzrādīt personu apliecinošu dokumentu, lai pārliecinātos par viņa vecumu. Tāpat aizliegts būs enerģijas dzērienu tirdzniecība izglītības iestāžu telpās un teritorijā, turklāt mazumtirdzniecības vietās enerģijas dzērienam būs jāatrodas savrup no citiem pārtikas produktiem ar norādi «Augsts kofeīna saturs. Nav ieteicams grūtniecēm un sievietēm, kas baro bērnu ar krūti».

Likumprojekts paredz arī reklāmas ierobežojumus, kas rosinātu enerģijas dzērienu iegādāties jauniešiem zem 18 gadiem. Tā vietā reklāmā būs jāietver informācija par enerģijas dzēriena negatīvo ietekmi uz organismu.

Likumprojekts izstrādāts ar mērķi mazināt to lietošanu jauniešu vidū, norādot uz dzēriena saturu un tā negatīvo iespaidu, tai skaitā atkarību, ko rosina dzēriena saturā esošais kofeīns.


Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: enerģijas dzērieni

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats