24. aprīlis, Trešdiena
Vārda dienas: Nameda, Visvaldis
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » PTAC brīdina par uzņēmumu, kas iedzīvotājiem izsūta draudu vēstules
PTAC brīdina par uzņēmumu, kas iedzīvotājiem izsūta draudu vēstules
Autors: Apollo.lv / 13. maijs 2014, 12:24
Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (Regulatorā) ir vērsušies vairāki desmiti patērētāju, informējot, ka viņi saņem rēķinus un draudu vēstules no komersantiem par interneta pakalpojumu apmaksu, lai gan līgumi ar šiem komersantiem nav noslēgti, «Apollo» uzzināja PTAC.


PTAC un Regulators brīdina interneta pakalpojumu lietotājus par SIA «Prolain» negodprātīgu un prettiesisku rīcību, centienos pārvilināt SIA «SIMTEL» klientus, izsūtot tiem rēķinus un draudu vēstules par interneta atslēgšanu.

«PTAC rīcībā ir informācija, ka SIA «Prolain» interneta pakalpojumu lietotājiem sūta elektroniskā pasta vēstules un rēķinus, pieprasot SIA «SIMTEL» klientiem veikt interneta pakalpojumu apmaksu un maldinot patērētājus par iepriekš minēto līgumu pārņemšanu,» stāsta PTAC direktore Baiba Vītoliņa.

Regulatora Pakalpojumu kvalitātes nodaļas vadītājs Aleksandrs Čerņakovs-Neimarks apstiprina, ka arī Regulators ir saņēmis SIA «SIMTEL» klientu sūdzības par SIA «Prolain» draudu vēstulēm un izrakstītajiem rēķiniem.

«Izvērtējot mums pieejamo informāciju attiecībā uz konkrēto komersantu rīcību, aicinu iedzīvotājus, kuri saņem šāda veida draudu vēstules un rēķinus, vispirms pievērst uzmanību noslēgtajam pakalpojuma līgumam. Ja interneta pakalpojumu līgums ir noslēgts ar SIA «SIMTEL», tad norēķini ir jāveic ar šo komersantu. Lai turpmāk sevi pasargātu no iespējamiem krāpnieciskiem darījumiem, Regulators aicina iedzīvotājus pārliecināties, vai konkrētais komersants ir reģistrējies kā elektronisko pakalpojumu sniedzējs. Reģistrēto elektronisko sakaru komersantu saraksts, kā arī no šī saraksta izslēgto komersantu uzskaitījums ir atrodams Regulatora mājas lapā www.sprk.gov.lv», stāsta Regulatora pārstāvis.

Saskaņā ar Uzņēmumu reģistra komercreģistra datiem SIA «Simtel» darbojas kā komersants un tam nav uzsākts ne likvidācijas, ne maksātnespējas process. Šo informāciju ir iespējams pārbaudīt arī  «Lursoft» datu bāzē. SIA «Simtel» ir atrodams arī Regulatora elektronisko sakaru komersantu reģistrā.

Pakalpojuma sniedzējiem, proti, komersantiem, ir pienākums pienācīgā veidā pildīt ar patērētājiem noslēgtos un spēkā esošos līgumus. Patērētājiem ir pienākums  šiem pakalpojuma sniedzējiem veikt apmaksu par noslēgtajos līgumos noteikto pakalpojumu sniegšanu. Visas neskaidrības, kas saistītas ar noslēgtajiem līgumiem, ir risināmas, sazinoties ar līgumā norādīto pakalpojuma sniedzēju (personu, kas līgumā norādīta kā pakalpojuma sniedzējs un kura ir uzskatāma par līguma pusi).

Tā kā konkrētajā gadījumā elektroniskā saziņa ar SIA «SIMTEL» var būt maldinoša vai tiek traucēta, tās veikšanai ieteicams izmantot rakstveida saraksti, nosūtot vēstules uz līgumā norādītā pakalpojuma sniedzēja juridisko adresi, kuru iespējams arī noskaidrot «Lursoft» datu bāzē.  Ja attiecīgais līgumā norādītais pakalpojuma sniedzējs uz patērētāju iebildumiem nereaģē un nenodrošina pienācīgu pakalpojuma sniegšanu, patērētāji ir tiesīgi vērsties pie pakalpojuma sniedzēja ar iesniegumu par noslēgtā līguma laušanu, minēto iesniegumu nosūtot uz tā juridisko adresi.

Ņemot vērā iepriekš minēto, PTAC iesaka - saņemot rēķinus par interneta pakalpojumu apmaksu no dažādiem komersantiem, kā arī gadījumos, kad tiek saņemta šaubīga informācija no personas, kas, iespējams, ir saistīta ar interneta pakalpojuma sniedzēju:  

1)    Pārliecināties, ar kuru pakalpojumu sniedzēju ir slēgts līgums, pārbaudot arī komersanta nosaukumu un reģistrācijas numuru «Lursoft» datu bāzē;

2)    Rēķinu apmaksu veikt tam pakalpojumu sniedzējam, ar kuru ir noslēgts līgums;

3)    Neskaidrību gadījumā rakstveidā sazināties ar interneta pakalpojumu sniedzēju;

4)    Gadījumā, ja pakalpojuma sniegšana ir pārtraukta, bez kavēšanās noskaidrot situāciju un pieņemt izsvērtu lēmumu par tālāko rīcību;

5)    Ja kaut kādu iemeslu dēļ patērētājs vēlas lauzt līgumu ar līdzšinējo interneta pakalpojumu sniedzēju, ieteicams to darīt rakstveidā, nosūtot vēstuli uz attiecīgā pakalpojuma sniedzēja juridisko adresi.

PTAC aicina patērētājus būt uzmanīgiem un nepakļauties nepamatotām citu personu vai komersantu prasībām veikt rēķinu apmaksu, kā arī aicina patērētājus ziņot par gadījumiem, kad citas personas vai komersanti pieprasa patērētājiem veikt apmaksu par SIA «SIMTEL» noslēgtajos līgumos noteiktajiem pakalpojumiem.

SIA „ SIMTEL» patērētājus, kuriem ir pārtraukta pakalpojuma sniegšana, aicinām bez kavēšanās noskaidrot situāciju, vēršoties pie pakalpojuma sniedzēja, un pieņemt neatkarīgu un izsvērtu lēmumu par tālāko rīcību.


Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: Aleksandrs Čerņakovs-Neimarks, internets, Prolain, PTAC, SIMTEL, vēstules

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats