20. aprīlis, Sestdiena
Vārda dienas: Mirta, Ziedīte
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » Gemius mobilajā ērā piedāvā stagnējošus datus
Gemius mobilajā ērā piedāvā stagnējošus datus
Autors: NRA.lv / 5. februāris 2014, 17:43
Vienīgā Latvijā strādājošā interneta paradumu pētīšanas kompānija „Gemius Latvia” savos pētījumus neiekļauj ļoti būtiski un prāvu interneta lietotāju daļu.


Pētījumos netiek iekļauti viedtālruņu un planšetdatoru lietotāji, kā arī auditorija, kas ir jaunāka par 15 gadiem. Līdz ar to interneta pētījuma dati ir nepilnīgi un nesniedz pilnu ainu par auditoriju, kas to izmanto.

Īpaši nesaprotami tas ir laikā, kad visā pasaulē, tostarp Latvijā strauji attīstās mobilās tehnoloģijas, un arvien vairāk cilvēku par jaunākajiem notikumiem uzzina no ziņām savos viedtālruņos. Cilvēki, kas darba dienu pavada pie galda datora, mājās visbiežāk lieto tieši viedtālruni vai planšetdatoru, taču viņu apskatītās interneta mājas lapas un interneta lietošanas paradumi netiek iekļauti „Gemius Latvia” pētījumā.

„Gemius Latvia” vadītājs Kaspars Driķis nenoliedz, ka pašreizējos pētījumos viedtālruņu un planšetdatoru lietotāju dati neparādās. „Pagaidām neiekļaujam, bet mēs tam gatavojamies. Mēs tikai tagad mainām metodoloģiju,” skaidro K.Driķis.

Taču viņš neuzskata, ka būtiskas auditorijas daļas neiekļaušana pētījumā padara datus neobjektīvus. „Par to, cik ir šādu lietotāju, mēs uzzinām no strukturālā pētījuma, kad tiek aptaujāti cilvēki off-line,” apgalvo „Gemius Latvia” pārstāvis.

„Vai zināt, cik no interneta lietotājiem izmanto planšetdatorus interneta piekļuvei? 7% visā Latvijā,” šādi K.Driķis pamato, kādēļ planšetdatoru un viedtālruņu lietotāju skaits ir niecīgs un nepadara kompānijas veiktos pētījumus neobjektīvus. Turklāt „Gemius Latvia” apzinās, ka mobilo ierīču lietotāju auditorija ir augoša un strādājot pie tā, lai jau tuvākajā laikā arī šo sabiedrības daļu iekļautu pētījumā.

Taču pagaidām pietiekot ar tiem datiem, kas tiek iegūti sabiedrības aptaujā, kad sociālo pētījumu aptaujas firma „SKDS” veicot iedzīvotāju aptauju „Gemius Latvia” uzdevumā, izvaicājot tūkstots respondentu.

„Mums arī, strādājot industrijā, šķiet, ka visi sēž uz mobilajiem telefoniem un planšetēm, bet īstenībā kopumā populācijā šis cipars nav tik graujošs. Tā ietekme nav tik nozīmīga,” apgalvo K.Driķis.

Bērnu un jauniešu neiekļaušanu pētījumā „Gemius Latvia” skaidro ar pētījuma izmaksām. „Klasiskais mediju pētījumu apgabals vienmēr ir bijis 15-74 gadi, ar ko mēs arī sākām. Ja mēs vēlētos aptaujāt arī bērnus un jauniešus, būtu jāveic vēl vien pētījums. Sākotnēji tas tika atstāts tāds, kā ir klasiskajam mediju pētījumam, tieši tādēļ, lai cena būtu draudīgāka,” apgalvo K.Driķis.

Tomēr, mērot televīzijas auditoriju, tiek iekļauti arī bērni no četru gadu vecuma, tādēļ nav saprotams, kādēļ vienlaikus ar jautājumu par televīzijas skatīšanos nevar pajautāt arī par interneta lietošanu.

Jau pašreiz kompānija vācot anketas arī no bērniem, kas gan neesot īpaši čakli atbildētāji uz jautājumiem, tādēļ šo datu objektivitāte esot visai apšaubāma. Taču „Gemius Latvia” plāno nākotnē atrast veidu,kā iegūt objektīvus datus par bērnu un jauniešu interneta lietošanas paradumiem.


Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: Gemius Latvia, Kaspars Driķis, pētījums, SKDS

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats