18. aprīlis, Ceturtdiena
Vārda dienas: Jadviga, Laura
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » Kvalitāte primārajā aprūpē - sabiedrības veselības ķīla
Kvalitāte primārajā aprūpē - sabiedrības veselības ķīla
Autors: Kate Namniece, BIZNESS.LV / 30. novembris 2012, 17:43
Galvenais priekšnoteikums, lai Latvijas sabiedrība būtu vesela, ir veselības aprūpes pieejamība un kvalitāte, tālab nav apstrīdams Veselības ministrijas iniciētais veidot obligātus kvalitātes kritērijus kā primārajā veselības aprūpē, tā stacionāros vai ambulatorās klīnikās.


Latvijas Sabiedrības veselības fonda valdes priekšsēdētājs Viesturs Šiliņš uzsver, ka ministrijas iniciatīva prasīt no Latvijas ģimenes ārstiem izvērtējamu kvalitāti, kas samērojama ar līdzvērtīgu primārās aprūpes sistēmu citās Eiropas valstīs, ir Latvijas pacientu interesēs. Vienlaikus tas cels mūsu valsts prestižu Eiropas Savienības kontekstā, kuras izplatītajā statistikā Latvija daudzviet ieņēmusi pēdējās ailes.

„Tas, cik kvalitatīva būs primārā aprūpe -, vai tiks uzraudzīti hroniskie pacienti, cik savlaicīgi tiks atklātas onkoloģiskās saslimšanas, vai pacientam tiks pievērsta ģimenes ārsta komandas uzmanība pēc neatliekamās palīdzības izsaukuma -, noteiks visas mūsu sabiedrības veselību kopumā. Šādiem, loģiskiem kvalitātes rādītājiem jābūt obligātiem, ārsta ētikas noteiktiem,” norāda Šiliņš.

Latvijas Sabiedrības veselības fonds rūpējas, lai Latvijas sabiedrībā – ne tikai medicīnā strādājošo, bet arī pacientu vidū, būtu izpratne par to, kādai jābūt veselības aprūpei Latvijā. Lai uzlabotu vispārējo situāciju veselības aprūpē, nepieciešamas sistēmiskas pārmaiņas, tālab apsveicama ir katra iniciatīva, kas Latviju tam tuvina.



Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: Latvijas Sabiedrības veselības fonds, veselība, Viesturs Šiliņš

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats