21. maijs, Sestdiena
Vārda dienas: Ernestīne, Ingmārs
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » Valdība meklē investoru aviokompānijai "airBaltic"
Valdība meklē investoru aviokompānijai "airBaltic"
Autors: IR.lv / 28. augusts 2012, 9:31
Latvijas valdība meklē investoru šā gada janvārī pārņemtajai nacionālajai aviokompānijai "airBaltic", vēsta LETA/AFP.


Latvijas Satiksmes ministrija pirmdien laikraksta "Financial Times" Eiropas un Lielbritānijas izdevumos publicējusi sludinājumu, piedāvājot potenciālajiem investoriem līdz 1.novembrim izteikt piedāvājumus par "airBaltic" akciju iegādi, raksta IR.LV.

Latvijas valdība investoriem piedāvā iegādāties aviokompānijā "airBaltic" līdz 50% mīnus vienu akciju.

SM pārstāve Elīna Balgalve teica, ka atbildīgais par sludinājuma publicēšanu ir valdības piesaistītais konsultants "airBaltic" stratēģiskā investora meklējumiem - kompānija "Prudentia", kas atbildes sniegs vēlāk. Valdībā par potenciālā investora piesaisti aviokompānijai spriedīs pēc tam, kad tiks apzināta situācija un noskaidrota potenciālo investoru interese.

"airBaltic" ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju. "airBaltic" flotē ir 34 lidmašīnas - sešas "Boeing 737-500", astoņas "Boeing 737-300", divas "Boeing 757-200", desmit "Fokker 50" un astoņas "Bombardier Q400Next Gen".
Linkaits: valdībai būtu investoram jāpiemaksā

Tā kā aviokompānijas "airBaltic" pašu kapitāls ir mīnus 100 miljoni latu, apgrozījums ir starp 250-300 miljoniem latu, tad valdībai būtu jāpiemaksā potenciālajam investoram par aviokompānijas akciju iegādi, biznesa portālam "Nozare.lv" atzina aviācijas eksperts Tālis Linkaits.

Linkaits skaidroja, ka ilgtermiņā "airBaltic" ir nepieciešams stratēģiskais investors, jo valsts nav labākais saimnieks uzņēmumā, kas darbojas starptautiskā vidē. Pēc viņa sacītā, ideālais "airBaltic" investors būtu stratēģiskais, nevis finanšu investors, - tāds, kas saprot biznesu, kuram ir interese attīstīt Rīgu kā starptautisku tranzīta mezglu.

"Investora piesaiste ir atbalstāma, turklāt būtu labi, ja tas notiktu pēc iespējas ātrāk, taču, objektīvi skatoties, patlaban Eiropā pārdošanā ir ļoti daudz aviokompāniju, piemēram, poļu "LOT", kā arī kompānijas Čehijā, Rumānijā, Portugālē u.c. Tāpēc potenciālajiem investoriem ir lielas izvēles iespējas. Šajā situācijā uzvarēs tās aviokompānijas, kas veiksmīgi darbojas tirgū, kurām ir spēcīga tirgus daļa un izaugsmes potenciāls," teica eksperts.

Pēc viņa sacītā, "airBaltic" patlaban ir pārejas periodā, un, ja Linkaits būtu investors, viņam nebūtu pārliecības, ka kompānija var strādāt ar peļņu. "Tad, kad tiks pabeigta "airBaltic" restrukturizācija, kompānijas vērtība varētu būt lielāka. Var mēģināt pārdot akcijas, taču šaubos, vai kāds investors nopietni pieteiksies šim darījumam. "airBaltic" ir diezgan maza aviokompānija ar lielu parādu slogu, ar nenoteiktu vēsturi, spēcīgu konkurenci," teica Linkaits.

Aicināts vērtēt, kas varētu būt potenciālie "airBaltic" investori, Linkaits norādīja, ka patlaban Eiropā dominē trešo valstu investori - tās ir lielās aviokompānijas no Arābu Emirātiem, Turcijas un Krievijas, kas vērtē iespējas iekļūt pietiekami aizsargātajā Eiropas Savienības aviācijas tirgū. Turpretī Eiropas investori ir piesardzīgāki un viņiem nav intereses kaut ko iegādāties papildu jau esošajam portfelim.


Diskusija par rakstu (22)

Atslēgvārdi: airBaltic, airBaltic investori, investori

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats