25. aprīlis, Ceturtdiena
Vārda dienas: Bārbala, Līksma
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » Jūrmalas tūrisma biznesam sākas pļaujas laiks
Jūrmalas tūrisma biznesam sākas pļaujas laiks
Autors: Aisma Orupe / NRA.lv / 20. jūlijs 2012, 14:43
Jūrmalas tūrisma un pakalpojumu biznesam jūlijs un it īpaši tā nogale, kad kūrortpilsētā notiek konkurss Jaunais vilnis, ir īstais pļaujas laiks. Arī šis gads nav izņēmums – vairākumā viesnīcu vietas jau ir aizņemtas. Tāpat, kā ierasts, lielākā daļa tūristu šajā laikā ierodas no Krievijas.


«Situācija ir klasiska – kā ik gadu, kad Jūrmalā notiek Jaunais vilnis, lielākā daļa viesnīcas numuru ir aizņemti, varbūt atsevišķās dienās vēl ko var atrast, taču izvēle kopumā ir maza,» situāciju raksturo pieczvaigžņu viesnīcas Baltic Beach Hotel mārketinga nodaļas vadītāja Zane Šteinberga. Viņa atzīst, ka šobrīd šim pasākumam nav alternatīvas un tā ir labākā Jūrmalas reklāma, kura pievilina tūristus – it īpaši no Krievijas. Ja tas kādu gadu vairs nenotiktu, viesnīcnieki to gribētu zināt jau laikus, lai varētu pārkārtot biznesa plānus. Neesot jau tā, ka citu atpūsties gribētāju nebūtu – hotelis ir pieprasīts arī citos gadalaikos. Taču, ja konkursa nebūtu, viesu kontingents gan vismaz šajā laikā būtu cits. Šobrīd Baltic Beach Hotel ap 70% ir tieši Krievijas maksātspējīgo tūristu.

Arī Jūrmala Spa Hotel visas vietas uz konkursa laiku jau ir rezervētas un daļa viesu numurus uz jūlija beigām piesakot pat rudenī. Šogad gan esot zināma īpatnība, ka rezervācija tiek pieteikta pēdējā brīdī. Iespējams, ka tas saistīts ar šīs vasaras nelāgajiem laika apstākļiem, spriež Jūrmala Spa Hotel mārketinga un pārdošanas speciāliste Kristīne Štāla.

Par viesu trūkumu nesūdzas arī mazākas viesnīcas. Villa Joma, kas no Dzintaru koncertzāles ir pāris soļu attālumā, ik gadu sadarbojoties ar konkursa rīkotājiem un šobrīd esot par 98% aizpildīta, apliecina viesnīcas administrators Mihails Ļisovs.

Attiecībā uz cenām – tās sasniegušas savus ikgadējos griestus. Jūrmalas viesnīcnieki nenoliedz, ka to ietekmē pieprasījums. Tomēr viņi iebilst, ka tas būtu astronomisks kāpums. Piemēram, Jūrmala Spa Hotel nesezonā cena par divvietīgu numuriņu ir 45 lati, vasarā – 100 latu, bet uz Jaunā viļņa laiku – 160 latu. Arī mazākos viesu namos cenas pieaug vairākkārt – no 40 līdz 85 latiem rudenī un pavasarī līdz 120–170 latiem jūlija beigās. Baltic Beach Hotel gan atrunājās, ka viņiem nav tāda iedalījuma, un konkrētas summas nenosauca. Taču presē ir lasīts, ka par nakti pieczvaigžņu hoteļa luksusa numurā nākas samaksāt pat 1300 latu. Tomēr, kā apgalvo tūroperatori, – ja pameklējot, var atrast vietas par gluži draudzīgām cenām arī šajā laikā.

Viesnīcnieki gan uzsver, ka gribētos, lai Jūrmalā varētu nopelnīt arī citā laikā – ne tikai īsajā vasaras sezonā. Diemžēl pat spilgtākie kultūras pasākumi tiekot sablīvēti jūlijā un augustā, bet pārējais laiks ir patukšs un ziemā pilsētā vispār nav ko darīt, tāpēc vairākums tūristu izvēlas šajā laikā Rīgas pakalpojumus. «Par laimi, mums ir Spa centrs un baseini, ar viesnīcu vien izdzīvot šeit būtu grūti,» teic Jūrmala Spa Hotel pārstāve. Tāpēc nav brīnums, ka daļa mazo viesu namu un kafejnīcu nesezonā durvis slēdz. «Nevar teikt, ka Jūrmala stagnē, tomēr attīstība notiek lēnāk nekā iepriekšējos gados. Pat pasākumu skaits, šķiet, ir sarucis – tajā skaitā Dzintaru koncertzālē,» teic M. Ļisovs.


Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: Jūrmala, tūrisms

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats