20. aprīlis, Sestdiena
Vārda dienas: Mirta, Ziedīte
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » Mārketinga efektivizēšanai uzņēmumi sākuši vairāk uzmanības veltīt tirgus izpētei
Mārketinga efektivizēšanai uzņēmumi sākuši vairāk uzmanības veltīt tirgus izpētei
Autors: Kate Namniece, BIZNESS.LV / 12. jūnijs 2012, 18:11
Kā liecina Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centra (SDTIC) apkopotā informācija, arvien vairāk uzņēmumi aizdomājas par profesionālas tirgus izpētes veikšanu pirms mārketinga aktivitāšu plānošanas, tādējādi ekonomējot līdzekļus, kas pretēja gadījumā tiktu investēti nelietderīgi.


Meklējot iespējas ekonomēt līdzekļus un veikt investīcijas, kas atpelnās, uzņēmumi arvien lielāku uzmanību velta tirgus, konkurentu, mērķa auditorijas izpētei, lai precīzi noteiktu šī brīža pieprasījumu, potenciālo klientu vajadzības un vēlmes, kā arī tirgus situāciju un adekvāti uz to reaģētu. 

“Pieprasījuma palielināšanās pēc tirgus izpētes pakalpojumiem viennozīmīgi norāda uz kopējo izaugsmi uzņemējdarbības vidē Latvijā kopumā, jo uzņēmumi ar daudz lielāku atbildību izturas pret finansējumu un investīcijām un meklē iespējas ne tikai samazināt izdevumus, bet veikt gudrus un pārdomātus ieguldījumus. Tirgus izpēte ir pirmais solis stratēģiskas domāšanas virzienā, kas savukārt nozīmē pārdomātu uzņēmējdarbību ar ilgtermiņa ieguldījumiem,” norāda SDTIC projektu vadītāja Laura Pētersone.

“G4S Latvia sadarbība ar specializētām pētījumu kompānijām līdz šim bijusi veiksmīga, un uzskatu, ka šādi pētījumi ir nepieciešami objektīva priekšstata un situācijas izvērtējumam. Ārējo pētījumu pakalpojumu izmantošana ļauj apzināt ne tikai mūsu pašu klientu viedokli un vajadzības, bet arī sasniegt plašāku auditoriju, ko nevaram paveikt ar iekšējiem kompānijas resursiem. Šajā gadījumā interesēja G4S zīmola pozīcija un cik prioritārs ir piedāvātais pakalpojums mūsu kompānijas mērķauditorijai. Protams, arī profesionalitāte nav mazsvarīga, tādēļ pētījuma veikšanai G4S sadarbojas ar nozares vadošajiem spēlētājiem,” atzīst Ilze Jermacāne G4S Latvia mārketinga un sabiedrisko attiecību dienesta vadītāja

Šobrīd visbiežāk uzņēmumi izvēlas veikt pētījumus ar mērķi apzināt mērķa auditoriju (esošo, potenciālo klientu) attieksmi pret uzņēmumu, tā produktiem, kā arī konkurentu analīzi un tirgus piesātinājumu, kas ļauj veidot efektīvus mārketinga ziņojumus, kā arī laist tirgū produktus, kas būs pieprasīti un konkurētspējīgi.



Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: G4S Latvia, Ilze Jermacāne, Laura Pētersone, SDTIC

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats