25. aprīlis, Ceturtdiena
Vārda dienas: Bārbala, Līksma
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » Jūrmalas sabiedriskais autotransports nedraudzīgs tūristiem
Jūrmalas sabiedriskais autotransports nedraudzīgs tūristiem
Autors: Ludmila GLAZUNOVA / NRA.LV / 26. marts 2012, 12:45
Jauno izpildītāju konkurss Jaunais vilnis Jūrmalā notiks, un tas norāda, ka vasaras vidū kūrortpilsētā būs ļoti daudz ārvalstu tūristu.


 Taču bez sasāpējušā tualešu jautājuma Dzintaru koncertzālē Jūrmalā ir virkne problēmu, kuras varbūt arī neredzēs Krievijas estrādes zvaigznes, bet vienkārši mirstīgie cilvēki gan. Piemēram, sabiedriskais transports, raksta NRA.lv.

«Jūrmala lepojas ar to, cik tā ir laba kūrortpilsēta un kā pievilina ārvalstu viesus, taču, ja kāds no tūristiem iekāpj sabiedriskajā autobusā, var teikt, viņš ir pazudis. Jo apjūk pat jūrmalnieki. Pati nesen devos uz tikšanos kādā iestādē, man bija doti norādījumi, kurā pieturā jākāpj ārā, bet... Labi, ka gadījās izpalīdzīgs šoferītis, kurš pateica priekšā! Bet ko gan darīt pilsētas viesiem?» Neatkarīgajai izbrīnu pauda jūrmalniece Aija. Jūrmalas specifika – gara pilsēta, daudz mikrorajonu, daudzviet pat nav norādīti autobusu pieturu nosaukumi, neeksistējoši balss un vizuāli paziņojumi autobusos un maršruta taksometros patiešām var maldināt ne tikai pilsētas viesus, bet pat pašus jūrmalniekus.

Tomēr, kā izrādās, ārvalstu tūristi uz atbildīgajām institūcijām ar sūdzībām vis nedodas – viņiem daudz vienkāršāk šķiet izmantot taksometru pakalpojumus. «Sūdzības no ārvalstu tūristiem nav bijušas. Bet konsultācijas Jūrmalas tūrisma informācijas centrā veicam regulāri, kā nokļūt, cik maksā biļete, vai var pirkt pie šofera. Ja runa ir par dažādiem tūrisma objektiem un pilsētu kopumā, izdodam brošūru deviņās valodās un pilsētas karti trīs valodās, tur atzīmēts, uz kurieni brauc kādi sabiedriskā transporta līdzekļi,» Neatkarīgajai norāda Jūrmalas domes Tūrisma un ārējo sakaru nodaļas vadītāja Gunta Ušpele. Kā labo piemēru viņa min sadarbību ar Pasažieru vilcienu, kur ir informatīvie tablo un audio ziņojumi par pieturām, kā arī, ja ārvalstu viesis iegādājas biļeti uz Jūrmalu, viņš saņem arī pilsētas karti ar aprakstiem. «Saistībā ar informāciju pieturās piekrītu, ka nepieciešami uzlabojumi, un tie katru gadu notiek. Piemēram, pieturās uz informatīvajiem stendiem ir kartes ar norādi: jūs atrodaties šeit, lai ikviens var orientēties pilsētā.»

Ka uzlabojumi nepieciešami, piekrīt arī Jūrmalas domes Būvniecības nodaļas vadītājs Māris Demme. Viņš norāda, ka Jūrmalas dome šogad uz desmit gadiem noslēgusi līgumu ar SIA Autobusu parks Jūrmala-SV par tiesībām sniegt pasažieru pārvadājumu pakalpojumus Jūrmalas pilsētas nozīmes maršrutos. «Attiecībā uz autobusu pieturu vizuālo un audio izziņošanu informējam, ka LR Ministru kabineta noteikumi Nr. 843 paredz šāda pakalpojuma obligātu ieviešanu pilsētas nozīmes maršrutos līdz 2016. gada 1. janvārim. Jūrmalas dome kopīgi ar pārvadātāju centīsies šādu pakalpojumu ieviest iespējami ātrāk,» piebilst M. Demme.

Neatkarīgā mēģināja noskaidrot arī pie paša pārvadātāja, kad varētu tikt ieviesti uzlabojumi, taču atbildi nesaņēma.


Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: Gunta Ušpele, Jūrmala, sabiedriskais autotransports

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats