19. janvāris, Trešdiena
Vārda dienas: Alnis, Andulis
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » KP piemēro 50 000 latu sodu lidostai «Rīga»
KP piemēro 50 000 latu sodu lidostai «Rīga»
Autors: Apollo.lv / 21. februāris 2012, 12:19
Konkurences padome (KP) konstatējusi, ka VAS «Starptautiskā lidosta «Rīga»» pārkāpusi dominējošā stāvokļa ļaunprātīgas izmantošanas aizliegumu, bez objektīva pamatojuma lidsabiedrībai «Ryanair» piemērojot ievērojami zemāku maksu par lidostas pakalpojumiem nekā lidsabiedrībai «airBaltic».  


Lidostai piemērots sods 50 000 latu apmērā.

Tāpat KP uzdevusi lidostai par saviem pakalpojumiem piemērot pamatotus un nediskriminējošus maksājumus, lidsabiedrībām nodrošinot skaidri saprotamu informāciju par to, cik maksā katrs lidostas pakalpojums.

Salīdzinot abām lidsabiedrībām piemērotos maksājumus, KP konstatēja, ka par līdzvērtīgiem pakalpojumiem – bagāžas apstrādi, pasažieru kāpņu nodrošināšanu, gaisa kuģu izstumšanu pirms izlidošanas u.c. – «airBaltic» lidostai maksājusi par 82% vairāk nekā «Ryanair». Turklāt «airBaltic» vēl papildus bija jāapmaksā lidostas administratīvās izmaksas, kas «Ryanair» nebija jāmaksā, tā minēto procentuālo atšķirību vēl palielinot.

Rezultātā par konkrētajiem pakalpojumiem no «airBaltic» tika prasīta maksa, kas sedz lidostas izmaksas un nodrošina peļņu, savukārt «Ryanair» maksātais pat nesedza lidostas izmaksas. Tādējādi, piemērojot diskriminējošus maksājumus, lidostas rīcība būtiski negatīvi ietekmēja «airBaltic» konkurētspēju attiecībā pret «Ryanair», norāda KP.

Diskriminējošie maksājumi tika piemēroti no 2009.gada 1.novembra līdz 2010.gada 31.decembrim, kad saskaņā ar ES direktīvu lidostā konkrētos pakalpojumus uzsāka sniegt neatkarīgs uzņēmums SIA «North Hub Services», kas turpmāk apkalpoja «airBaltic».

Lēmumā KP arī norāda, ka kopumā «airBaltic» Rīgas lidostai nodrošina lielākus ienākumus nekā «Ryanair».

Maksājumu lielumu lidsabiedrībām lidosta noteica pēc atšķirīgām metodikām – «airBaltic» par katra gaisa kuģa apkalpošanu, bet «Ryanair» nemainīgi par katru pārvadāto pasažieri, raksta Apollo.lv.

Lēmumā KP norāda, ka, lai arī lidostai ir tiesības noteikt atšķirīgas metodikas maksājumu aprēķināšanai dažādām lidsabiedrībām, tomēr to rezultātā piemērotie maksājumi nedrīkst būt diskriminējoši. Šajā gadījumā piemērotās atšķirīgās metodikas nespēja nodrošināt nediskriminējošu maksājumu aprēķinu, tāpēc nebija pieļaujamas.

Tā kā lidostas pārkāpuma rezultātā tika ietekmēta tirdzniecība starp dalībvalstīm, KP konstatēja, ka noticis Līguma par Eiropas Savienības darbību 102.panta pārkāpums, kas pēc būtības atbilst Latvijas Konkurences likumā noteiktajam dominējošā stāvokļa ļaunprātīgas izmantošanas aizliegumam.

Lieta tika ierosināta pēc «airBaltic» iesnieguma.

Lidosta «Rīga» uzlabojusi darbības pārskatāmību un jau tagad apņēmusies aviosabiedrībām atsevišķi norādīt maksu par lidostas pamata infrastruktūras, centralizētās infrastruktūras nodrošināšanas pakalpojumiem, virszemes pasažieru pakalpojumiem un citiem, biznesa portālam «Nozare.lv» sacīja VAS «Starptautiskā lidosta Rīga» valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse.

«Cerējām, ka tik lielu sodu KP mums nepiemēros, jo ar šiem jautājumiem jau strādājam,» sacīja Luhse.


Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: airBaltic, Konkurences padome, lidosta «Rīga», Ryanair

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats