16. janvāris, Sestdiena
Vārda dienas: Lida, Lidija
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » Raidījums: ziņas par Magoņa darījumiem nodotas arī Kontroles dienestam
Raidījums: ziņas par Magoņa darījumiem nodotas arī Kontroles dienestam
Autors: Apollo.lv / 5. februāris 2012, 22:23
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) savulaik pārbaudījis «Latvijas Dzelzceļa» (LDz) valdes priekšsēdētāja Uģa Magones amatpersonas deklarācijā minētos faktus, bet pārbaudē iegūtā informācija nosūtīta citām institūcijām, tostarp - Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanas novēršanas dienestam, ziņo Latvijas televīzijas raidījums «De facto».


Pēc KNAB sniegtajām ziņām, tas, atbilstoši savai kompetencei veicis LDz amatpersonas deklarācijā norādīto ziņu pārbaudi.

KNAB neatklāja faktus, kas liecinātu par interešu konflikta situāciju. Tomēr pārbaudes laikā iegūta informācija, kas tālāk nosūtīta pēc piekritības Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas dienestam, Valsts ieņēmumu dienestam (VID) un Finanšu policijas pārvaldei, raksta Apollo.lv.

Par izvērtēšanas rezultātiem un pieņemto lēmumu VID esot KNAB informējis. Bet precīzāku informāciju «De facto» VID atsakās sniegt, norādot, ka tas skar konkrētu nodokļu maksātāju.

Finanšu policija atteikusies uzsākt kriminālprocesu. Bet dienests, kas cīnās pret naudas atmazgāšanu, atteicās sniegt jebkādu informāciju.

Šonedēļ portāls «pietiek.com» publiskoja dokumentu, kas atklāj, ka LDz meitasuzņēmums iznomājis gandrīz piecsimt cisternas firmai «Pro Logistic services».

Šī kompānija savulaik piederēja Magoņa ģimenei, bet šobrīd tā ir Lielbritānijā reģistrētas kompānijas īpašumā, bet to vada Magoņa bijusī civilsieva Helēna Bibika. Dokumenta autentiskumu Magonis neapšauba. Bet viņš noliedz, ka būtu jebkādi ietekmējis «LDz Cargo» lēmumus par cisternu iznomāšanu firmai «Pro logistic services».

Kompānija «Pro Logistic services» no 2006. līdz 2008.gadam piederēja uz pusēm Magonem un viņa civilsievai un bērna mātei Helēnai Bibikai. Tad Magonis par aptuveni miljonu ASV dolāru savu pusi kompānijas pārdeva Lielbritānijā reģistrētai firmai «Petrofin Investments Limited».

Šai pašai ārzonas kompānijai gadu vēlāk savu pusi pārdeva arī Bibika. Tomēr tieši tāpat kā agrāk viņa firmā joprojām ir valdes priekšsēdētāja.

Magonis teic, ka zina, kam faktiski pieder kompānija «Pro logistic services», tomēr «De facto» to neatklāj. Viņš noliedz, ka pēc kompānijas pārdošanas no tās vēl būtu guvis kādus labumus.

Tieši divas nedēļas pēc tam, kad par «Pro Logistic Services» vienīgo īpašnieku bija kļuvusi ārzonas kompānija, tā noslēdza iespaidīgu līgumu ar «Latvijas dzelzceļa»  meitas kompāniju «Ldz Cargo» par 459 cisternu nomu.

Magonis uzsver, ka «Ldz Cargo» šis līgums ir bijis pat ļoti izdevīgs. Savukārt portāls «pietiek.com» to apšauba, atsaucoties uz ekspertiem, kas nomas maksu novērtējuši kā pārāk zemu.

Magonis noliedz, ka būtu ietekmējis līguma slēgšanu vai tā saturu: «Ja godīgi, mani tikai informē, ka šāds līgums ir, jo man arī atnes tādas pašas tabulas kā jūs redzat un es viņas redzu. Bet, kāpēc viņas ir slēgtas un kas, es līdz šim brīdim tur neiedziļinos, man arī tagad nāk daudz pieprasījumi par vagonu izīrēšanu, bet es viņas automātiski nosūtu uz «LDz Cargo», bet es neiedziļinos kā viņi to dara, mums ir kopējā vienošanās par principiem, bet par detaļām - tas nav mans darbs.»

Magonis apliecina, ka viņam joprojām ir finansiālas saistības ar Bibiku, bet tās esot saistītas ar privātām attiecībām.

Viņa ieņēmumus aizvadītajā gadā pamatā veidojot alga «Latvijas Dzelzceļā». Iepriekšējā deklarācija par 2010.gadu rāda, ka Bibika Magonim atdevusi desmitiem tūkstošu lielus parādus. Iepriekšējā gadā viņa Magonim atdevusi aptuveni pusmiljonu latu. «De facto» Bibiku neizdevās ne sazvanīt, ne satikt kompānijas norādītajā adresē.

Citi šīs valsts amatpersonas darījumi 2010.gadā bijuši vēl lielāki. Piemēram, viņam piederošā «Hanzas kuģu aģentūra», kas reģistrēta tai pašā adresē, kur «Pro Logistic services», Magonim atdevusi vairāk nekā divsimt tūkstošu eiro lielu parādu.

Saskaņā ar deklarāciju, nauda ir aizņemta un aizdota vairākkārt, atsevišķiem darījumiem sasniedzot pat pusmiljonu eiro. Magonis apgalvo – 2011.gadā šādu darījumu vairs neesot un ienākumus pamatā veidojot alga LDz.

Satiksmes ministrs Aivis Ronis par Magoņa kompetenci un atbilstību savam amatam nešaubās un raidījumam «De facto» atbild: «Plašsaziņas līdzekļos tiek publicēta visdažādākā informācija, gan pozitīva, gan negatīva. Manā rīcībā nav informācijas, ka Magoņa kungs strādātu pretēji valsts un valsts uzņēmuma interesēm. (..) Viņam kā uzņēmuma vadītājam ir savs redzējums un konkrēts rīcības plāns uzņēmuma darbības turpmākai attīstībai.»

Magonis «Latvijas Dzelzceļu» vada kopš 2005.gada.

Bet savu politisko karjeru viņš savulaik veidojis kopā ar Aināra Šlesera vadītajām partijām, tostarp - Latvijas Pirmo partiju. 


Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: KNAB, Latvijas Dzelzceļš, Uģis Magone, VID

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats