19. aprīlis, Piektdiena
Vārda dienas: Fanija, Vēsma
Sākuma lapa » Pārtika, veselīgs uzturs » Rimi Baltic īpašnieki krāpjas ar produktu derīguma termiņu
Rimi Baltic īpašnieki krāpjas ar produktu derīguma termiņu
Autors: Sintija Zandersone / NRA.lv / 20. jūnijs 2012, 16:02
Vienā no Ziemeļeiropas vadošajām mazumtirdzniecības kompānijām „ICA”, atklājies, ka pārdošanā tiek izlikti pārpakoti, jau mēnesi veci produkti. „ICA” koncernā ietilpst arī „Rimi Baltic” ar lielveikaliem visā Baltijā.


Zviedru portāla „Aftonbladet” žurnālisti no veikala darbiniekiem saņēmuši informāciju, ka „ICA” lielveikalos visā valstī notiek siera, laša un maltās gaļas iepakojumu datu viltošana. Piemēram, sieram, kas nonāk veikala plauktos ir uzdrukāts šodienas datums, bet patiesībā tas jau četras nedēļas ir atradies veikalā. Lai radītu svaiga siera iespaidu, pārpakojot tiek apgriezta siera maliņa, un preces cena paliek nemainīga, tāda pati kā svaigam sieram. 

Šādas darbības „ICA” lielveikalu ķēdē tiek uzskatītas par regulārām, jo pārtikas produktu derīguma termiņa viltošana nenotiek pirmo reizi. 2009.gadā par vainīgiem tika atzītas divi „ICA” darbinieki, kuri kopš 2007.gada regulāri pārpakoja gaļu un novietoja to atpakaļ veikala plauktos. Par šādu pārkāpumu notiesātajām personām katrai bija jāmaksā sods 40 darba dienu algas apmērā un konkrētajam veikalam tika piespriests 100 tūkst. kronu sods.

Produktu kvalitātes procedūras tiek ievērotas gan iekšēji, gan arī notiek kontrole no valsts institūciju puses. Pastiprināta uzmanība pārtikas derīguma termiņu kontrolei tiek pievērsta tieši pirmssvētku laikā, portālu nra.lv informē Zane Eniņa, „SIA Rimi Latvia” mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja. Vecu produktu tirdzniecība tiek uzskatīta par nepieņemamu rīcību. „Ja veikala plauktā izdodas atrast produktu, kam beidzies derīguma termiņš, tad šāda situācija radusies cilvēciskas kļūdas rezultātā,” uzsver Zane Eniņa. Pēc termiņa beigām preces tiek iznīcinātas kā pārtikas atkritumi vai arī nodotas dzīvnieku uzturam tām organizācijām, ar kurām noslēgti sadarbības līgumi.

Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Ilze Meistere atzīst, ka par lielveikalu produkciju sūdzības tiek saņemtas diezgan bieži. Patērētāji visbiežāk sūdzas par neatbilstošas kvalitātes pārtikas produktiem, kā arī par produktu derīguma termiņiem. Tomēr Pārtikas un veterinārais dienests pēc šī incidenta ar „ICA” veikalu ķēdi, Latvijas veikalus uzraudzīs tāpat kā agrāk un papildus pastiprinātas pārbaudes netiks veiktas. Meistere norāda, ka PVD darbiniekiem ir savi paņēmieni, kā atklāt tirgotāju viltības.

PVD inspektori nedēļas nogalē dosies gan uz veikaliem, gan tirgiem, kā arī kontrolēs izbraukuma tirdzniecības vietas dažādos svētku pasākumos, apgalvo Izle Meistere. Vasaras mēnešos īpaša uzmanība tiek pievērsta pārtikas uzglabāšanas temperatūrām, derīguma termiņiem un higiēnas apstākļiem.

Pārtikas un veterinārais dienests aicina cilvēkus būt uzmanīgiem ar pārtikas iegādi Jāņos un, ja tomēr gadās iegādāties kādu apšaubāmas kvalitātes produktu, nekavējoties atgriezties produkta iegādes vietā, uzrādot čeku par pirkumu. Patērētājs ir tiesīgs atgūt par produktu iztērēto naudu, vai arī pieprasīt, lai pārtikas produkts tiktu samainīts pret svaigu. Kā arī ir iespēja vērsties Pārtikas un veterinārajā dienestā, kur gadījums tiks izskatīts atbilstoši sniegtajai informācijai.
BIZNESS.LV viedoklis




Diskusija par rakstu (1)

Atslēgvārdi: PVD, Rimi Baltic, Rimi Latvia, Zane Eniņa

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk
Jaunākie komentāri
Mediju apskats