Lai arī tranzīts ir nozare ar potenciāli augstu pievienoto vērtību un nozīmīgu lomu Latvijas ekonomikas attīstībā, patlaban mums nav visaptverošas stratēģijas tās attīstībai. Darbojas, piemēram, dažādu ostu padomes, taču tās nelemj tautsaimniecībai stratēģiski nozīmīgus jautājumus. Uzskatu, ka nepieciešams izveidot vienotu institūciju, kas izstrādātu nozares attīstības stratēģiju un kontrolētu tā izpildi, ietverot ne vien visu vadošo Latvijas ostu darbības mērķus un plānus, bet arī dzelzceļa infrastruktūras efektīvu pielietojumu.
Turklāt šīs stratēģijas plānošanā un īstenošanā nepieciešams ņemt vērā visas aktuālās norises un lēmumus gan Eiropas Savienībā, gan Krievijā un tās kaimiņvalstīs. Piemēram, Krievija, Kazahstāna un Baltkrievija nesen izveidojušas sadarbību, dibinot muitas ūniju, - šai kontekstā Latvijai jāsaprot, kādas ir sadarbības iespējas un kur ir mūsu vieta tranzīta nozarē plašākā mērogā. Latvija var būt tikšanās vieta, kur risināt šīs organizācijas un Eiropas Savienības tranzīta nozares organizāciju sadarbības jautājumus.