Uldis Osis
ekonomika, politika
Ko darīt ar gaisa piesārņojuma problēmu
Pievienots 2014 gada 11. augustā | 0 komentāri
Drukāt
Latvijai būšot jāmaksā lielas soda naudas ES par augsto gaisa piesārņojuma līmeni Rīgā. Laikam ne pārāk reālistisks ir izskanējušais priekšlikums, ka problēma atrisināma kaut kā piedabūjot rīdziniekus pārvietoties tikai kājām vai ar velosipēdiem. Nu, labi, vēl ar sabiedrisko transportu, vēlams elektrisko. Bet elektrības ražošana taču arī piesārņo gaisu.

Skaidrs taču, ka tik un tā brauks ar tām automašīnām. Elektromobiļu plašāka komerciāla izmantošana laikam tomēr vēl ir nākotnes jautājums. Taču, kādēļ neveicināt vismaz hibrīdauto izmantošanu? Tos nu jau ražo gandrīz visi pasaules lielākie ražotāji. Turklāt gan mazlitrāžas, gan luksus klases diapazonā. Hibrīdauto oglekļa dioksīda izmešu daudzums ir gandrīz uz pusi zemāks, nekā analoģiskam automobilim ar parasto benzīna dzinēju.

Ko darīt? Šobrīd ikgadējā transporta nodeva vieglajiem automobiļiem atkarīga no 3 galvenajiem parametriem: 1) auto pilna masa (kg), 2) motora jauda (Kw) un 3) motora tilpums (l). Piedāvāju hibrīdautomobiļiem ieviest vēl vienu koriģējošu parametru, piemēram, koefficientu 0.5, ar kuru tiek reizināta pašreizējo parametru kopsumma. Finanšu ministrija varētu veikt salīdzinošu aprēķinu, vai ieņēmumi no transporta nodevu samazinājuma atsvērs draudošas soda sankcijas ES? Bet, vai galvenais ieguvums tomēr nebūtu iedzīvotāju veselība? Interesanti, ko par to domā Rīgas Domes vadība?


Komentāri:
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Tavs komentārs:
Par autoru
Latvijas politiķis un ekonomists. Finanšu minist ...
Vairāk
Reklāma