Latvijai būšot jāmaksā lielas soda naudas ES par augsto gaisa
piesārņojuma līmeni Rīgā. Laikam ne pārāk reālistisks ir izskanējušais
priekšlikums, ka problēma atrisināma kaut kā piedabūjot rīdziniekus
pārvietoties tikai kājām vai ar velosipēdiem. Nu, labi, vēl ar
sabiedrisko transportu, vēlams elektrisko. Bet elektrības ražošana taču
arī piesārņo gaisu.
Skaidrs taču, ka tik un tā brauks ar tām automašīnām. Elektromobiļu
plašāka komerciāla izmantošana laikam tomēr vēl ir nākotnes jautājums.
Taču, kādēļ neveicināt vismaz hibrīdauto izmantošanu? Tos nu jau ražo
gandrīz visi pasaules lielākie ražotāji. Turklāt gan mazlitrāžas, gan
luksus klases diapazonā. Hibrīdauto oglekļa dioksīda izmešu daudzums ir
gandrīz uz pusi zemāks, nekā analoģiskam automobilim ar parasto benzīna dzinēju.
Ko darīt? Šobrīd ikgadējā transporta nodeva vieglajiem automobiļiem atkarīga no 3 galvenajiem parametriem: 1) auto pilna masa (kg), 2) motora jauda (Kw) un 3) motora tilpums (l). Piedāvāju hibrīdautomobiļiem ieviest vēl vienu koriģējošu parametru, piemēram, koefficientu 0.5, ar kuru tiek reizināta pašreizējo parametru kopsumma. Finanšu ministrija varētu veikt salīdzinošu aprēķinu, vai ieņēmumi no transporta nodevu samazinājuma atsvērs draudošas soda sankcijas ES? Bet, vai galvenais ieguvums tomēr nebūtu iedzīvotāju veselība? Interesanti, ko par to domā Rīgas Domes vadība?