Svetlana Lehnoviča
A/S "Norvik Banka" Pārdošanas attīstības projektu vadītāja
Internetbanka – tehnoloģija, kas strādā mūsu labā
Pievienots 2008 gada 24. aprīlī | 0 komentāri
Drukāt

Lielākā daļa no mums vairs nevar iedomāties dzīvi bez interneta un iespējām, ko tas mums sniedz. Ikdienā gandrīz trešā daļa komunikācijas norit tieši ar interneta palīdzību – mēs aktīvi lietojam e-pastu, meklējam sev nepieciešamo informāciju un nereti pat iepērkamies. Tad kāpēc lai neļautu internetam kaut nedaudz strādāt arī mūsu labā? Viena no šādām iespējām ir internetbanka. Ar šīs tehnoloģijas starpniecību banku sfērā mēs varam saņemt maksimālas kvalitātes bankas pakalpojumus attālināti, neapmeklējot banku – tātad, ietaupīt laiku.


Internetbankas ir lieliska alternatīva tiešajai apkalpošanai bankā, jo tajā iespējams veikt visas standarta operācijas, kas var tikt veiktas bankas klātiene (izņemot operācijas ar skaidru naudu). Attālināto pakalpojumu priekšrocības ir banku pakalpojumu pieejamība neatkarīgi no laika un vietas, iespēja 24 stundas diennaktī kontrolēt savus līdzekļus, atrodoties jebkurā pasaules vietā, un ātri reaģēt uz finanšu tirgu situācijas izmaiņām. Bez tam, nav it nekādas nozīmes, kurā pasaules vietā mēs atrodamies. Ja ir dators un internets – ir arī pieeja, ja nav datora – ir telefons, un telefonbankas pakalpojumi nodrošina visas internetbankas piedāvātas iespējas.

Internetbanku tirgus Latvijā ir diezgan attīstīts un galvenokārt to nosaka lielais banku skaits un arvien pieaugošā konkurence to starpā. Šobrīd Latvijā darbojas vairāk kā 20 banku, un katrai ir sava internetbanka. Arī internetbankas lietotāju skaits arvien pieaug. Kā liecina Latvijas interneta asociācijas pētījums, 2007.gada vidū lietotāju skaits bija sasniedzis jau 963 000.  Tātad – šobrīd internetbanku lieto jau apmēram puse Latvijas iedzīvotāju…

Reizi gadā kompānija Metasite Business Solutions veic internetbanku apskatu Baltijas valstīs. Šī pētījuma gaitā internetbankas tiek vērtētas pēc kritērijiem, kas sagrupēti četrās kategorijās - internetbankas funkcionalitāte, saprotamība, ērtība un bankas atsaucība, kā arī piedāvāto servisu kvalitāte. Saskaņā ar minētā pētījuma datiem, NORVIK BANKAS internetbanka e-NORVIK 2007. gadā ieņēmusi piekto vietu Latvijas labāko internetbanku starpā. Gada laikā, investējot jaunu internetbankas funkciju pakalpojumu attīstībā, NORVIK banka pakāpusies topā par četrām vietām, pamazām tuvojoties līderim – Hansabankai.

Runājot par internetbanku attīstības tendencēm – sagaidāms, ka palielināsies „on-line” režīmā strādājošo pakalpojumu skaits, attīstīsies pieejamo funkciju skaits. To nosaka ne vien lielā konkurence Latvijas banku vidū, bet, galvenokārt, klientu vēlmes un vajadzības.

Turklāt neaizmirsīsim, ka neviena, pat visattīstītākā tehnoloģija nevar aizvietot cilvēcisku sarunu, tā nedos padomu, bet daudziem svarīgi ir tieši šie aspekti. Virtuālais serviss ne vienmēr var pilnīgi apmierināt klienta vēlmi sarunāties ar bankas darbiniekiem un klienta „neatņemamas” tiesības saņemt individuālu pieeju.



Komentāri:
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Tavs komentārs:
Par autoru
Reklāma