Līga Sāne
māksla
Mākslas darbi kļuvuši par pieprasītu investīciju objektu
Pievienots 2011 gada 13. aprīlī | 0 komentāri
Drukāt
Strādājot mākslas galerijā “Pegazs”, arvien biežāk saskaros ar cilvēku vēlmi iegādāties mākslas darbus ne tikai interjera greznošanai vai korporatīvajām dāvanām, bet arī kā investīciju objektu. Interesanti, ka šī tendence pēdējā gada laikā arvien aktualizējusies. Ja pirms gada mākslas darbu iegāde bija salīdzinoši kūtra, tad tagad potenciālo pircēju skaits pieaug.

Galerijas apmeklētāji bieži vēlas saņemt profesionāļu konsultācijas par jaunajiem un potenciālajiem māksliniekiem, lai izvēlētos perspektīvākos mākslas darbus, kuru vērtība ar laiku varētu tikai palielināties. “Pegazs” konsultantiem bieži jāsniedz plaša informācija par mākslas darbiem un to autoriem, jo pirms pirkuma izdarīšanas interesenti rūpīgi pārliecinās par ieguldījuma vērtību. Gleznas kā investīciju objekts ir ļoti izdevīgs, jo laika gaitā tā vērtība tikai pieaug. Šādu investīciju formu visbiežāk izvēlas cilvēki, kas vēlas būt droši un nevēlas riskēt, naudu ieguldot akciju tirgos vai nekustamajā īpašumā. Šajā gadījumā gan jārēķinās ar ilgstošu investīciju periodu, taču pēdējā laikā sabiedrībai īpaši būtiska ir drošība, arī veicot ieguldījumus.

Tendence par vēlmi ieguldīt līdzekļus mākslā uzskatāma par apsveicamu gan tādēļ, ka tas attīsta nozari, atbalsta vietējos māksliniekus, gan arī tādēļ, ka tas liecina par ekonomikas attīstību. Cilvēkiem ir parādījusies nauda, kuru viņi vēlas ieguldīt droši. Iespējams, mazinājusies uzticība bankām, kur ieguldījuma risks ir lielāks.

Joprojām mākslas darbus iegādājas arī uzņēmumi, lai tos pasniegtu kā korporatīvās dāvanas. Izvēloties mākslas darbu sev vai dāvināšanai, būtiska ir ne vien gleznas vērtība, bet arī mākslinieka potenciālā izaugsme nākotnē. Par to liecina pircēju aizvien pieaugošā interese par jauno mākslinieku darbiem, kuri vienlaikus apmierina gan prasību pēc mūsdienīgas mākslas, gan arī jauno mākslinieku sasniegumi ārzemju galerijās ir pārliecinošs arguments to izaugsmei. Jaunās paaudzes biznesa cilvēku interese vairs nesaistās ar klasisko mākslu, te izvēle nosliecas par labu mūsdienīgajam, modernajam, atdzimst interese par foto, īpaši par lielformāta darbiem.

Pieļauju, ka interese par ieguldījumiem mākslā varētu tikai pieaugt, kas liktu sarosīties vietējiem māksliniekiem.


Komentāri:
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Tavs komentārs:
Par autoru
Mākslas galerijas “Pegazs” vadītāja
Reklāma