Alberts Jodis
mārketings, reklāma, PR
RIMI uzbrukums
Pievienots 2009 gada 21. oktobrī | 0 komentāri
Drukāt
Kā ļoti uzskatāmi demonstrēts jaunākajā hipermārketu RIMI reklāmas bukletā, ir būtiski palielinājies tirdzniecības ķēdes RIMI privāto preču zīmju skaits. Lai arī, iespējams, pircēji to pat nenojauš, tomēr tādējādi RIMI dod ļoti spēcīgu triecienu citiem – vietējiem ražotājiem, kuru preces tiek tiešā un pārnestā nozīmē izstumtas no veikala plauktiem. Paplašinot savas preču zīmes produktu klāstu, RIMI spēj nodrošināt tiem zemāku cenu, ierādīt labāku vietu veikalā, kā arī nepieciešamības gadījumā liegt citu preču zīmju īpašniekiem vispār tirgot savu produkciju RIMI veikalos.

Tas, protams, nav likuma pārkāpums, taču lielā mēra ietekmē tieši Latvijas vietējo ražotāju izdzīvot spēju, jo tieši vietējie ražotāji ir tie, kas bieži vien saņem lielāko triecienu. To pierāda arī hrestomātiskā Coca-Cola un RIMI “sadursme”. Pirms krietna laika no RIMI plauktiem uz brīdi bija pazuduši Coca-Cola ražojumi, iespējams, tādēļ, ka RIMI pārstāvji vēlējās panākt zemāku iepirkuma cenu. Tā kā Coca-Cola ražo dzērienus ar spēcīgu zīmolu, kas jau izsenis izpelnījušies sabiedrības atbalstu un pieprasījumu no pircēju puses, tika sacelts samērā skaļš skandāls, pieprasot atgriezt Coca-Cola produkciju veikala plauktos. Taču Latvijas vietējie ražotāji, kuri tikai cīnās par klientu uzmanību, nevar cerēt, ka gadījumā, ja RIMI izturēsies līdzīgi, viņu pazušanu maz kāds pamanīs.


Jādomā, vai RIMI jau sen piekopj šādu politiku cīņā ar konkurentiem, graujot Latvijas vietējo ražošanas uzņēmumu attīstības iespējas.

Komentāri:
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Tavs komentārs:
Par autoru
Alberts Jodis ir izveidojis un vada vienu no pazī ...
Vairāk
Reklāma