Alberts Jodis
mārketings, reklāma, PR
Latvijas tēls Facebook - fame or shame?
Pievienots 2012 gada 9. februārī | 1 komentārs
Drukāt
Veidojot komunikāciju ar ārvalstu auditoriju, pirmkārt, jāsaprot, kas ir tas, ko vēlamies par sevi pastāstīt. Vai vēlamies uzsvaru likt uz tradīcijām un vēsturi vai ekonomiku un tautsaimniecību Latvijā, sportu, kultūru vai ko citu. Nezinot neko vairāk par šīs kampaņas nākotnes plāniem vai iecerēm un, skatoties uz šo tēlu Facebook.com lapā, rodas priekšstats par kādu norvēģu zvejnieku vai malkas cirtēju ziemeļos, nevis par Latviju – mūsdienīgu Eiropas valsti.

Šobrīd ir izveidota šāda pagaļu spēle, par kuras veiksmīgumu iespējams spriest pēc tā, cik cilvēki uzspieduši “Like” pogu. Šobrīd to ir 13,5 tūkstoši, taču cik liela daļa no šiem cilvēkiem vispār ir lietas kursā, kas tā ir par lapu, kurā viņi atrodas? Nemaz nerunājot par to, cik no šiem cilvēkiem apzinās, ka tā ir kādas valsts interneta lapa, kur nu vēl – kas tā Latvija tāda ir. Pagaidām pirmajā brīdī dažs labs varētu pat apmulst – vai tā ir kāda amizantu čipsu reklāmas kampaņa vai varbūt CocaCola jaunais klips.

Ja cilvēks tomēr paskatās tālāk, meklējot papildus informāciju – kur viņš ir nonācis, viņš atrod kādu vizuāli diskutabli vērtējamu vīrieša anatomisku ķermeņa uzbūvi. Pirmo klikšķi nejausi izdarot uz labas rokas, atveras informācija par ebrejiem. Ja interesentam bija skaidrs, ka šī lapa nav par čipsiem vai CocaColu, tad tagad viņš ir pārliecināts – tā ir par ebrejiem.

Ļoti mulsinošas ir arī lapai izvēlētās krāsas, kur nav ne miņas no Latvijas sarkanbaltsarkanā. Tās drīzāk ir Aldara ražotā Euro Alus vai paša Facebook krāsas. Tas rada aizdomas – kāpēc valstij, kurai vienai no retajām Eiropā ir savs sociālais tīkls Draugiem.lv jeb Frype.com, ar ko lepoties, būtu nepieciešams šādām reklāmas kampaņām izmantot Facebook. Vai tikai tie nav paša Facebook finansēti centieni pārvilināt Latvijas interneta lietotājus?

Rezumējot jāsaka, ka šobrīd neesošā skaidrā koncepcija, kā arī reklāmas vēstījumi, kuri nav mērķtiecīgi orientēti un nerada ne vien pareizo, bet nekādu tēlu par mūsu valsti, dod pamatu visdažādākajiem pieņēmumiem par kampaņas finansētāju, iespējamo, personisko labumu, kam varētu nebūt nekāda sakara ar valsts tēla veidošanu.

Komentāri:
Henrijs, 09/02/2012 13:50
Varēji arī pievienot ilustratīvu materiālu https://twitter.com/HenrijsJodis/status/167238553590439936/photo/1
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Tavs komentārs:
Par autoru
Alberts Jodis ir izveidojis un vada vienu no pazī ...
Vairāk
Reklāma