Alberts Jodis
mārketings, reklāma, PR
Partijas un to logo
Pievienots 2011 gada 27. jūlijā | 0 komentāri
Drukāt
Intervija "Neatkarīgajai Rīta Avīzei" - 26.07.2011.

NRA: Kā Jūs vērtējiet partiju logotipus?

AJ: Partiju logotipi tāpat kā uzņēmumu preču zīmes ir ļoti dažādi, to skaitā, pārdomāti, pie kuru izstrādes vairāku mēnešu garumā piestrādājis mākslinieks vai arī uz ātru roku uzskricelēti zīmējumi, kas neko neizsaka.

Kā Latvijas politiskajā vidē veiksmīgākajiem minami partiju “Jaunais Laiks” un “Tautas Partija” logotipi. Tie pauž konkrētu domu un ataino partijas ideoloģiju. Turklāt “Jaunā Laika” logo, simbolizējot virzību uz priekšu, jau parādās bulta, kas redzama arī Zatlera partijas logo.

NRA: Kāds ir Jūsu viedoklis par Zatlera Reformu partijas logotipu?

AJ: Kā jau izteicos miniblogošanas vietnē Twitter.com, Zatlera Reformu partijas logotips man atgādina 60-to gadu lauku ambulances izkārtni – kaut kas it kā jau redzēts, konservatīvs, bez inovitātes. Logotips rada apmulsumu gan krāsu salikuma, gan tajā redzamās sarkanā krusta emblēmas dēļ.

Organizācijas “Sarkanais Krusts” emblēmu starptautiski jau no 1883. gada aizsargā Parīzes konvencija. Jebkuram profesionālam māksliniekam tas bija jāzina, tādēļ nebrīnītos, ja mēs piedzīvotu to, ka Zatleram šis logo būs jāmaina tīri tiesiska iemesla dēļ.

Nemaz nerunājot pat to, ka logotipā ietvertie elementi ir disproporcionāli, un tādējādi nerada stabilitātes un pamatīguma iespaidu, kas jaunajai partijai būtu svarīgi.

Rezumējot jāsaka, ka rodas iespaids, ka pie Zatleram pagaidām nav izdevies apvienot, sapulcināt profesionāļus, kas, piemēram, varētu izveidot atbilstošu un idejiski pamatotu logotipu. Ja laba logo izstrādei pietrūka laika, nevajadzēja sasteigt, bet sākotnēji startēt bez tā, galveno uzmanību vēršot uz nosaukumu.

NRA: Ko ar tiem partijas cenšas pateikt?

AJ: Partijai ar savu logotipu jānoraida vēstījums sabiedrībai, simboliskā veidā paužot apvienības ideoloģiju, galvenās vērtības un mērķus. Tas ir simbolu kopums – vizuālie elementi, krāsas, izvietojums, kam jāuzrunā mērķa auditorija, jāpiesaista uzmanība un jārada asociācijas. Katra partija cenšas savu logo popularizēt, lai vēlēšanu dienā tieši šis būtu simbols, ko vēlētājs atcerētos, par ko nobalsotu.

Logotips ir ļoti svarīgs komunikācijas instruments, kas iedarbojas ne vien apziņas, bet arī zemapziņas līmenī, tādēļ pie tā plānošanas un izstrādes rūpīgi jāpiestrādā.

NRA: Cik ļoti logotipi ir adekvāti partijas vēstījumam?

AJ: “Jaunā Laika” un “Tautas Partijas” logo ļoti lielā mērā atbilda šo partiju ideoloģijai un politiskajiem mērķiem. Savukārt, piemēram, LPP/LC spilgtais logotips varbūt piesaista uzmanību ar krāsu salikumu, taču idejiski neko neizsaka.

Kā diskutabls vērtējams arī “Pilsoniskās Savienības” logotips, kurā izmantotas trīs zvaigznes. Tie zināmā mērā ir kā nekorekti centieni savā komunikācijā izmantot daļu no valsts ģērboņa, piesaistīt cilvēku uzmanību, kuriem ir dārgs Brīvības piemineklis. Šādi partija var rīkoties tikai tādēļ, ka likumdošanas trūkumu dēļ, trīs zvaigžņu izmantošana attiecīgajā izvietojumā, kādu to redzam uz Latvijas ģērboņa vai Brīvības pieminekļa, netiek nekādi aizsargāta.

NRA: Vai ir nozīme tam, kā izvēlas krāsas, piemēram, sarkans krusts uz zila fona?

AJ: Krāsas logo var izmantot dažādi – lai vēstītu par konkrētām idejiskām vērtībām, ko raksturo krāsa, lai ar košiem akcentiem vienkārši piesaistītu uzmanību, vai arī, lai papildinātu sākotnējo informāciju. Tā, piemēram, ZZS logo ietverta zaļā krāsa, kas loģiski papildina partijas ideoloģiju, savukārt “Jaunā laika” tumši zilais norāda uz organizētību un uzticamību.

Runājot par “Zatlera Reformu partijas” logotipu, auksti sarkanās un zilās krāsas savienojums rada atturīgu noskaņu, joprojām saglabājot apjukumu cilvēkos, kas sarkano krustu uztver kā zināmu simbolu.

Komentāri:
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Tavs komentārs:
Par autoru
Alberts Jodis ir izveidojis un vada vienu no pazī ...
Vairāk
Reklāma