Alberts Jodis
mārketings, reklāma, PR
Nozares vortāls ar tendenciozu aptauju mēģina ietekmēt SA tirgu un klientu uzvedību
Pievienots 2010 gada 22. novembrī | 6 komentāri
Drukāt
Šodien publicēta aptauja, kas pretendē noskaidrot atpazīstamākās un ietekmīgākas sabiedrisko attiecību aģentūras, ir uzskatāms piemērs, kā ar šādu pseido aptauju palīdzību tiek mēģināts ietekmēt auditorijas viedokli un rīcību.

It kā aptaujājot 300 uzņēmējus vai mārketinga, SA vadītājus, portāls 7Guru nācis klajā ar savu sabiedrisko attiecību aģentūru topu. Diemžēl netiek paskaidroti pētījuma respondentu izvēles kritēriji. Arī tas, ka nav skaidri norādīts aptaujas autors un to ir veidojis portāls, kas pieder ceturto vietu topā ieguvušajai aģentūrai “Repute”, rada sajūtu, ka aptaujas rezultāti nav objektīvi.

Taču vienlaikus tas ir lielisks case study, lai arī citi uzņēmumi, portāli, biedrības veidotu savas aptaujas un pasludinātu to rezultātus.

Sabiedrisko attiecību aģentūrai pēc būtības ir jāveido sava klienta PR, nevis jānodarbojas ar sava tēla spodrināšanu. Šis ir uzskatāms par neveiksmīgu pašas aģentūras PR gājienu, jo tas, ka aptauju veidoja viņi paši, nevis pasūtīja to kādai pētījumu aģentūrai, nerada uzticamību. Nav īstas pārliecības par to, ka aptauja tiešam ir notikusi un nevis meitenes pie šampanieša glāzes pašas savilkušas krustiņus anketas ailītēs.


Komentāri:
Inese, 22/11/2010 18:03
Ja jau 7guru.lv nebūtu objektīvs, tad loģiski ņemot, Repute būtu pirmais. Tad ko cepamies? un Repute tiešām ir laba.
Lasītājs, 22/11/2010 18:24
Droši, ka bija pie aptaujas jau gatavi atbilžu varianti. Kurš normāls cilvēks tos angliskos nosaukumus var no galvas atcerēties?
Čakra, 23/11/2010 08:52
Albert Jodi, ja nu kāds te ir tendeciozs un neobjektīvs, tad tas esat Jūs! Kāpēc "it kā" aptaujājot? Kāds ir pamats neticēt, ka uzņēmumi nav aptaujāti? Skatos, ka pagājušā gada šādas pašas klientu aptaujas rezultāti gan smumi ir publicēti Jūsu portāliņā, taču šogad, kad sākas runa par konkrētām aģentūrām, starp kurām Jums piederošās ne tuvu nav atrodamas, sākas pārmetumi, nepamatota kritika un nievas. Nu, ļoti neprofesionāli! Ja Jūs patiesi interesētu Latvijas sabiedrisko attiecību tirgus veiksmīga attīstība, tad Jūs iestātos PAR šādiem topiem un darītu visu, lai to sastādīšana notiktu pēc iespējas atklātāk un objektīvāk. Turklāt- ir tik atpalicīgi domāt, ka sabiedrisko attiecību aģentūrām tāpat kā kurpniekiem ir jādzīvo bez kurpēm. Tiešām! Kur tas ir redzēts? Pasaules praksē, nez? Katrā ziņā, skatoties arī biznesa rezultātus, topa desmitniekā ir tās pašas aģentūras, kas te, tātad tās, kas strādā labi, kārtīgi, godīgi, domājot arī pašas par savu reputāciju un attieksmi pret klientiem, medijiem, arī ir uzvarētājas. Ai, vispār jau esmu pārāk daudz laika veltījusi, lai te izteiktos. Eju prom! Uz visiem laikiem no šī portāliņa!
Alberts -> Čakra, 23/11/2010 12:27
Piedodiet, bet man ir nepieņemami, ja šādas aptaujas rīko portāls (pat ne konkrēts sociologs vai to grupa, bet reklāmas portāls!) nepubliskojot un nedodot nevienam iespēju pārliecināties par objektīviem kritērijiem respondentu atlasē. Ja portāla uzdevums būtu patiesas aptaujas projekta īstenošana, tad tā būtu noteikti uzticēta kādai no vadošajām soc. un tirgus pētījumu aģentūrām, vai ne? Šobrīd gan izskatās, ka šāds darba uzdevums nav bijis..... Un žēl. P.S. Jums jauks vārds, Čakra. Pieņemu, ka par vārda izcelsmi nebūtu pieklājīgi jautāt.
KEY JEY, 23/11/2010 13:03
AlbertJ, vai šis blogs būtu tapis arī tad, ja 7guru topā kaut kādā, ar loģiku neizskaidrojamā veidā, būtu iekļuvusi arī Tava par "vienu no pazīstamākajām pilna servisa mārketinga, reklāmas un sabiedrisko attiecību aģentūrām Latvijā" pašpasludinātā aģentūra?
Ikaruss, 23/11/2010 16:10
tik pat labi es savā portālā (www.mazie-zilie-zvaninji.lv) varu izveidot aptauju par 18. novembri un izjautāt Maskavas forštates iedzīvotājus un pēc tam teikt, ka latvieši nav patriotiski! pupu mizas tā aptauja
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Tavs komentārs:
Par autoru
Alberts Jodis ir izveidojis un vada vienu no pazī ...
Vairāk
Reklāma