Alberts Jodis
mārketings, reklāma, PR
Ko Jūs darītu, ja būtu LMT prezidents?
Pievienots 2010 gada 25. maijā | 1 komentārs
Drukāt
Manu uzmanību piesaistīja tieši pēdējā reklāma, kurā LMT vadītājs uzdod jautājumu taksometra vadītājam – ko Jūs darītu, ja būtu LMT prezidents. Neatkarīgi no reklāmas izpildījuma un vizuālās kvalitātes, vēlos vērst uzmanību uz šo diskutabli vērtējamo ziņojumu, kas šobrīd ir nostādījis kompāniju ļoti neviennozīmīgā situācijā. Varētu pat teikt, ka LMT ir atlicis tikai viens solis līdz uzņēmuma komunikācijas kraham. Paskaidrošu arī, kāpēc. 

Tātad, atbildot uz virsrakstā uzdoto jautājumu, ko es darītu, ja būtu LMT prezidents - vispirms izlasītu šīs dažas rindas.

Pirmkārt, šobrīd izveidojusies situācija, kad LMT komunikācijas laukā atrodas iedzinēja lomā, jo Tele2 un Bite jau nākusi klajā ar skaļām un ambiciozām reklāmas kampaņām. Manuprāt, iedzinējs nedrīkstētu lūgt auditoriju atbildēt uz jautājumu, kā kļūt konkurētspējīgākam, jo viņam tas ir jāzina pašam. 

Komunicēt un jautāt padomus klientiem tik skaļā formā var tikai neapstrīdams nozares līderis. Pie tam nevis PIRMS, bet gan PĒC sasniegtās jaunās virsotnes. Šāda auditorijas aptaujāšana radniecīga atļaujas mārketingam, kur pēc veiksmīga finiša līdzjutējiem var arī pajautāt - "Sak', vai tad nu mēs visu izdarījām, lai uzvarētu, vai arī varējām vēl labāk?" Psiholoģiski ar šādu konsultēšanos pēc uzvaras, vinnētājs it kā dalās savos panākumos ar saviem līdzjutējiem (klientiem), tā stiprinot to lojalitāti (panākumi vieno un apvieno). 

Saprotu, ka reklāmas ziņojums veidots ar mērķi uzņēmumu pietuvināt tautai, taču šis nav īstais veids, kā to darīt. Rodas divi neatbildami jautājumi – kāpēc viņi to jautā un kāpēc tieši uzņēmuma vadītājs. Rodas iespaids, ka uzņēmums atrodas tiešām kritiskā situācijā, ka pašiem nav idejas, ko darīt.

Otrkārt, ja reiz reklāmā iedzīvotāji tiek aicināti nākt klajā ar biznesa ideju ģenerēšanu, par ko liecina nopietnais jautājums – ko tu darītu, ja būtu LMT vadītājs – tad piešķirtās balvas ir pilnīgi neadekvātas. Ģeniālu biznesa ideju nevar nopirkt par mazcenas datora cenu.

Treškārt, šī brīža situācija un tirgus pieprasa arī LMT vadītāja imidža maiņu. Ja uzņēmums izvēlējies stratēģiju – kļūt tuvākiem tautai – arī vadītājam ar savu ārējo izskatu un uzvedību vairāk jāpauž draudzība un vienlīdzība. Ja iepriekš, kad LMT vēl bija vadošais mobilo sakaru operators, uzņēmuma vadītāja – augstākstāvoša cilvēka tēls dārgā uzvalkā – vēl bija pieņemams, tagad tas šķiet nedaudz stīvs un attālināts.

Protams, saprotu, ka LMT velas turpināt konkurēt, saglabājot esošās cenas, taču tādā gadījumā ir nepieciešama konkrēta auditorijas segmentēšana, veidojot reklāmas ziņojumus daudz precīzāk orientētus uz noteikto cilvēku grupu. Šobrīd samērā veiksmīgu tēlu izdevies izveidot Okartei, taču LMT kā uzņēmums nav īsti nopozicionēts, ziņojumi savā starpā jaucās un ir neskaidri, tādējādi radot situāciju, kas LMT zaudē tirgus daļu. Rezultātā Okartes zīmols kļūst spēcīgāks par pašu LMT, kas arī šajā gadījumā ir nedaudz absurdi.

Vai kaut kas ar LMT komunikāciju var nākotnē mainīties? Diez vai. Tad viss ir jāsāk gandrīz no sākuma. Un to ir tikpat grūti izdarīt, kā ... tēlaini izsakoties, lielai un slavenai pilij atjaunot autentisku sienu un griestu gleznojumu pēc tam, kad tur pārdesmit gadus uzdzīvojuši pionieri un krustu šķērsu visu sakrāsojuši.


Komentāri:
Eduards, 28/05/2010 09:25
ko tur daudz cepties par to jautājumu. secinājums ir pareizs - nezin vairs ko iesākt. vai arī doma ir tik dziļa, ka mēs to neizprotam - tikai paši reklāmas veidotāji Ja es būtu LMT prezidents - es vnk turpinātu strādāt un attīstīties Mazliet arī atgādina bērnu pasakas par padišahiem, kuri pārģērbās parasto ļaužu drēbēs un gāja ielās lai uzzinātu tautas viedokli par sevīm.
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Tavs komentārs:
Par autoru
Alberts Jodis ir izveidojis un vada vienu no pazī ...
Vairāk
Reklāma