Kęstutis Bagdonavičius
apdrošināšana
Apdrošināšanas kompānijām jāizvairās atkārtot banku pieļautās kļūdas
Pievienots 2010 gada 11. janvārī | 0 komentāri
Drukāt
Baltijas valstu ekonomikā un apdrošināšanas tirgū jau šobrīd manāmas pirmās tirgus stabilizācijas pazīmes. Neskatoties uz kopējo tirgus situāciju, pozīcijas sāk atgūt klasiskā dzīvības apdrošināšana, kā arī novērojama pieaugoša interese par mājokļu apdrošināšanu. Baltijas reģions joprojām ir viens no pievilcīgākajiem Eiropas Savienībā, jo apdrošināšanas piedāvātās iespējas šajā tirgū ir izmantotas salīdzinoši maz – to apliecina ne vien sabiedrības izpratne, bet arī apdrošināšanas prēmijas lielums uz vienu iedzīvotāju, kas ir daudz mazāks nekā vidēji ES.

Parasti apdrošināšanas tirgū vērojama novēlota reakcija uz ekonomiskās attīstības cikliem. Tādējādi aizvadītā gada ienesīgums lielā mērā ir sasniegts pateicoties iepriekšējo gadu labajiem rezultātiem un tobrīd noslēgtajiem līgumiem. Tamdēļ neskatoties uz pozitīvām iezīmēm darbības rādītājos, 2010.gads nenoliedzami būs lielu izaicinājumu gads.

Apdrošināšanas kompānijām šogad būs jānosaka prioritātes - pievērst lielāku uzmanību tirgus daļas saglabāšanai vai uzņēmējdarbības rentabilitātei. Kā iepriekš, tā patlaban tirgū novērojamie „cenu kari” tirgus spēlētāju vidū norāda, ka vairums tirgus spēlētāju kā prioritāti izvēlējušās savas tirgus daļas saglabāšanu. Diemžēl šādas bezatbildīgas stratēģijas izvēle var ietekmēt arī klientus – nesabalansēta riska vadīšanas politika agrāk vai vēlāk tomēr noved pie nepieciešamības radikāli celt cenas vai pat problēmām, kas saistītas ar uzņēmumu maksātspēju. Banku darbības kļūdu sekas šodien ir skaidri redzamas ikvienam no mums – kļūdas atzinušas arī pašas bankas. Ja apdrošināšanas kompānijas turpinās sekot līdzīgiem darbības principiem, tad sekas būs tādas pašas un ļoti smagas. 

Biznesa vide būtiski mainās, tamdēļ ikvienam ir jāpielāgojas jauniem spēles noteikumiem. Ja agrāk pietika ar viena produkta uzlabošanu un veiksmīgu tā attīstīšanu, tad šobrīd inovatīvam ir jābūt jau organizācijas „domāšanas veidam”. Inovācijas jāievieš ne tikai produktu un pakalpojumu klāstā, bet arī jāpilnveido uzņēmuma darbības modeļi un to vadība.

Riska attīstības metodes, kas balstītas vienīgi uz prēmiju apjomu, nekādā ziņā neatspoguļo apdrošināšanas kompāniju reālo situāciju. Risks ir jāizvērtē ne tikai pēc kvantitatīvajiem, bet arī pēc kvalitatīvajiem rādītājiem. Apdrošināšanas kompānijām ir jāspēj sabalansēt to apdrošināšanas portfelis tā, lai pieņemtie apdrošināšanas riski viens otru līdzsvarotu.

Standarta apdrošināšanas līgumi būtu jāaizvieto ar kompleksiem apdrošināšanas produktiem, kas pielāgoti individuālām vajadzībām. Tādejādi tiktu diferencēts apdrošināšanas kompānijas risks un klientam piedāvāti produktu par izdevīgāku cenu. 

Ekonomiskā krīze ir izaicinājums un iespējas vienlaicīgi. Visupirms tā palīdzēs nošķirt profesionālas apdrošināšanas kompānijas no parējām, un tā neizbēgami paātrinās apdrošināšanas tirgus konsolidāciju. 


Komentāri:
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Tavs komentārs:
Par autoru
ERGO Apdrošināšanas grupas Baltijas valstīs va ...
Vairāk
Reklāma