12. decembris, Trešdiena
Vārda dienas: Iveta, Otīlija
Sākuma lapa » Ziņas pasaulē » Ikea nopietni pievēršas ēdināšanas jomai
Ikea nopietni pievēršas ēdināšanas jomai
3. augusts 2018, 10:36
Līdz ar pirmo "Ikea" mēbeļu lielveikala atvēršanu Elmhultā, Zviedrijā, neatņemama veikala sastāvdaļa ir restorāns. Sākotnēji cilvēki tur baudīja maltīti iepirkšanās starplaikos, bet ar laiku ēstuve kļuva par neatkarīgu pircēju izvēli.


Līdz pat pagājušajā finanšu gadā "Ikea" ēdiena segmentā apgrozīja 2 miljardus eiro – tas ir aptuveni 5% no kopējā apgrozījuma. "Inter Ikea Group" veselības un ilgtspējas departamenta vadītāja Žaklīna Makalistera pastāstīja, ka mērķis ir šo daļu palielināt. "Mūsu ideja šobrīd ir, ka varam ievest vairāk cilvēku ''Ikea'' veikalā, lai viņi paēstu. Aptuveni 20% mūsu klientu patiesībā nemaz neiepērkas. Mēs gribam no šī biznesa iegūt iespējami vairāk."

Lielākajā daļa "Ikea" ēstuvju aptuveni puse ēdienkartes ir pielāgota konkrētās valsts tirgum, tādējādi arī Latvijā varam gaidīt pielāgotu ēdienkarti. "Ikea" Latvijas veikala vadītāja Inga Filipova atklāja, ka Rīgas veikalā galdos tiks celta biešu aukstā zupa, cūkgaļas karbonādes, cūkgaļas šašliks un citi Latvijā iecienīti ēdieni. "Tā kā latviešiem ne diena nav iedomājama bez zupas, katru dienu piedāvāsim kādu zupu. Savukārt no vēsturiskiem ēdieniem novembrī, kad Latvija svinēs 100. dzimšanas dienu, pie mums būs tradicionālā skābeņu zupa un rupjmaizes kārtojums," pastāstīja Filipova. Tāpat Latvijā būs pieejams arī "Ikea" restorānu firmas ēdiens – tradicionālās gaļas bumbiņas.

"Democratic Design Day" mēbeļu milžu pasākumā šogad tika prezentēti arī vairāki ēdieni, kas būtiski atšķiras no visa līdz šim ēdienkartē redzētā. "Ikea" arī strādā pie videi draudzīgāka restorāna piedāvājuma, aizstājot dzīvnieku izcelsmes produktus ar augu valsts produktiem. Piemēram, jau pavisam drīz lielveikalos varēs nobaudīt arī veģetāro hotdogu un sojas saldējumu. 

"Līdz 2030. gadam ēdiena ziņā kļūsim 100% cirkulāri. Mēs vēlamies mazināt atkritumos nonākošā ēdiena apmēru, risināt iepakojuma problēmas. Arvien pieaug to klientu skaits, kuri sagaida, ka, atnākot uz "Ikea", viņiem būs lielākas iespēja izvēlēties ilgtspējīgi ražotus produktus. Pirmais, no kā atteicāmies – cukurotās limonādes. Tās aizvietojām ar dzērieniem, kuros ir uz pusi mazāk cukura,'' pastāstīja Makalistera.



Diskusija par rakstu (0)
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats